Gå till innehåll

ztoobez - 5/10 till 2009

Recommended Posts

Postad

Tja!

Tänkte att jag skulle försöka dra igång en dagbok från NL100 och möjligtvis lite NL200 på iPoker. Har inte direkt jätte mycket tid över till skrivandet då jag har väldigt mycket i plugget. Men jag hoppas iaf att det kan bli en del bra disskusioner kring lite knepiga händer.

Har tidigare lirat NL100-NL400 på primanätverket och en del på everest oxå. Men det här året har gått ganska segt och jag känner att jag måste lägga lite mer energi på att utveckla mitt spel nu. Så iom det slängde jag inte lite deg på Titan för en ny fresh start och oxå en dagbok nu :-)

Trots det sega året har jag hunnit klämma in en hel del händer. Så för att få lite distans till spelet i mellanåt så har jag bestämt mig för att max lira 8h cg i veckan nu. Tror det blir mer hälsosamt :-) Kommer oxå försöka lira nåra mtt's på helgern.

Så nu hoppas jag att fler spelare ifrån dessa nivåer kan komma med lite schyssta tankar kring de händer jag kommer posta här ;-)

November - +$686

Wish me luck!!

• Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Första sessionen på 697 händer slutade +$110. Spelade nåra händer fruktansvärt dåligt och får helt enkelt skylla mig själv att det inte slutade bättre. Men iaf två händer som jag undrar lite över. AA handen är ju i mina ögon uselt spelat så varegoda att såga på :mrgreen:

JJ är lite jobbigare då jag inte har nån read alls på fi.

Hand 1

GAME #734089677: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-24 10:30:19

Table Coalinga

Seat 1: aprilryan ($96.40 in chips) DEALER

Seat 3: Brutzi1893 ($104.00 in chips)

Seat 5: IceBandid ($120.95 in chips)

Seat 6: Losabeth ($118.63 in chips)

Seat 8: Ishart1 ($133.80 in chips)

Seat 10: invers ($100.00 in chips)

Brutzi1893: Post SB $0.50

IceBandid: Post BB $1.00

invers: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IceBandid xxxx

Dealt to invers Ace of SpadesAce of Diamonds

Losabeth: Call $1.00

Ishart1: Fold

invers: Raise $4.00

aprilryan: Fold

Brutzi1893: Fold

IceBandid: Call $4.00

Losabeth: Fold

*** FLOP *** Queen of Hearts10 of DiamondsQueen of Clubs

IceBandid: Check

invers: Check

*** TURN *** 2 of Diamonds

IceBandid: Bet $10.00

invers: Call $10.00

*** RIVER *** 8 of Spades

IceBandid: Bet $30.00

invers: ??? <--- som spelat synar jag här då?

Hand 2

GAME #734134314: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-24 11:32:31

Table Rutherglen

Seat 3: banega ($121.89 in chips)

Seat 5: sebosleboss ($75.21 in chips)

Seat 6: vetrhus ($78.60 in chips)

Seat 8: invers ($97.90 in chips) DEALER

Seat 10: glad8 ($102.80 in chips)

glad8: Post SB $0.50

banega: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers Jack of DiamondsJack of Clubs

sebosleboss: Fold

vetrhus: Call $1.00

invers: Raise $5.00

glad8: Fold

banega: Fold

vetrhus: Call $4.00

*** FLOP *** 2 of Clubs2 of SpadesAce of Hearts

vetrhus: Bet $10.00

invers: ???

Postad
Lycka till!

Jag spelar en del på iPoker NL100 med. Du borde dock eventuellt se om du inte kan hitta något skin som ger bättre villkor än Titan på iPoker.

Okok! Vet du nått tänkbart alt. kanske?

Tack tack! Vad tycker du för övrigt om motståndet på iPoker? Jag är ju helt ny där så jag har ingen aning :-)

Postad

Tycker iPoker är OK en aning mycket grinders nuförtiden kanske. Dom kör mycket rake race just nu och det lockar väl till sig en del nöt-grinders och så blir spelet lite tightare. Det är min teori i alla fall. Jag är väl en del plus på iPoker i alla fall fast det är inga stora pengar det rör sig om för min del.

När det gäller villkor och rakeback på iPoker-nätet så är det officiellt inte tillåtet men det finns ändå om man letar lite. Nu har du kanske en välkomstbonus på Titan och då börjar du väl med att spela in den. Men sen kanske du borde Googla lite efter någon deal.

