Gå till innehåll

Telefunken tar fart från NL25


Telefunken

Recommended Posts

Vi tar väl och börjar med en kort introduktion (den som orkar läser!). Min pokerkarriär började sisådär en 5 år sedan när jag köpte min första pokerbok, eller egentligen, så började den först för 4 år sedan när jag äntligen tog mej tid att läsa boken… Nåväl, sedan dess har jag spelat poker från och till och då nästan uteslutande sngs och HU. Skulle tippa att jag har plussat ca. $1000 under dessa år.

 

I januari detta år upptäckte jag till min förtjusning SHNL och märkte att jag plussade hyfsat stabilt på NL25. Om detta sedan berodde på det fiskiga motståndet eller mina finfina kunskaper vill jag inte gå närmare in på… :roll:

 

Hur som helst har jag haft ett uppehåll sedan januari, eftersom jag helt enkelt inte har haft tid med pokern pga. att mina högskolestudier har tagit upp en hel del av min tid samt att jag helt enkelt tröttnade på att spela (trots att jag plussade).

 

Men, nu för några veckor sedan väcktes mitt intresse igen och suget för att utveckla mitt spel är stort! Känns kul att spela! Hur som helst, orsaken till att jag bestämde mej för att starta en dagbok har delvis att göra med det som hände förra veckan…

 

Efter en paus på ungefär 10 månader satte jag in $50 på FTP. Allt flöt på bra under de ~1200 första händerna. Lyckades bygga upp rullen till $150. Men, på ca 200 händer gulade jag allt… ingenting funkade. Orsaken till detta var att jag helt enkelt började tänka på pengarna och att jag var inställd på att jag måste vinna (i stället för att fokusera på att spela bra poker), att jag utöver detta åkte på en och annan bad beat och spelade sent på natten gjorde inte situationen bättre…

 

$50 är givetvis ingenting, och med tanke på att jag spelade NL25 är det inte konstigt att jag råkade gula, men det är inte det som är poängen. Grejen är att jag vet att jag spelade dåligt/tiltad, något som jag skäms för. Så målet med denna dagbok är att utveckla mitt spel samt att försöka hålla koncentrationen och känslorna i styr.

 

Så, nu efter några dagars paus har jag satt in $100 på ongame som jag ska försöka värna om genom att spela SH NL25.

 

 

Syfte/Mål:

  • Utveckla mitt spel. Trots att jag vet att jag kan plussa på NL25 finns många luckor som kan fyllas.

  • Hålla koll på mitt spel, dvs.: inte spela när jag är trött eller ofokuserad.
  • Spela bra poker!

  • Spela 2-3 bord åt gången. Har ibland spelat 4-5 bord, men har nu bestämt mig för att koncentrera mej på spelet och motståndarna, vilket för mej är mycket enklare om jag har igång högst 3 bord. Siktar på att börja med 2 bord och att sedan gå upp till 3 när jag känner att jag inte går miste om information.

  • Gå upp i nivå när jag har 30 inköp på nästa nivå.

  • …och kanske viktigaste målet av alla: inte låta pokern ta för mycket tid från privatlivet & skola.

 

 

Vet att min rulle är tok för liten för att spela på NL25, men jag gör det på grund av att jag, 1. kan sätta in mera pengar om jag gular. 2. NL25 känns bekvämt.

 

 

Jag hoppas att jag kan göra denna dagbok intressant genom att posta intressanta händer! Kommentarer uppskattas verkligen!

 

 

PS. Ska rota lite i handhistoriken och se om jag hittar några godbitar... Annars fortsätter spelandet när jag har tid över (har ganska fullt upp nu) men försöker få in någon timme per dag i alla fall.

 

 

Mvh,

Telefunken.

 

 

RESULTAT:

 

v.47: +$76 (626 händer)

v.48: +$106 (2406 händer)

v.49: +$18 (111 händer) på gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! jag önskar dig lycka till, harvar omkring på samma nivå ;)

 

Tackar!

 

 

Hum, ser annars ut som om jag inte får tag i några gamla handhistoriker. Detta eftersom Hollywood Poker kör med nåt idiotiskt system som inte lagrar historikerna lokalt. Så man kan endast kolla på dem via deras internetsida, och då givetvis via ett system som inte fungerar i praktiken: går inte att gå från en hand till en annan, så man måst komma ihåg alla handnummer! Grattis. :evil:

 

Nåväl, måste ta och se om PokerOffice klarar av att snappa upp handinformationnen.. *hoppas*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

 

Hum, ser annars ut som om jag inte får tag i några gamla handhistoriker. Detta eftersom Hollywood Poker kör med nåt idiotiskt system som inte lagrar historikerna lokalt. Så man kan endast kolla på dem via deras internetsida, och då givetvis via ett system som inte fungerar i praktiken: går inte att gå från en hand till en annan, så man måst komma ihåg alla handnummer! Grattis. :evil:

 

Nåväl, måste ta och se om PokerOffice klarar av att snappa upp handinformationnen.. *hoppas*

du måste väll ändå kunna be supporten att emaila alla hand historiker du haft?

