Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ingen read på motspelaren. Spelar jag mina ess för hårt?

***** Hand 514838266 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 24 november 2007 13:10:10

Bertil Turbo 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Uziel (414.25)

Plats 2: Hero (407.58)

Plats 3: thorin (225.74)

Plats 4: J875 (446.16)

Plats 5: Nexo (383.89)

Plats 6: SeKes (400.00)

Plats 7: hagge68 (158.03)

Plats 8: jedeje (209.86)

Plats 9: Jaarre (261.35)

Plats 10: jol74 (343.49)

J875 lägg LM 1.00

Nexo lägg SM 2.00

** Giv **

Uziel [N/A, N/A]

Hero [Es, Ek]

thorin [N/A, N/A]

J875 [N/A, N/A]

Nexo [N/A, N/A]

SeKes [N/A, N/A]

hagge68 [N/A, N/A]

jedeje [N/A, N/A]

Jaarre [N/A, N/A]

jol74 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SeKes Höj till 8.00

hagge68 Lägg

jedeje Lägg

Jaarre Lägg

jol74 Lägg

Uziel Syna 8.00

Hero Höj till 20.00

thorin Lägg

J875 Lägg

Nexo Lägg

SeKes Syna 20.00

Uziel Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 7h, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

SeKes Passa

Uziel Passa

Hero Satsa 55.00

SeKes Höj till 110.00

Uziel Lägg

Hero All-in 387.58

SeKes All-in 380.00

*** Turn(Board): *** : [9h, 7h, Kk, 6s]

*** River(Board): *** : [9h, 7h, Kk, 6s, 10k]

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 803.00

Uziel Lägger mig Vinst: 0.00

Hero [Es, Ek] Par i ess Vinst: 0.00

thorin Lägger mig Vinst: 0.00

J875 Lägger mig Vinst: 0.00

Nexo Lägger mig Vinst: 0.00

SeKes [Kr, Kh] Triss i kungar Vinst: 803.00

hagge68 Lägger mig Vinst: 0.00

jedeje Lägger mig Vinst: 0.00

Jaarre Lägger mig Vinst: 0.00

jol74 Lägger mig Vinst: 0.00

Efter potten så känns det så självklart att han satt på KK men på SvS 1/2 bord kan allt hända... Hur hade ni spelat handen?

Postad
sekes är bra. Betta mer pre, du får inte ge han odds

bra och bra, beror väl på vad man jämför med.. annars är ju standardfiskmovet exakt det han gör på flop när han dubblar beten till 110.. Skriker ju styrka och han tappar sjukt mkt värde mot en hand som typ KQ-KJ som hade kunnat betala av mer..

Håller med Okocha om att du borde höja mer pre.. typ 25 iallafall. Att bara höja till 20 kan göra att måånga spelare på nivån kan syna med väldigt stor range och du får därmed svårt att räkna bort händer som J9s och 87 etc.

På flop tycker jag faktiskt att du betar för mycket , visst färgdraget ligger men jag antar att du inte alltid pottar ut varje gång du c-betar.. tycker det ger för mycket info eftersom det är exakt så som starka starthänder på flopar som denna spelas på nivån. 3/4 av pott är att föredra tycker jag..

Inte för det är fel att potta ut men om det skiljer sig mycket från ditt vanliga spelmönster kan det vara ett dåligt val.

ursäkta otydligheten!

Postad
Det är 200 BB djupt, de blir profitable för dem att syna med any2 om vi stackar av här postflop, vilket vi uppenbarligen gör.

lol, som om dom vet att dom just den här gången har odds att syna med any2..Dom synar aldrig annars dom med any2 men nu när dom vet att dom har implicita mot fis AA lööööl

aja håller med dig hur som helst men argumentet får du jobba på.. tänk på att man adderar pi till argumentet när man multiplicerar det komplexa talet med i

Postad
lol, som om dom vet att dom just den här gången har odds att syna med any2..Dom synar aldrig annars dom med any2 men nu när dom vet att dom har implicita mot fis AA lööööl

aja håller med dig hur som helst men argumentet får du jobba på.. tänk på att man adderar pi till argumentet när man multiplicerar det komplexa talet med i

Dom kommer aldrig göra ett misstag med att syna pre.

Postad
Det är 200 BB djupt, de blir profitable för dem att syna med any2 om vi stackar av här postflop, vilket vi uppenbarligen gör.

Got the point, även om du överdriver sjukt mycket. Å skall man se det så kan man ju lika väl gå all in varenda hand....då får ju inte fi odds:-). Närå.

Vi skall ju inte heller glömma att vi faktiskt VILL ha syn av fi. Och vi VET att han då synar som underdog vilka två han än sitter med. (med ett undantag). Men ok, skall erkänna att jag missade att fi redan blivit synad en gång vilket kan motivera en större raise.

Postad

Om du skulle hängt på 1/2 ett tag så borde du veta att du kan kasta allt om Nuts mot sekes ;)..

Ivanliga fall hade jag spelat som du, men sekes tveklös fold på det reraiset..