Gå till innehåll

Stämmer pokerstoves kalkulering?


SadGirl

Recommended Posts

Jag spelade precis en turnering där jag låg på 10:e plats av 40 kvar (60 st fick betalt). Hamnade all-in mot en kille när jag hade AcKh på brädan Kd4h9c. Han visar upp Ad6d och vinner med en klassisk löpning (han är ju fransk såklart) och därmed missade jag en hygglig chans att dra in ett par hundra dolares...

 

Det underliga är att några av de vid bordet sa att jag spelade dåligt (jag gick all-in och han synade) fast när jag kollar med pokerstove så påstår programmet att jag var favorit till 95%...stämmer det verkligen?

 

 

Edit: är det här rätt del av forumet för frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som är galet i Stove är när du sätter FI på en range av händer. Vad jag förstått går det inte att vikta dem på något sätt, alltså får alla händer samma sannolikhet vilket i de flesta fall är felaktigt och slutprocent blir därför inte att lita på i realiteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade precis en turnering där jag låg på 10:e plats av 40 kvar (60 st fick betalt). Hamnade all-in mot en kille när jag hade AcKh på brädan Kd4h9c. Han visar upp Ad6d och vinner med en klassisk löpning (han är ju fransk såklart) och därmed missade jag en hygglig chans att dra in ett par hundra dolares...

 

Det underliga är att några av de vid bordet sa att jag spelade dåligt (jag gick all-in och han synade) fast när jag kollar med pokerstove så påstår programmet att jag var favorit till 95%...stämmer det verkligen?

 

 

Edit: är det här rätt del av forumet för frågan?

 

Nej. Att beta all-in med 95% equity är ju faktiskt lite bättre än att syna all-in med 5% equity. Det är väl härligt att det fortfarande finns folk som föredrar det andra alternativet och dessutom andra som kritiserar ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som är galet i Stove är när du sätter FI på en range av händer. Vad jag förstått går det inte att vikta dem på något sätt, alltså får alla händer samma sannolikhet vilket i de flesta fall är felaktigt och slutprocent blir därför inte att lita på i realiteten.

 

Sök softwareforumet på 2+2 efter ett program som heter Hold'Em Ranger (Varför det inte heter Texas Ranger fattar jag inte), som kan göra just det du eftersöker, plus lite annat.

 

Ett problem är dock att programmet är sjukt långsamt för fler än 3-4 spelare, om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...