Brukar de flesta supporter kunna göra, i alla fall partypoker.

 

Därifrån ska du ju kunna importera dem i PO eller spara dem i txt fil och sen importera. (notera att jag har iofs Pokertracker men borde väll finnas liknande funktion om inte samma i PO)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste väll ändå kunna be supporten att emaila alla hand historiker du haft?

Brukar de flesta supporter kunna göra, i alla fall partypoker.

 

Därifrån ska du ju kunna importera dem i PO eller spara dem i txt fil och sen importera. (notera att jag har iofs Pokertracker men borde väll finnas liknande funktion om inte samma i PO)

 

Försökte med detta, men enda de ville emaila var nummret på första handen i varje session, från vilket jag sedan skulle kunna surfa vidare från hand till hand, men som sagt detta funkade inte.. o skulle inte vara till så stor nytta heller om det fungerade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goda nyheter!

Har haft tid att spela lite och, tack vare PO har jag oxå alla HH's sparade. 8-)

 

Sessionerna idag och igår slutade sammanlagt på +$82, så kan inte klaga på fiskelyckan. Men pga. att jag testade på 2st $10+1 HU matcher, som jag tyvärr förlorade, landar min BR på $236.

 

Jäkligt störande HU matcher annars, var överlägset bättre i ena och aning-mindre-överlägsen i den andra, men ändå lyckas man inte ta hem vinsten. Nåväl, 2 förluster är ju ingenting, men tror ändå jag ägnar mig helhjärtat åt NL från och med nu iaf.. HU är tråkigt när det blir lotto mot slutet när blindsen stiger så snabbt.

 

Intressant annars hur mycket man lär sig från att gå igenom HH efter varje session. Har aldrig orkat göra det före nu, men ska definitivt fortsätta med det. Bara att inse att man spelar väldigt ski.. ehm.. "konstigt" ibland... :rolleyes:

 

 

Hittade inga superintressanta händer, men here we go. Min första HH:

 

Vic_Dorn: TAG, spelade minst 2 bord, eftersom han var på mitt andra bord oxå.

 

 

$0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: HERO ($33,30 in chips)

Seat 2: Benz320CE ($23,05 in chips)

Seat 6: Vic_Dorn ($49,45 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to HERO: :As:

Dealt to HERO: :Kh:

HERO : Post Blind ($0,15)

Benz320CE : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Vic_Dorn : Bet ($1)

HERO : Raise ($1,60)

Benz320CE : Fold

Vic_Dorn : Call ($0,75)

*** Flop *** : :8h::Th::4h:

HERO : Bet ($1)

Vic_Dorn : Raise ($4,50)

HERO : Call ($3,50)

*** Turn *** : [ :8h::Th::4h: ] :9d:

HERO : Check

Vic_Dorn : Bet ($10)

HERO : Call ($10)

*** River *** : [ :8h::Th::4h::9d: ] :2d:

HERO : Check

Vic_Dorn : Bet ($33,20)

Vic_Dorn : All In ($33,20)

HERO : Fold

 

*** SUMMARY ***

Pot: $64,45 | Rake: $1,50

HERO lost $16,25

Benz320CE lost $0,25

Vic_Dorn bet $49,45, collected $64,45, net $15

 

 

Synar turn eftersom jag antar att jag får honom all-in på rivern om jag hittar ett hjärter. Åsikter? Dålig min re-raise pre?

 

Annars, min största svaghet som pokerspelare (som jag vet om...) är att jag kan ha svårt att släppa drag. Lyckas göra samma fel om och om igen, dock tycker jag inte att denna hand var helt felspelad på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä. Efter att ha förlorat med AA mot KK och blivit överkörd av rivern med en 2-outare gjorde jag en riktigt urusel syn med mina sista slantar vid bordet:

 

Är det på nåt sätt motiverbart att syna all-in här?

filuren666: LAG.