Postad

Första dagen på iPoker är avklarad. Vad man kan säga om den är väll att den var ganska tråkig :-) Hände inte så mycket speciellt. Loosade dock en del onödiga händer och stänger ner nu lite tidigare än jag tänkt då jag tappat drygt ett inköp sista 10 min och känner att jag ändå inte orkar mer.

24/11 - +$305

25/11 - +$147

26/11 - +$37

27/11 - +$160

Tot - +$649

Postad

Orkar inte leta upp nåra spännande händer just nu så jag tar en som jag hade på slutet.

Det känns ju helt klart som AA-KK. Men ändå kan ju fi tänkas sitta på allt ifrån JJ-66 och skydda sig mot färgen. Så vad gör vi på turn?

GAME #734982781: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-25 00:46:54

Table Renmark

Seat 1: invers ($274.93 in chips)

Seat 3: dixie26 ($193.13 in chips)

Seat 5: MadGame05 ($100.00 in chips)

Seat 6: Zigauner ($105.00 in chips) DEALER

Seat 8: CanaryCHR1S ($176.15 in chips)

CanaryCHR1S: Post SB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers 10 of ClubsQueen of Clubs

dixie26: Fold

MadGame05: Fold

Zigauner: Raise $4.00

CanaryCHR1S: Fold

invers: Call $3.00

*** FLOP *** Queen of Spades2 of Clubs5 of Clubs

invers: Bet $6.00

Zigauner: Raise $22.00

invers: ??? <---- Vad gör vi här?

Postad

Seat 3: dixie26 ($193.13 in chips)

Seat 5: MadGame05 ($100.00 in chips)

Seat 6: Zigauner ($105.00 in chips) DEALER

Seat 8: CanaryCHR1S ($176.15 in chips)

CanaryCHR1S: Post SB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers 10 of ClubsQueen of Clubs

dixie26: Fold

MadGame05: Fold

Zigauner: Raise $4.00

CanaryCHR1S: Fold

invers: Call $3.00

*** FLOP *** Queen of Spades2 of Clubs5 of Clubs

invers: Bet $6.00

Zigauner: Raise $22.00

invers: ??? <---- Vad gör vi här?

Ställer.

Postad

Hehe, kul att folk tittar in här :-)

Angående handen skulle jag gärna vilja ha motiveringar kring era tankar. Ända anledningen att pusha här är väll just för att fi kan tänkas sitta på så många olika händer. Jag är inte riktigt haj på att räkna odds om man ser till handrange oxå. Men stoppar man in här och fi sitter med AA-KK varje gång så är det ju iaf ett ev- move. Eller?

Postad

Haha, helt sjukt måste jag säga. Satte mig ner för att lira en morronsession nu, vilket jag inte borde ha gjort. Förutom att jag spelade som en fisk så hade visst alla bestämt sig för att 3-beta mig pre, til slut va jag så trött på det så jag började syna :-(

Lägger ner för stunden nu på -$56. Ska grinda en rulle istället och se om jag kan finna lite ro och spela lite bättre senare.

Btw, mina stats ligger ganska stadigt på 16/12/2. Hur jag än försöker att få upp dom till typ 20/18/x så går det inte. Vad ska jag göra?

Postad

6 min in i filmen plingade datorn till. Då hade jag visst anmält mig till nån satelite, riktig tråkig struktur vilket gjorde att det va mer eller mindre lotto. Åkte ut strax innan priserna. Fick en gratis flop med K4 och träffade 4 på vad jag tyckte var en ganska ofarlig bräda. Men nån chippo hittade synen med 77 så där tog det slut för mig.

Slängde iaf upp 3 cg bord under tiden jag lirade satten där jag hämtade tillbaka backet från förut och slutade på +$155. Tyvärr inga intressanta händer att posta.

Postad

Angående handen skulle jag gärna vilja ha motiveringar kring era tankar. Ända anledningen att pusha här är väll just för att fi kan tänkas sitta på så många olika händer. Jag är inte riktigt haj på att räkna odds om man ser till handrange oxå. Men stoppar man in här och fi sitter med AA-KK varje gång så är det ju iaf ett ev- move. Eller?

Men du kan omöjligt säga att Fi ranges är AA-KK.

Jag pushar där, fi har ju endast 105bb. Även om har har överpar så har du 3 st 10, 2 st damer och massa kort för att få färg. Kan tänka mig att de flesta Fi höjer där med Axs, AA-KK, och de flesta Q. För mycket pengar i potten för att släppa.

