Gå till innehåll

ztoobez - 5/10 till 2009


invers

Recommended Posts

Ako Kan tänka mig en fold på turn här när klövern kommer.

Nu bettar han bara halv pott så ja hade nog också synat med planen att släppa river om han bettar igen.

 

Hade han bettat 2/3 pot på turn hade jag foldat turn, kanske vekt?

 

 

Q9s Gillar pushen men alla outs du har. Pluss att det ligger ju en del pengar i potten redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första handen hade jag nog spelat som du, eventuellt slagit om igen på flop eventuellt vikt på turn där det helt plötsligt inte finns många händer vi har slagna. Svår sits och svårt att svara utan stats/reads på FI.

 

Hand två ser jag inte poängen med överbettet, jag hade nog antingen bettat strax under pot eller glatt knackat och tagit mitt gratiskort.

 

Överbeten är nog som sagt en smula överdriven. Däremot så sitter nog en potbet bra, även om jag nu oftast knackar och tar gratis kortet som du säger. Känns dock som ett hyggligt balansspel här iaf.

 

 

Ako Kan tänka mig en fold på turn här när klövern kommer.

Nu bettar han bara halv pott så ja hade nog också synat med planen att släppa river om han bettar igen.

 

Hade han bettat 2/3 pot på turn hade jag foldat turn, kanske vekt?

 

 

Q9s Gillar pushen men alla outs du har. Pluss att det ligger ju en del pengar i potten redan.

 

Precis som jag tänkte angående AK. Pushar jag tillbaka på flopen så kan jag ju dock lika gärna springa in i ett set utan att få en chans att vika. Därför tar jag synen och omvärderar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr blev det en duktig TILT på kvällens sista session som slutar -$65. Spelade helt okej och började med att plussa ett inköp ganska snabbt. Sen kommer den här handen och förstör ALLT. Sjukt hur den slutade :evil: Blev dessutom utdragen med floppad stege mot runner runner kåk. Floppat toppar som blir triss på turn, potbetar hela vägen men fi synar ner och träffar färg på river. Inte helt okej att loosa de här tre händerna, de borde fan få stå.

 

GAME #738387398: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-27 21:44:39

Table Dinisville

Seat 1: wovoka ($98.50 in chips)

Seat 3: gonoszTokos ($103.85 in chips)

Seat 5: HerpsBeatsHiv ($125.45 in chips)

Seat 6: GusiLebedi ($122.30 in chips)

Seat 8: Nikexbereits ($17.00 in chips) DEALER

Seat 10: invers ($193.90 in chips)

invers: Post SB $0.50

wovoka: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wovoka Queen of HeartsQueen of Clubs

Dealt to invers Ace of SpadesAce of Hearts

gonoszTokos: Fold

HerpsBeatsHiv: Raise $4.00

GusiLebedi: Call $4.00

Nikexbereits: Fold

invers: Raise $15.50

wovoka: Raise $97.50

HerpsBeatsHiv: Fold

GusiLebedi: Fold

invers: Call $82.50

*** FLOP *** 9 of Clubs7 of Clubs9 of Diamonds

*** TURN *** King of Clubs

*** RIVER *** 6 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $202.00 Rake $3.00

wovoka: wins $202.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av de första dagarna på iPoker. Skönt med 4 plusdagar i rad, även om det inte är nåra storplus. Men men, med de utdragningar jag loosade idag så hade det kunnat va betydligt bättre. Hoppas att rushen kommer snart :mrgreen:

 

 

24/11 - +$305

25/11 - +$147

26/11 - +$37

27/11 - +$160

28/11 - +$130

 

Tot - +$779

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som faktiskt orkar lägga lite energi på händerna jag postar, vilka nätverk och stakes lirar ni själva på?

 

Vore kul att höra lite. Har själv lirat mest på Prima och funderar på att gå tillbaka dit, men även lirat en hel del på Everest oxå. Så om ni har nån info om hur motståndet skiljer sig får ni gärna dela med er av det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ handen. Får det till att du behöver ca 40% equity för att syna.

Mot ett range på kk+ och Ak har du 39.8 % equity. Så om du tror han går all-in med dessa händer är synen precis på gränsen. Lirar 0.25-0.50 och hade foldat mot nästan alla spelare preflop här. Vet inte hur aggro det är preflop på 0.50-1

 

QQ?? Om jag inte är tappat förståndet så måste du sett fel. Det är fi som sitter med QQ jag har AA. Given syn :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aiight! Dagens första session är spelad på 726 händer. Slutade på +$225. Inga jätte spännande händer, flöt på lite lagom. Väntar mest på att jag ska få bättre betalt för mina AA-QQ händer. E så sjukt tight spel på iPoker så man får väldigt sällan mothugg när man väl hittar dom.

