loorven Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 SnG tidigt Blinds $15-$30 Seat 2: D ($2,395 in chips) Seat 5: E($1,420 in chips) Seat 6:F Hero ($2,100 in chips) är SB $15 Seat 7: G ($955 in chips) BB $30 Seat 8: A ($3,785 in chips) Seat 9: B ($3,580 in chips) Seat 10:C ($765 in chips DEalt to Hero AhKh A och B synar. C,D fold. E synar. Hero raises to $180. G allin $925. A calls. B fold F allin $1390. Min tur vad gör jag? AKs två spelare allin och en kvar att agera efter mig. Spelare A som har mig täckt. Syn, Allin eller fold? Citera
Stekel Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Vik. Troligaste scenariot är väl att A sitter med antingen AA-KK(vill ha med dig) eller AK-AQ och shortstacken med PP 1010 och uppåt. Antingen drar du isf ganska dött eller så drar du 4-5 outs på ess och kungar för splitt eller vinst. Syn uteslutet, ställ eller lägg! Du har väl inte mkt FE mot spelare A men ska du stoppa in halva stacken kan du lika gärna ställa direkt och hoppas på en syn av AQ eller nåt. (personligen skulle jag enbart ställa med AA-QQ här, och lägga allt annat, då det är ju ändå är rätt tidigt i turren) Bara mina 2 cents... Citera
MrHansen Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Först och främst så vill jag ju fråga hur det gick och vad du gjorde ??? En annan därmed jag hade synat i den situationen om det var ett 5-6 manna bord i allafall känns som att du hade haft en god chans på den potten med lite tur men sen e jag ju oxå ett starkt fan av ess kung speciellt suited så jag säger kör på men får säkert motthugg i från många håll men det är ju helt klart en favorit hand... lycka till Citera
dlinder Postad 28 November , 2007 Rapport Postad 28 November , 2007 Först och främst så vill jag ju fråga hur det gick och vad du gjorde ??? Ja, first things first! Citera
vetgirig Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 SnG tidigt Blinds $15-$30Seat 2: D ($2,395 in chips) Seat 5: E($1,420 in chips) Seat 6:F Hero ($2,100 in chips) är SB $15 Seat 7: G ($955 in chips) BB $30 Seat 8: A ($3,785 in chips) Seat 9: B ($3,580 in chips) Seat 10:C ($765 in chips DEalt to Hero AhKh A och B synar. C,D fold. E synar. Hero raises to $180. G allin $925. A calls. B fold F allin $1390. Min tur vad gör jag? Du verkar redan ha svarat på frågan (Gissar att det borde stått E där) Men det beror på din read på A - sitter A på AA och slowspelar dem eller kommer A lägga sig när du ställer in - eller syna med AQo ? Tror jag A lägger sig så ställer jag och tror jag A synar så lägger jag handen. Citera
Stekel Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Handrangen dom kan sitta på är ju relativ till inköpet också. Säg att inköpet är på under 3-500 SEK så är den ju grymt mkt större än vid en dyrare SnG. Ganska viktig faktor vid en sån här bedömning kom jag på... Citera
loorven Postad 29 November , 2007 Författare Rapport Postad 29 November , 2007 Jag la mig. Som stekel skrev ansåg jag att jag bara hade Fold och Allin att välja på.(Kanske A lägger sig men troligtvis inte, hur som helst kommer alla pengar att hamna i potten efter floppen, om jag synar nu) A synade och händerna var som följer. A=KDoff E=ADoff G=A4 spader Inget på bordet E vann med AD hög. Med facit skulle jag ha synat men kan jag verkligen göra det? Citera
roitto Postad 29 November , 2007 Rapport Postad 29 November , 2007 Jag la mig. Som stekel skrev ansåg jag att jag bara hade Fold och Allin att välja på.(Kanske A lägger sig men troligtvis inte, hur som helst kommer alla pengar att hamna i potten efter floppen, om jag synar nu) A synade och händerna var som följer. A=KDoff E=ADoff G=A4 spader Inget på bordet E vann med AD hög. Med facit skulle jag ha synat men kan jag verkligen göra det? Vilka tomtar du hade vid bordet Citera
Stekel Postad 1 December , 2007 Rapport Postad 1 December , 2007 Får man fråga vilka insatser det var, då jag anser att det är relevant i analysen av problemet? Citera
Xerxes Postad 4 December , 2007 Rapport Postad 4 December , 2007 Det är sånt som händer. Du spelade rätt och det är huvudsaken. Citera
spassio Postad 7 December , 2007 Rapport Postad 7 December , 2007 tkr detta e en ganska enkel fold. men alla e ju olika Citera
Tomtah Postad 8 December , 2007 Rapport Postad 8 December , 2007 Enkel fold på 5 dollar buyin och högre men på 1 dollar buyin vetifan. Citera
spassio Postad 8 December , 2007 Rapport Postad 8 December , 2007 mm sant. men att syna två pushar med AK så tidigt å med en bra stack skulle inte jag göra ialf. Citera
Recommended Posts