Nu spelar jag 33/23/2, men eftersom potten är så stor så är går det inte o släppa.

Postad
Vad gjorde du i dom två första händerna ?

Hand 1 synade jag, fi satt med KQ.

Hand 2, orkade inte kriga i den så jag foldade direkt. Jag såg det som så att det ända som fanns var raise eller fold. Höjer jag honom där är jag ju nästan commitad och jag vet att jag har svårt att folda för en push där. Hade ingen lust att spela för full stack med JJ på den brädan då det ända jag slår är pp lägre än JJ.

Kom gärna med tankar kring händerna.

Postad
Men du kan omöjligt säga att Fi ranges är AA-KK.

Jag pushar där, fi har ju endast 105bb. Även om har har överpar så har du 3 st 10, 2 st damer och massa kort för att få färg. Kan tänka mig att de flesta Fi höjer där med Axs, AA-KK, och de flesta Q. För mycket pengar i potten för att släppa.

Nu spelar jag 33/23/2, men eftersom potten är så stor så är går det inte o släppa.

Som jag skrev innan så har jag redan satt fi på en mycket bredare range än så. Nu ville jag bara att de som skrev skulle motivera varför en push är så självklar, då tog jag bara upp fallet OM nu fi sitter på AA-KK. Tyvärr vet jag inte vad jag tänkte på i studen och tog en syn. Turn blankade och jag foldade mot en pot bet :-(

Jääävlar, hurru du får gärna tala om för mig hur man kommer upp på 33/23/2. Vilka händer öppnar du upp med från, säg utg+1 och senare??

Postad
Som jag skrev innan så har jag redan satt fi på en mycket bredare range än så. Nu ville jag bara att de som skrev skulle motivera varför en push är så självklar, då tog jag bara upp fallet OM nu fi sitter på AA-KK. Tyvärr vet jag inte vad jag tänkte på i studen och tog en syn. Turn blankade och jag foldade mot en pot bet :-(

Jääävlar, hurru du får gärna tala om för mig hur man kommer upp på 33/23/2. Vilka händer öppnar du upp med från, säg utg+1 och senare??

Finns ju många som tar syn på floppen, men då går de all in på turn oavsett kort, men det känns lite väl fiskigt, mest som sng spel. Färgdraget borde släppa om du spelar så.

Du har en hand som är ganska dålig men kan bli bra ganska lätt, just därför vill du se både turn och river, och eftersom potten är stor har du odds till det.

Jag spelar ju 5 manna på ongame, men UTG+1 så öppnar jag upp med det mesta, som sämst så Kxs om jag inte är tiltad :P

*Edit och så klart öppnar jag med alla sc, upp till 3 gap. sen så kan jag öppna me 87+ ibland också.

Postad

Ja, vfr vi ska ställa. Kanske för vi sitter ur position och säg att vi bara synar flop... Kommer klöver på turn får du nog garanterat inte betalt och kommer det inte så får du mkt svårare beslut. Så ta istället hem den på flop och ställ. Hittar han synen har du ändå gott om outs

Postad
Finns ju många som tar syn på floppen, men då går de all in på turn oavsett kort, men det känns lite väl fiskigt, mest som sng spel. Färgdraget borde släppa om du spelar så.

Du har en hand som är ganska dålig men kan bli bra ganska lätt, just därför vill du se både turn och river, och eftersom potten är stor har du odds till det.

Jag spelar ju 5 manna på ongame, men UTG+1 så öppnar jag upp med det mesta, som sämst så Kxs om jag inte är tiltad :P

*Edit och så klart öppnar jag med alla sc, upp till 3 gap. sen så kan jag öppna me 87+ ibland också.

okok, mitt mål är väll kanske inte att ligga på så högt som 33, tror inte jag är tillräckligt bra postflop spelare för det för tillfället :mrgreen: .. Men som sagt så skulle jag iaf vilja komma upp på runt 20 vilket är väll ganska bra om man lirar 6-max.

Ja, vfr vi ska ställa. Kanske för vi sitter ur position och säg att vi bara synar flop... Kommer klöver på turn får du nog garanterat inte betalt och kommer det inte så får du mkt svårare beslut. Så ta istället hem den på flop och ställ. Hittar han synen har du ändå gott om outs

Jag håller nog med om att en push är det rätt där. Men lite tråkigt med analyser som "ställ", "fold" och sånt. Vill ju gärna ha lite disskusion. Så tack för tankarna ;-)

Har du några roliga händer från NL200 får du gärna posta dom här i min db oxå. Förhoppningsvis kommer jag ju snart sitta nåra sessioner i veckan där uppe jag me. Så en förhandsvisning på spelet där vore nice :-)

Postad

Hand 1 hade jag också synat, med tanke på hur vekt vi spelade flopp.