 

Hand 1:

 

Det här är andra handen jag spelar på det här bordet så ingen read på fi. Imo känns mitt spel väldigt fiskigt, men just här fick jag nån oroskänsla så jag valda att inte pusha tillbaka och istället försöka hålla nere potten. Rätt eller fel?

 

GAME #737938205: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-27 16:10:53

Table Reitz

Seat 1: invers ($101.40 in chips)

Seat 3: bondigirl ($102.60 in chips)

Seat 5: Loic04 ($107.85 in chips)

Seat 6: Crazybastardo ($104.50 in chips) DEALER

Seat 8: Zappa51 ($94.70 in chips)

Seat 10: Hanumani ($117.60 in chips)

Zappa51: Post SB $0.50

Hanumani: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers King of SpadesAce of Diamonds

Dealt to Crazybastardo [XXXX]

invers: Raise $4.00

bondigirl: Fold

Loic04: Fold

Crazybastardo: Call $4.00

Zappa51: Fold

Hanumani: Fold

*** FLOP *** King of Clubs7 of Clubs8 of Hearts

invers: Bet $7.00

Crazybastardo: Raise $21.00

invers: Call $14.00

*** TURN *** Queen of Clubs

invers: Check

Crazybastardo: Bet $26.00

invers: Call $26.00

*** RIVER *** Ace of Spades

invers: Check

Crazybastardo: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $100.50 Rake $3.00

invers: wins $100.50

 

 

 

 

Hand 2:

 

 

GAME #737968612: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-27 16:36:15

Table Rutherglen

Seat 1: magiko91 ($97.35 in chips)

Seat 3: MastahJay ($81.90 in chips)

Seat 5: MrErkki666 ($104.50 in chips)

Seat 6: invers ($101.90 in chips) DEALER

Seat 8: 2Queen ($64.30 in chips)

2Queen: Post SB $0.50

magiko91: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers 9 of ClubsQueen of Clubs

MastahJay: Fold

MrErkki666: Fold

invers: Raise $4.00

2Queen: Call $3.50

magiko91: Fold

*** FLOP *** 10 of SpadesJack of Clubs4 of Clubs

2Queen: Bet $5.00

invers: Raise $15.00

2Queen: Call $10.00

*** TURN *** 7 of Hearts

2Queen: Check

invers: Bet $82.90 <----Kallt att pusha här lr?

2Queen: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $119.95 Rake $1.95

invers: wins $119.95

 

Hand 1 spelar jag likadant, gillar inte att pusha tillbaka på floppen alls även om färgdraget kan finnas i hans range. Vill ha ngn sorts read isf.

 

Hand 2 Tycker du kan betta knappt pott istället, pushar du set eller liknande också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som faktiskt orkar lägga lite energi på händerna jag postar, vilka nätverk och stakes lirar ni själva på?

 

Vore kul att höra lite. Har själv lirat mest på Prima och funderar på att gå tillbaka dit, men även lirat en hel del på Everest oxå. Så om ni har nån info om hur motståndet skiljer sig får ni gärna dela med er av det :-)

 

Lirar carlospoker under nicket ToiletFish, sitter just nu här och önskar jag kunde kasta ut datorn genom fönstret. Inser dock att den skulle landa på altantaket och ett hål där skulle nog göra farsgubben mer upprörd än vad jag är. Har precis haft min andra minusdag denna månad, förvisso ingen stor men låg plus 500 innan min onödiga natsession på 40 minuter som slutade back 900. Sista handen:

 

GAME #738610236: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-11-28 00:33:51

Table Merritt

Seat 1: selector2006a ($197.00 in chips)

Seat 3: MarchBrown ($246.18 in chips) DEALER

Seat 5: birik ($219.09 in chips)

Seat 6: ToiletFish ($235.91 in chips)

Seat 8: besi1603 ($200.00 in chips)

