Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.

Recommended Posts

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Okej, jag har nu officiellt mest röta i hela världen, i alla fall idag!

Det handlar alltå om en Irish Open-satellit. Första handen har min fiende small blind, och lägger sig. Andra handen har han således knappen, tycker att det ska stjälas, och höjer. Jag pangar om igen med JJ (som är absolut sämsta handen jag kan ha). Han synar. Floppen kommer tre låga kort med två ruter, jag betar, han ställer, jag synar, och han har K7 i ruter. Turn en ruter såklart.

Jag har nu 10 chips kvar. Big blind är 20. 150 gubbar till ska ut.... ser lite mörkt ut, eller hur?

Därav mitt uttalande "klonkar jag det här ska jag aldrig mera whina". (I alla fall inte mer i år).

GG!

Grattis grattis!

Postad
Min Marxism har väldigt lite med kommunism att göra. Inte alls det som folk till vardagslags förknippar med Marx heller.

Mm, jag brukar kalla mig för en kapitalist som anser att kapitalismen måste tyglas. Men det kan vara läge att omvärdera den etiketten på mig själv. Liberalismen(liberalerna kan väl åka till Somalia och bli entreprenörer och göra stora pengar för det landet har ju fri invandring, låga skatter, få eller inga fackföreningar, få eller inga regleringar osv..) och feminismen har jag alltid tagit starkt avstånd ifrån.

Kanske borde jag också börja kalla mig marxist iom att jag är en socialt inriktad tänkare! :)

Postad
Mm, jag brukar kalla mig för en kapitalist som anser att kapitalismen måste tyglas. Men det kan vara läge att omvärdera den etiketten på mig själv. Liberalismen(liberalerna kan väl åka till Somalia och bli entreprenörer och göra stora pengar för det landet har ju fri invandring, låga skatter, få eller inga fackföreningar, få eller inga regleringar osv..)

Vackert sagt, men jag tror att du blandar ihop liberalism med marknadsliberalism...

Postad

Tiltande som fan, men världens sämsta flygbolag (SAS) är också det som dels är billigast till Dublin, dels det enda jag hittar som flyger direkt.

Kan inte förmå mig själv att betala 1500 kr mer för att få flyga med KLM eller BA, och få tillbringa 2-3 extra timmar ombord flyg. Hade det bara varit ett av dessa två, så hade jag fan tagit annat bolag än SAS.

Postad

Akvariet är på plats. Jag köpte en bok om Malawi, för det är sådana fiskar. De gillar visst stenar av en viss typ, så jag åkte iväg och köpte det nu på morgonen och byggde en grotta och hade mig. Barnen och frugan krävde ett löjligt slott till fiskarna också, vilket jag opponerade mig mot. Självklart vann de diskussionen trots mina försäkringar om att fiskarna skulle ignorera slottet och leka i min tuffa stengrotta. Så vi köpte plastslottet också. Självklart.

Nu är dock det hela på plats. Avgörandets stund är inne.

Fiskjäklarna hänger enbart vid slottet.

Sellouts.

Postad
Det här kommer antingen bli livstilt eller aldrig-mer-whine...

52k nu bara, efter en tiltsyn för att jag hade för tråkigt.

Tiltande som fan, men världens sämsta flygbolag (SAS) är också det som dels är billigast till Dublin, dels det enda jag hittar som flyger direkt.

Kan inte förmå mig själv att betala 1500 kr mer för att få flyga med KLM eller BA, och få tillbringa 2-3 extra timmar ombord flyg. Hade det bara varit ett av dessa två, så hade jag fan tagit annat bolag än SAS.

Det höll ju ett tag iaf. :-D

Postad

Lol gdaily, klarade du dig i kvalet? överlevde du från 10 chips till att vinna ett paket? isåfall är det nice!

Angående nått helt annat som e offtopic, så såg jag "FHaugen" i "pokerstars EPT london" på TV4 sport förra veckan, han satt vid finalbordet :o

/Alexxzz

Postad

Ryanair från Skavsta??

99.99% säker på att dom flyger direkt till Dublin

Postad

Utresa

Adult 0,00 SEK on, jan 14

Flyg FR 963 21:00

22:45 Avgång

Ankomst Stockholm (Skavsta) (NYO)

Dublin (DUB)

Återresa

Adult 0,00 SEK må, jan 19

Flyg FR 962 07:15

10:55 Avgång

Ankomst Dublin (DUB)

Stockholm (Skavsta) (NYO)

Postad

Vafan, jag var ju inne på Ryanair och kollade. Får kika igen.

Fast de har ju förvisso muppiga avgifter för incheckning, bagage osv så man snabbt kommer upp i SAS ändå. Och längre bussresa.... ska kolla på det ändå, tack.

Postad

:lol:

Har du brännt sm-pengarna redan?

Du överlever från att ha varit nere till 10 chips och bokar sedan Ryan? Hur stor BR har du när det kommer till ditt eget liv egentligen??

Fast med din tur funkar nog till och med ryan air.

Postad
Du överlever från att ha varit nere till 10 chips och bokar sedan Ryan? Hur stor BR har du när det kommer till ditt eget liv egentligen??
Alltså, Sas är bara marginellt bättre än Ryan. Jag undviker båda bolagen så mycket jag bara kan. Sas har blivit riktigt uselt.

Prio ett är avgångar som ligger bra i tid, och där var Ryan riktigt bra på hemvägen.

Livsbankrullen är hyggligt stor, och samtidigt inte... just pga att man inte kastar bort slantarna i onödan så kan jag i stället slaska väldigt friskt när man pokrar lite.

Mat får kosta precis hur mycket som helst, där vänder jag inte på slantarna. Flickor likaså (om nu denna dagbok har kvinnliga läsare i 25-årsåldern som är 1.55 långa, hör av er!).

När det gäller flyg så är pris och kvalitet/tider lika viktiga parametrar.

Ryan hem för en femhunka > Sas hem för 1500 > KLM för 3800 (tur-retur, säljer inte enkel). Tyvärr. Hade föredragit KLM och hade gärna betalt det priset om de flög direkt.

Postad

Othello:

Råkade nämna dig vid nicket (ok moderatorn) "o" i Jennez dagbok.

Hoppas det inte är något förolampande.

Är inte tänkt så iaf, känner några som har epilepsi och till skillnad från dig behöver en kaffe till sin mogadon

• Skapa nytt...