Gå till innehåll

****Bygga BR ****


--jw--

Recommended Posts

Hallå! Antar att det finns massvis att söka på detta plan men frågar ändå;-)

 

Man hör alltid om alla som började på låglimit med 10 dollares osv, bygg rullen lågt där är alla dåliga spelare osv..........

 

Klart att jag förstår att så är fallet..............MEN, alla dessa vansinnes syner, klonkar, floppade 2par med vilka starthänder som helst gör det tammefan omöjligt att lyckas.......:evil:

 

Någon som sitter på nått bra recept, bra moneymanagement, gärna medecin mot tiltning också! :-D

 

Grindar på Everest nu som jag tycker e helt ok, ledsnade på det ständiga ess floppandet på svenska sp. :shock:

 

/// JW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag håller mig på 0.15/0.25 - 0.50-1$.

 

Spelar tight o bäst går det på 0.5-1. Där finns det logik i spelet o man kan bluffa efter att ha fått lite tells o mönster på folket vid bordet, på låglimit vet inte en själ vad bluff är o synar glatt med va fan som helst, tror att det handlar om så lite pengar så ingen bryr sig..........på 0.5-1 börjar vi ju snacka lite deg.

 

Har spelat sen början på 2007 o har upplevt både ruscher o downswings, glädje o sorg efter att ha tagit skott samt tiltat. Först nu börjar man väl kontrollerat behärska sig själv o inse det farliga med skotten osv.

 

Dela gärna med Er av tips samt hur Era kariärrer som proffs började. ;-):-D;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag håller mig på 0.15/0.25 - 0.50-1$.

 

Spelar tight o bäst går det på 0.5-1. Där finns det logik i spelet o man kan bluffa efter att ha fått lite tells o mönster på folket vid bordet, på låglimit vet inte en själ vad bluff är o synar glatt med va fan som helst, tror att det handlar om så lite pengar så ingen bryr sig..........på 0.5-1 börjar vi ju snacka lite deg.

 

Har spelat sen början på 2007 o har upplevt både ruscher o downswings, glädje o sorg efter att ha tagit skott samt tiltat. Först nu börjar man väl kontrollerat behärska sig själv o inse det farliga med skotten osv.

 

Dela gärna med Er av tips samt hur Era kariärrer som proffs började. ;-):-D;-)

Är det inte bättre att möta folk som spelar galet och synar ner alla gator med tredje par, kontra att kunna lägga in en iskall bluff lite då och då?

Med ditt resonemang borde du ju genast kliva upp i nivå. :roll:

 

ang lunarstorm, har en bekant som jobba på lunarstorms säkerthets avdelning.

Tydligen har lunarstorm 70 heltids anställda :shock:

Sick. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag håller mig på 0.15/0.25 - 0.50-1$.

 

Spelar tight o bäst går det på 0.5-1. Där finns det logik i spelet o man kan bluffa efter att ha fått lite tells o mönster på folket vid bordet, på låglimit vet inte en själ vad bluff är o synar glatt med va fan som helst, tror att det handlar om så lite pengar så ingen bryr sig..........på 0.5-1 börjar vi ju snacka lite deg.

 

Har spelat sen början på 2007 o har upplevt både ruscher o downswings, glädje o sorg efter att ha tagit skott samt tiltat. Först nu börjar man väl kontrollerat behärska sig själv o inse det farliga med skotten osv.

 

Dela gärna med Er av tips samt hur Era kariärrer som proffs började. ;-):-D;-)

 

 

Sluta bluffa utan se till att värdebeta lite mer än bara "nöthänder".

 

Vet man att fi inte lägger en bättre hand som han representerar ska man inte bluffa oavsett nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför just bara på låga nivåer?

 

Iof sa jag nog inte att det bara gällde på låga nivåer :shock: , men jag gissar mig till att det inte funkar att bara sitta och vänta på nötterna på högre nivåer? Mao så kan man på låga nivåer vänta på topphänder och sedan skjuta medan på högre blir man sönderläst på en gång om man gör så, vilket i sin tur gör att man måste spela mer varierat...Tålamod? Självklart, men kanske inte riktigt samma sorts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg +200$ efter dagens spel.............. 0.50-1$.

 

Satte mig nu under kvällen o körde lite 0.15-0.25$ o vips klonkade diverse spelare av en 70 $ :roll:

 

Bad beats, tur, otur, fiskar etc. Klok är det svårt att bli.......:rolleyes:

 

Du ska vara glad om oturen kommer medans du spelar så lågt som möjligt, jobbigare om du har tur hela dagen när du kör 0,15-0,25 och sen när du skottar på 0,5-1 blir du konstant utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...