Seat 10: monica88 ($413.93 in chips)

birik: Post SB $1.00

ToiletFish: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ToiletFish 9 of SpadesJack of Spades

besi1603: Call $2.00

monica88: Fold

selector2006a: Fold

MarchBrown: Fold

birik: Raise $3.00

ToiletFish: Call $2.00

besi1603: Call $2.00

*** FLOP *** King of Spades8 of Clubs10 of Hearts

birik: Bet $10.00

ToiletFish: Call $10.00

besi1603: Fold

*** TURN *** 2 of Spades

birik: Bet $20.00

ToiletFish: Raise $60.00

birik: Call $40.00

*** RIVER *** 8 of Spades

birik: Check

ToiletFish: Bet $120.00

birik: Allin $145.09

ToiletFish: Call $25.09

*** SUMMARY ***

Total pot $439.18 Rake $3.00

birik: wins $439.18

 

äcklet höll 8 of HeartsKing of Hearts och fick kåken med kortet som jag trodde gav mig segern.

 

ibland hatar man spelet. torskade på allt nu och ville bara skriva av mig lite i nån annans dagbok :P haha

 

Lycka till mig grinden och se upp för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis haft min andra minusdag denna månad

 

Kanske jag som är fisk men hur lyckas du med det? Du kanske inte spelar jättemycket eller spelar jättemycket de dagar du väl spelar? Eller blir du aldrig utdragen? Har sett många som nästan aldrig backar, förstår inte hur de gör. Har haft kanske min bästa månad någonsin och har fortfarande 6-7 minusdagar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som faktiskt orkar lägga lite energi på händerna jag postar, vilka nätverk och stakes lirar ni själva på?

 

Vore kul att höra lite. Har själv lirat mest på Prima och funderar på att gå tillbaka dit, men även lirat en hel del på Everest oxå. Så om ni har nån info om hur motståndet skiljer sig får ni gärna dela med er av det :-)

 

Tjena, spelar oxå på Ipoker för tillfället, NL50. Tycker Prima är minst lika tajt som ipoker, de flesta nätverk som ger ut rakeback har tajta spelare och de flesta nätverk ger ju ut rb. Ipoker-sidorna kör med sina rakerace istället och då blir det oxå en massa spelare som sitter med jättemånga bord uppe och bara nötgrindar. Det är samma sak med ongame.

 

Prima är nog värst, finns det någon spelare där utan rakeback på närmre 50% eller högre?.

 

Hur var det på everest?? Vet du hur motståndet är på NL50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips angående ipoker-klienten, du kanske redan har upptäckt det, i vilket fall så kommer det här.

Om du satsar och får syn på rivern tillexempel så muckar ju oftast motståndren sina egna kort. Men om du trycker på history-knappen. Finns ungefär där chatrutan är så ser du fi's hålkort där. Det är samma sak om ni checkar ner en hand o du vinner den. Du kan inte se hans hand om han foldat men annars så är det bara att trycka på history. Kan få mycket matnyttig info av det. Prova, det är smidigt, inte som att läsa en handhistory utan mer grafiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar carlospoker under nicket ToiletFish, sitter just nu här och önskar jag kunde kasta ut datorn genom fönstret. Inser dock att den skulle landa på altantaket och ett hål där skulle nog göra farsgubben mer upprörd än vad jag är. Har precis haft min andra minusdag denna månad, förvisso ingen stor men låg plus 500 innan min onödiga natsession på 40 minuter som slutade back 900. Sista handen:

 

GAME #738610236: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-11-28 00:33:51

Table Merritt

Seat 1: selector2006a ($197.00 in chips)

Seat 3: MarchBrown ($246.18 in chips) DEALER

Seat 5: birik ($219.09 in chips)

Seat 6: ToiletFish ($235.91 in chips)

Seat 8: besi1603 ($200.00 in chips)

Seat 10: monica88 ($413.93 in chips)

birik: Post SB $1.00

ToiletFish: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ToiletFish 9 of SpadesJack of Spades

besi1603: Call $2.00

monica88: Fold

selector2006a: Fold

MarchBrown: Fold

birik: Raise $3.00

ToiletFish: Call $2.00

besi1603: Call $2.00

*** FLOP *** King of Spades8 of Clubs10 of Hearts

birik: Bet $10.00

ToiletFish: Call $10.00

besi1603: Fold

*** TURN *** 2 of Spades

birik: Bet $20.00

ToiletFish: Raise $60.00

birik: Call $40.00

*** RIVER *** 8 of Spades

birik: Check

ToiletFish: Bet $120.00

birik: Allin $145.09

ToiletFish: Call $25.09

*** SUMMARY ***

Total pot $439.18 Rake $3.00

birik: wins $439.18

 

äcklet höll 8 of HeartsKing of Hearts och fick kåken med kortet som jag trodde gav mig segern.