 

$0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: HERO ($9,55 in chips)

Seat 7: Loomis3 ($16,75 in chips)

Seat 8: filuren666 ($18,15 in chips)

Seat 9: bozki1 ($12,10 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to HERO: :Ad::Qc:

HERO : Post Blind ($0,15)

Loomis3 : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

filuren666 : Call ($0,25)

bozki1 : Bet ($1)

HERO : Call ($0,85)

Loomis3 : Fold

filuren666 : Call ($0,75)

*** Flop *** : :2h::8s::Qs:

HERO : Bet ($1,50)

filuren666 : Fold

bozki1 : Raise ($11,10)

bozki1 : All In ($11,10)

HERO : Call ($7,05)

HERO : All In ($8,55)

*** Turn *** : [ :2h::8s::Qs: ] :Th:

*** River *** : [ :2h::8s::Qs::Th: ] :3d:

Dealt to bozki1: :Kd::Kc:

Dealt to HERO: :Ad::Qc:

 

 

*** SUMMARY ***

Pot: $21,90 | Rake: $1

bozki1 bet $12,10, collected $21,90, net $9,80 Shows [ :Kd::Kc: ] (a pair of Kings)

 

 

Så dagen slutar med BR på $211.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jej, lyckad fredakvälls-skottning på NL50 ;-) :

 

 

$0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 2: Todde07 ($49,50 in chips)

Seat 3: K MI ($46,05 in chips)

Seat 4: stef7259 ($39,65 in chips) (on the button)

Seat 5: laureman79 ($54,45 in chips)

Seat 6: HERO ($49,40 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

laureman79 : Post Blind ($0,25)

HERO : Post Blind ($0,50)

Dealt to HERO: :Ac::Ad:

*** Pre-Flop *** :

Todde07 : Fold

K MI : Fold

stef7259 : Fold

laureman79 : Bet ($2)

HERO : Raise ($4)

laureman79 : Call ($2,25)

*** Flop *** : :Ts::2d::4h:

Dealt to laureman79: :Jh::Js:

Dealt to HERO: :Ac::Ad:

laureman79 : Check

HERO : Bet ($5)

laureman79 : Raise ($13)

HERO : Raise ($39,90)

HERO : All In ($44,90)

laureman79 : Call ($31,90)

*** Turn *** : [ :Ts::2d::4h: ] :9d:

*** River *** : [ :Ts::2d::4h::9d: ] :7d:

Dealt to laureman79: :Jh::Js:

Dealt to HERO: :Ac::Ad:

HERO : Show Cards

laureman79 : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $97,30 | Rake: $1,50

Board: [ :Ts::2d::4h::9d::7d: ]

Todde07 lost $0

K MI lost $0

stef7259 lost $0

laureman79 lost $49,40 Shows [ :Jh::Js: ] (a pair of Jacks)

HERO bet $49,40, collected $97,30, net $47,90 Shows [ :Ac::Ad: ] (a pair of Aces)

 

 

BR: $256

-> mysa framför tv:n...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, vad skulle ni göra här? Har inga reads på mannen.

Min $.40 bet på floppen... tänkte den som nån typ av blocking bet, men vet inte, inte så lyckad betsizing, eller?

 

 

$0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: Pippi23 ($4,10 in chips)

Seat 3: vasuri 73 ($9 in chips)

Seat 5: Jeikki5 ($26,10 in chips)

Seat 7: HERO ($24,65 in chips)

Seat 8: josua1970 ($10,15 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Pippi23 : Post Blind ($0,15)

vasuri 73 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Js::Jc:

*** Pre-Flop *** :

Jeikki5 : Fold

HERO : Bet ($1)

josua1970 : Fold

Pippi23 : Fold

vasuri 73 : Call ($0,75)

*** Flop *** : :4s::4h::9s:

vasuri 73 : Check

HERO : Bet ($0,40)

vasuri 73 : Raise ($2)

HERO : Call ($1,60)

*** Turn *** : [ :4s::4h::9s: ] :2d:

vasuri 73 : Bet ($6)

vasuri 73 : All In ($6)

HERO : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $11,85 | Rake: $0,30

 

Pippi23 lost $0,15

vasuri 73 bet $9, collected $11,85, net $2,85

Jeikki5 lost $0

HERO lost $3

josua1970 lost $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra flop för knektarna, säg 1.5-2 på flopp, återhöj ifall han höjer.

 

Har han en fyra så reload, notera -> ta hans pengar nästa gång.

 

Jag tror du är uppe mot litet pocket, ensam 9 eller färgdrag här tillräckligt ofta för att bomba på. Hans stack är för liten för att krångla till det?

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

derka: Så sant, måste våga syna nästa gång.

 

Åkte bergochdalbana igår. Backade 3 inköp på förmiddagen på att igen jaga dyra drag (att jag aldrig lär mej, alt. klonkar hem dessa... :evil: ) och förlora - igen - mot en 2-outare på rivern, suck.

 

Nåväl, kvällspasset gick bättre, vann tillbaka mina 3 förlorade inköp och lite till.

BR slutar således på $282.

 

Kommer antagligen att ta några dagars paus nu, har en hel del skolarbeten som måste skötas och så ska jag ta o se vad stoxpoker har att erbjuda. Borde få mitt medlemskap nu inom några dagar som en bonus.

 

 

Återkommer antagligen senare med någon HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...