Hand 2 Behöver oftast en read på att han donkar mycket för att höja här. Ibland min-höjer jag flopp, och tar frikort om Fi synar.

Hand 3 Bra förklaringar till varför vi bör gå all-in här, var också osäker på avd vi skulle göra.

"Jag pushar där, fi har ju endast 105bb"

Undrar över detta. Vid vilket stackdjup kan vi börja tänka på

att inte gå all-in ?

Postad
Hand 1 hade jag också synat, med tanke på hur vekt vi spelade flopp.

Hand 2 Behöver oftast en read på att han donkar mycket för att höja här. Ibland min-höjer jag flopp, och tar frikort om Fi synar.

Hand 3 Bra förklaringar till varför vi bör gå all-in här, var också osäker på avd vi skulle göra.

att inte gå all-in ?

Jag har lirat en del på SvS där man kan gå in med 200bb stackar. Det känns jävligt kallt att pusha sånna stackar för ett färgdrag mot en hand som ofta redan är klar. Men iaf, har man oddsen på sin sida är väll det ända rätta att pusha med vilka stackar man än sitter med??

Hehe, jag är allergisk mot folk som miniraisar. Så sjukt svårt att läsa av ett sånt move. Har dock börjat använda det lite själv nu, så en miniraise med JJ hade kanske inte varit så dumt :-)

Postad

Här har jag två händer från samma bord som följer tätt efter varann. Tror bara det är en hand emellan. Vad gör vi i hand 2 när fi 3-betar? Min standardlinje där är ju att bara syna. Men nu när vi precis plockat fi på ett inköp ska vi hoppas att han blir lite tiltad av en 4-bet så tätt in på och pushar tillbaka?

Hand 1:

GAME #735344391: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-25 12:41:58

Table Aosta

Seat 1: OMFGfiish ($177.20 in chips)

Seat 3: Reidge ($119.60 in chips) DEALER

Seat 5: invers ($105.40 in chips)

Seat 6: TTR66742422 ($87.98 in chips)

Seat 8: Ku1M ($121.80 in chips)

Seat 10: krilla05 ($64.80 in chips)

invers: Post SB $0.50

TTR66742422: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers 9 of Hearts9 of Spades

Dealt to OMFGfiish 3 of Clubs3 of Hearts

Ku1M: Fold

krilla05: Call $1.00

OMFGfiish: Call $1.00

Reidge: Fold

invers: Call $0.50

TTR66742422: Check

*** FLOP *** 3 of Spades9 of Diamonds5 of Spades

invers: Check

TTR66742422: Check

krilla05: Check

OMFGfiish: Bet $5.00

invers: Raise $15.00

TTR66742422: Fold

krilla05: Fold

OMFGfiish: Raise $38.00

invers: Raise $89.40

OMFGfiish: Call $61.40

*** TURN *** 4 of Diamonds

*** RIVER *** 2 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $209.80 Rake $3.00

invers: wins $209.80

Hand 2:

GAME #735346318: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-25 12:44:13

Table Aosta

Seat 1: OMFGfiish ($99.00 in chips)

Seat 5: invers ($209.80 in chips)

Seat 6: TTR66742422 ($85.98 in chips)

Seat 8: Ku1M ($124.65 in chips) DEALER

Seat 10: krilla05 ($62.80 in chips)

krilla05: Post SB $0.50

OMFGfiish: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to invers Ace of HeartsAce of Spades

invers: Raise $4.00

TTR66742422: Fold

Ku1M: Fold

krilla05: Fold

OMFGfiish: Raise $15.00

invers: ??? <---- vad gör vi här???

Postad

att inte gå all-in ?

Allså det är omöjligt att säga. Vi måste sätta Fi på en handrange först. Sen så har Fi 105bb när vi börjar spelet, han har investerat 26bb i potten på floppen.

Det är tillräckligt bra odds för att jag ska syna, och finns det en liten chans att Fi foldar dessutom så tvekar jag inte ens att ställa. Även om vi vet att vi ligger under så har vi bra me outs.

Vilken stackdjup kan jag tyvärr inte svara på eftersom jag gör nästan alla mina beslut på read och pottstorlek, men med 200bb så foldar jag nog =)