 

ibland hatar man spelet. torskade på allt nu och ville bara skriva av mig lite i nån annans dagbok :P haha

 

Lycka till mig grinden och se upp för mig!

 

 

Förstår precis hur det känns. Sjukt trist, speciellt som man nästan hinner med ett litet "YES!" för sig själv innan man ser att markerna åker åt fel håll :-(

 

Själv visste jag inte vart jag skulle ta vägen i AA handen som jag postade en bit ovan. Sån jäkla dröm när en raisar, en synar jag höjer upp 4xBB från sb och BB pushar. Sen drar han in färgen :evil:

 

Kanske jag som är fisk men hur lyckas du med det? Du kanske inte spelar jättemycket eller spelar jättemycket de dagar du väl spelar? Eller blir du aldrig utdragen? Har sett många som nästan aldrig backar, förstår inte hur de gör. Har haft kanske min bästa månad någonsin och har fortfarande 6-7 minusdagar..

 

Men som Jakelamotta skriver här så är ju inte två backdagar hela världen. Faktiskt jävligt bra imo ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, spelar oxå på Ipoker för tillfället, NL50. Tycker Prima är minst lika tajt som ipoker, de flesta nätverk som ger ut rakeback har tajta spelare och de flesta nätverk ger ju ut rb. Ipoker-sidorna kör med sina rakerace istället och då blir det oxå en massa spelare som sitter med jättemånga bord uppe och bara nötgrindar. Det är samma sak med ongame.

 

Prima är nog värst, finns det någon spelare där utan rakeback på närmre 50% eller högre?.

 

Hur var det på everest?? Vet du hur motståndet är på NL50?

 

Nu har jag inte testat iPokers NL50. Men på NL100 är det bra mycket weaktightare på iPoker än på Prima. Prima må vara ganska tight men där är fi oftast bra mycket mer aggro både pre och post flop. Bättre spelare med andra ord. Iaf enligt mig.

 

Har du inte testat everest är de tnästan ett måste. Visst finns det en del duktiga grinders där nu. Men många lösa fiskar som synar ner med både det ena o det andra. Spela abc där och du plussar ;-) Tyvärr har dom ingen rb där, de brukar iofs bjuda på nån månandsbonus på nåra dollars, vilka brukar vara relativt lättinpelade.

 

Just därför kommer jag antagligen lira på everest då jag har bonusar att spela in sen på iPoker all annan tid.

 

Ett litet tips angående ipoker-klienten, du kanske redan har upptäckt det, i vilket fall så kommer det här.

Om du satsar och får syn på rivern tillexempel så muckar ju oftast motståndren sina egna kort. Men om du trycker på history-knappen. Finns ungefär där chatrutan är så ser du fi's hålkort där. Det är samma sak om ni checkar ner en hand o du vinner den. Du kan inte se hans hand om han foldat men annars så är det bara att trycka på history. Kan få mycket matnyttig info av det. Prova, det är smidigt, inte som att läsa en handhistory utan mer grafiskt.

 

Tack tack, jo jag upptäckte det igår kväll när jag klickade fel :mrgreen: Va jävligt irriterande innan att dom muckades hela tiden. Nått dom borde fixa till i klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 spelar jag likadant, gillar inte att pusha tillbaka på floppen alls även om färgdraget kan finnas i hans range. Vill ha ngn sorts read isf.

 

Hand 2 Tycker du kan betta knappt pott istället, pushar du set eller liknande också?

 

Potbet är nog bättre än push ja. Visserligen kan jag pusha med set oxå. Men det är inte ofta man hittar fi som man tror synar där. Det händer ju dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat en session på 697 händer ikväll, som vanligt blev det inget jätte plus men ändå gröna siffror. Slutade på +$130. Har inga direkta whine händer idag utan det va helt enkelt bara dålig action.

 

 

Hand 1.

 

Här är det väll inget konstigt. Det jag undrar över bara är min betsize på flop. Hur är den?

