Gå till innehåll

Nyhet på prima eurobord...


Jag_vinner

Recommended Posts

Såg ingen tråd om det... men ville bara få klart för mig om det är som jag misstänker: euro-bord = 3 euro rake cap.

 

känner mig lite smutsig när jag tänker på hur giriga dessa sajter är.

 

finns det nån annan anledning till att de börjar köra med euro på vissa bord?

 

 

Japp, Eurobord = tre uro cap (som exempelvis Cryptologic haft alltid, med pundbord på tre pund cap).

 

Boss har också infört eurobord.

 

Som tur är så erbjuder sajterna fortfarande dollarbord.

 

Spelar ni "lågt" så spelar det ingen roll om ni spelar på euro eller dollarbord (kan till och med bli billigare rake på pund/euroborden, orkar inte gå in på uträkningen) men om ni spelar "högt" (dvs raken på ert bord > €2 i de flesta potterna) så ska ni spela på dollarborden.

 

Orsaken till att införa eurobord är såklart att dollarn sjunker som en sten, och sajterna förlorar pengar på det. Jag tycker dock inte du ska känna dig smutsig, tycker sajterna skött det snyggt faktiskt - de har ju kvar dollarborden så du har ett val vart du vill spela. Hade de höjt raken i procent (som exempelvis Ladbrokes gjorde till 6%), ja då är de smutsiga.

 

(Sidenote: När jag började spela nätpoker stod dollarn i 11 kr... då var det dyrt, ser man på det sättet så betalar man en effektiv rake på 25% mot dåtidens rake, om man har nån sorts återbäring nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kan nämligen inte se artikeln direkt jag går in på http://www.expressen.se, kanske bara du som får upp den direkt du går in där?

 

Det är mer ansträngande att skriva ett inlägg här än att klicka på expressenlänken och därefter välja Poker ute i vänstermenyn.

Sen dyker Olas ansikte upp efter en mindre scroll nedåt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...