Stenulf Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 Förutsättningarna är dessa: MTT med låg buy-in. Ingen rebuy eller turbo etc Vi är antingen nära ITM eller bubblan till final-bordet och har en stor eller medelstor stack. De andra vid bordet är allmänt fiskiga och spelar passivt. Vi har plockat vår beskärda del av blinds genom att betta eller raisa bra och halvbra händer pf i pos. Men ibland får man ju mothugg och blir tvungen att släppa dessa händer pre- eller postflop. Vad gör man när man får halvbra händer som QJs, AT, A8s, 55, höjer upp och sen blir tvungen att folda pre- eller postflop. Sen får man en liknande hand i nästa deal och samma sak händer. Sen samma sak i nästa osv i 3 eller fler händer på raken. Motståndarna vid bordet får ju uppfattningen att man raisar crap varje hand och börjar syna en mer och mer. Samtidigt är det ju vid bubblan som man ska vara extra aggresiv och sno potter med såna här händer. Jag brukar gilla att få liknande händer och bettar ut dem. Men när jag fått motthugg i flera händer på raken och ser ännu en av dessa händer så funderar jag stark på att folda. Ska jag bara fortsätta betta ut pf eller tajta till mig ett tag? Hur hanterar ni andra dessa och liknande situationer? (Det är möjligt att ni tycker att QJs, AT, A8s, 55 är för svaga händer men höj upp nivån till lite bättre händer isf och berätta hur ni hanterar dessa.) Citera
dekutree Postad 25 November , 2007 Rapport Postad 25 November , 2007 allting beror ju på position, tableimage osv, men har jag höjt 2 händer irad och fått mothugg och foldat, så vill jag ha en hand som jag kan syna omslag med för att höja överhuvudtaget.. Citera
kurtkatt Postad 26 November , 2007 Rapport Postad 26 November , 2007 om dina förutsättningar stämmer och våra fi är kassa å passiva så är det bara att fortsätta höja, förutsatt att vi har en stack till att raise/folda fortfarande. antagligen har du bara haft otur och sprungit in i händer. slå ner på dina raises pf till nåt mellan 2xbb och 2.5xbb så losar du inte lika mkt dom gånger dina offer hittat en hand Citera
Recommended Posts