 

 

GAME #739582099: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-28 21:43:30

Table Sabie

Seat 1: besteye ($99.00 in chips)

Seat 3: banega ($93.35 in chips)

Seat 5: nebadon ($68.70 in chips)

Seat 6: pippone32 ($65.66 in chips)

Seat 8: invers ($97.50 in chips) DEALER

Seat 10: Kingjackbauer ($101.00 in chips)

Kingjackbauer: Post SB $0.50

besteye: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers Ace of ClubsKing of Hearts

banega: Raise $4.00

nebadon: Fold

pippone32: Fold

invers: Raise $16.00

Kingjackbauer: Fold

besteye: Fold

banega: Call $12.00

*** FLOP *** 8 of Clubs6 of Hearts2 of Hearts

banega: Check

invers: Bet $25.00

banega: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $56.85 Rake $1.65

invers: wins $56.85

 

 

 

Hand 2.

 

 

GAME #739431885: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-28 19:59:14

Table Sabie

Seat 1: Margo10 ($55.50 in chips)

Seat 3: PUSHEDALLIN ($160.15 in chips)

Seat 5: Edmuntus ($110.90 in chips)

Seat 8: mungo1982 ($129.40 in chips)

Seat 10: invers ($95.40 in chips) DEALER

Margo10: Post SB $0.50

PUSHEDALLIN: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers 9 of ClubsQueen of Clubs

Dealt to PUSHEDALLIN [XXXX]

Edmuntus: Fold

mungo1982: Fold

invers: Raise $4.00

Margo10: Fold

PUSHEDALLIN: Call $3.00

*** FLOP *** 9 of Spades8 of Hearts2 of Hearts

PUSHEDALLIN: Check

invers: Bet $7.50

PUSHEDALLIN: Call $7.50

*** TURN *** 4 of Clubs

PUSHEDALLIN: Check

invers: Bet $21.00

PUSHEDALLIN: Allin $148.65

invers: ??? <--- Vad tusan gör vi nu?? Just i den här handen känner jag nästan att jag leder.

 

 

 

Hand 3.

 

GAME #739451161: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-28 20:13:13

Table Sabie

Seat 1: Margo10 ($46.55 in chips) DEALER

Seat 3: PUSHEDALLIN ($67.15 in chips)

Seat 5: Edmuntus ($100.00 in chips)

Seat 6: e306 ($106.50 in chips)

Seat 8: badcardplay3r ($100.00 in chips)

Seat 10: invers ($191.15 in chips)

PUSHEDALLIN: Post SB $0.50

Edmuntus: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers Queen of ClubsAce of Clubs

Dealt to e306 [XXXX]

e306: Raise $4.00

badcardplay3r: Fold

invers: Raise $16.00

Margo10: Fold

PUSHEDALLIN: Fold

Edmuntus: Fold

e306: Call $12.00

*** FLOP *** 6 of Spades8 of Hearts4 of Diamonds

e306: Check

invers: Bet $25.00

e306: Call $25.00

*** TURN *** 10 of Hearts

e306: Check

invers: Check

*** RIVER *** Ace of Diamonds

e306: Bet $59.50

invers: ??? <----Vad ska fi sitta på liksom?? Floppat set??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2. Dumpar min hand fort som ögat här, utan read. Visst han kan ha färgdrag eller stegdrag, men ändå. Har han färgdrag med tex AhTh eller Ah3h så han ju 6 extra outs mot vårat par i nior.

 

Chansen att han har sett är ju också ganska stor. Denna flopptextur gör ju inte heller 44 osannolikt. Kan ju också ha slowspelat att högre par preflop.

 

Hand 3 Jo precis, han borde ju inte ha synat flopp med ess högt.

Kan han ha ett pocketpar och vill få dig att folda ett högre pocketpar. Men

samtidigt borde han förvänta sig att du bettar turn i sånna fall, så din hand verkar ju vara Ak, AQs, men ändå bettar han. Om han synat flopp med ess högt, är ju Ak sannolikt.

 

Kanske är en fold.

Men med en tvåfärgad flopp en syn

Och med Ak en syn

 

Förresten, vad nice det hade varit att checkraisa rivern om vi var Fi i denna hand och floppat ett set eller haft TT. Detta kan ju även ge oss värde om

motståndarn 3-bettat preflop med lågt pocketpar såsom 55,77,99 pch väljer att ge upp på turn/eller checka turn pga hålstegen. Men sen bestämmer sig för att bluffa river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 standard. Bra betsize

 

Hand 2. Dumpar min hand fort som ögat här, utan read. Visst han kan ha färgdrag eller stegdrag, men ändå. Har han färgdrag med tex AhTh eller Ah3h så han ju 6 extra outs mot vårat par i nior.

 

Chansen att han har sett är ju också ganska stor. Denna flopptextur gör ju inte heller 44 osannolikt. Kan ju också ha slowspelat att högre par preflop.

 

Instämmer helt.

 

Hand 3 Jo precis, han borde ju inte ha synat flopp med ess högt.

Kan han ha ett pocketpar och vill få dig att folda ett högre pocketpar. Men

samtidigt borde han förvänta sig att du bettar turn i sånna fall, så din hand verkar ju vara Ak, AQs, men ändå bettar han. Om han synat flopp med ess högt, är ju Ak sannolikt.

 

Kanske är en fold.

Men med en tvåfärgad flopp en syn

Och med Ak en syn

 

Instämmer även här, du verkar he koll weeid :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för tankarna angående händerna :-)

 

Hand 2.

Håller med om att man nog bör slänga den handen fortast möjligt. Men just här hittade jag en syn. Motiverar det med två anledningar. För det första så sa magkänslan att jag faktiskt hade honom här. Den andra är just för att balansera mitt spel lite. Jag har precis försökt lösa upp mitt spel lite och spela fler händer mer aggro än tidigare. Men foldar jag mot en push här varje gång jag sitter med en marginel hand så kommer jag aldrig få in pengarna med nöten. Därför tog jag synen för att visa att jag inte tänker vika varje gång nån pushar mot mig.

 

Nu sitter jag i skolan så jag har tyvärr inte tillgång till hh. Men fi visade iaf upp A3 och potten gick till mig. Nu är jag faktiskt osäker på om det ens var Ah3h. Får kolla det senare.

 

 

Hand 2.

 

Den här handen tycker jag nog faktiskt är svårare att bedömma än hand 1. Tror nästan man ligger efter här många gånger och frågan är om syn inte är ev-. Ni som läser här i tystnad får gärna komma med tankar här. Hur som helst så tog jag synen i sista sekund och fi visade TT. Har funderat lite och jag tycker nästan fi överspelar sin hand lite. Eller vad säger ni? Hade jag själv suttit med TT hade jag slängt på flop här. Bli 3-betad pre och dessutom syna ett så stort cb på flop känns lite fiskigt. Kan inte va så ofta man leder här?! Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för tankarna angående händerna :-)

 

Hand 2.

Håller med om att man nog bör slänga den handen fortast möjligt. Men just här hittade jag en syn. Motiverar det med två anledningar. För det första så sa magkänslan att jag faktiskt hade honom här. Den andra är just för att balansera mitt spel lite. Jag har precis försökt lösa upp mitt spel lite och spela fler händer mer aggro än tidigare. Men foldar jag mot en push här varje gång jag sitter med en marginel hand så kommer jag aldrig få in pengarna med nöten. Därför tog jag synen för att visa att jag inte tänker vika varje gång nån pushar mot mig.

 

Nu sitter jag i skolan så jag har tyvärr inte tillgång till hh. Men fi visade iaf upp A3 och potten gick till mig. Nu är jag faktiskt osäker på om det ens var Ah3h. Får kolla det senare.

 

 

Hand 2.

 

Den här handen tycker jag nog faktiskt är svårare att bedömma än hand 1. Tror nästan man ligger efter här många gånger och frågan är om syn inte är ev-. Ni som läser här i tystnad får gärna komma med tankar här. Hur som helst så tog jag synen i sista sekund och fi visade TT. Har funderat lite och jag tycker nästan fi överspelar sin hand lite. Eller vad säger ni? Hade jag själv suttit med TT hade jag slängt på flop här. Bli 3-betad pre och dessutom syna ett så stort cb på flop känns lite fiskigt. Kan inte va så ofta man leder här?! Eller?

 

 

Andra handen, slänger du på flopp där måste du väl slänga pre? Bättre flopp finns ju inte och han har inte odds att syna för setvärde(pre). Gillar dock inte hans syn heller och avskyr de situtationerna själv, därför försöker jag undvika dem.

 

Edit: Märkte att jag inte förklarade att jag menade ur fis synvinkel, dvs, slänger du TT på flopp måste man väl slänga TT pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: 25-30 är ok.

 

Hand 2: Här skulle jag syna med motiveringen: Överpar finns inte på kartan. Slöspelar han den handen på denna dragiga bräda så är det en ny kompis att lägga till listan. Det enda som slår dig är 222,floatad 444,888,999. Syn.

 

Hur som så blir det väldigt intressant info du får vid syn.

 

 

 

Hand 3: 99,TT,JJ,KK,AK skulle jag sätta honom på. Bara syn

 

/synfisk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...