Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Personligen betar jag i princip alltid ut med träffatt set på floppen, eftersom jag även gör med andra typer av händer. Det gör det svårt för FI att veta vilken typ av hand jag har.

Att sen höja som i Fix Limit på turn tycker jag inte heller bra. Ska du höja så höj så att FI inte får odds att dra till eventuell färg/stege.

Som spelat så synar jag river med de synoddsen 4/1 då Fi likaväl kan ha tvåpar som stegen, även om den känns som starkare alternativ.

Postad
Personligen betar jag i princip alltid ut med träffatt set på floppen, eftersom jag även gör med andra typer av händer. Det gör det svårt för FI att veta vilken typ av hand jag har.

Att sen höja som i Fix Limit på turn tycker jag inte heller bra. Ska du höja så höj så att FI inte får odds att dra till eventuell färg/stege.

Som spelat så synar jag river med de synoddsen 4/1 då Fi likaväl kan ha tvåpar som stegen, även om den känns som starkare alternativ.

Helt rätt..

Kändes bara som han inte kommer syna mini bett på floppen.

Så väntar, vilket visa sig vad ödestiget. Extremet klantigt ialf..

Synade och han vände A,10!

Postad

Checken på flopp kan jag köpa i vissa fall då fi är extremt tight. Men sen på turn är det ju bara att smälla så det skriket om det. En min rasie på turn är väll det sämsta du kan göra. Som spelat så är det bara att syna rivern.

Postad
Jösses. Det avr jobbigt att läsa den hh'n. Varför försöker inte folk göra det lättare för de som vill hjälpa till med en analys? Lathet? Jag säger PUSH!

Ursäkta, men första gången jag gör det!

Får snygga till det till nästan gång!

Postad

Leoo Höj till 10.00

ukraine Lägg

garder Syna 10.00

moooze Lägg

Joku Lägg

Fride Lägg

*** Flop(Board): *** : [2s, 9r, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Leoo Passa

garder Passa

*** Turn(Board): *** : [2s, 9r, Dk, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

Leoo Satsa 4.00

garder Höj till 8.00

Leoo Höj till 12.00

garder Syna 12.00

Okej, låt mig peka på några fel;

1. Du bettar ut alla par över bordet, AQ, och i de flesta fall gör du CB. Därmed, betta flopp.

2. Raisa till 12-14 pre, du har två limpers innan dig.

3. Om du ska reraisa turn, gör det dyrt, han har odds för en T...

I övrigt synar vi river här, ser inte mycke han minraisar med utöver en T men vi kan inte släppa, imho.

Postad
Jösses. Det avr jobbigt att läsa den hh'n. Varför försöker inte folk göra det lättare för de som vill hjälpa till med en analys? Lathet? Jag säger PUSH!

push känns ju hett..

Postad

Fick en liknande hand nyss, spelade den lite mer som ni sa med lyckat resultat..

***** Hand 512690324 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 november 2007 14:22:47

Bertil 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Fi1 (449.70)

Plats 2: Fi2 (367.41)

Plats 3: Fi3 (104.72)

Plats 4: Fi4(388.71)

Plats 5: Fi5 (248.87)

Plats 6: Fi6 (334.39)

Plats 7: Fi7 (384.00)

Plats 8: Fi8 (394.01)

Plats 9: HERO (336.85)

Plats 10: Fi9 (201.00)

Leoo lägg LM 1.00

oliviasfar lägg SM 2.00

** Giv **

Fi1 [N/A, N/A]

Fi2 [N/A, N/A]

Fi3 [N/A, N/A]

Fi4[N/A, N/A]

Fi5 [N/A, N/A]

Fi6[N/A, N/A]

Fi7 [N/A, N/A]

Fi8 [N/A, N/A]

Leoo [Kr, Kk]

Fi9[N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

F1 Syna 2.00

F2 Syna 2.00

F3 Syna 2.00

HERO Höj till 12.00

F1 12.00

F2 12.00

F3 12.00

*** Flop(Board): *** : [7h, Knh, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

Leoo Satsa 12.00

F1 Syna 12.00

F2 Syna 12.00

F3 Lägg

*** Turn(Board): *** : [7h, Knh, 5s, Ks]

*** Bet Runda 3 ***

Leoo Satsa 59.00

F1 Lägg

F2 Syna 59.00

*** River(Board): *** : [7h, Knh, 5s, Ks, 8r]

*** Bet Runda 4 ***

Leoo Satsa 78.00

F2 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 5.09 Totalpott: 198.91

Hero Vinner potten Vinst: 198.91

Bättre så här?.. Tycker fortf det är lite obehagligt när han som uppenbart är på ett drag Blixt synar Turn.. Aja, gick vägen ;)

Postad

Lär dig komma över obehaget ;) Degen ska in där även om han ställer river i handen du visa nu så du vet.

Men skillnaden nu är att du inte floppade settet och därför redan börjat betta, ser du felet du gjorde i handen du starta tråden med?

Lycka till i framtiden i alla fall, antar att du fick de svar du behövde ;).

Postad
Lär dig komma över obehaget ;) Degen ska in där även om han ställer river i handen du visa nu så du vet.

Men skillnaden nu är att du inte floppade settet och därför redan börjat betta, ser du felet du gjorde i handen du starta tråden med?

Lycka till i framtiden i alla fall, antar att du fick de svar du behövde ;).

Tack för tipsen, tråd kan låsas!

Postad
Du behöver verkligen se över din betsizing. Vad vill du t.ex. åstadkomma med floppbettet i hand 2?

Instämmer. Om det är 48 sek i potten kan du inte beta 12. Du ger odds för i princip allt att syna och du talar inte om nått om din hand.

Personligen betar jag runt 75-100% av pott på den floppen. Lite beroende på antalet FI och vilken typ av spelare det är.

Tips: Gör om korten till symboler. De finns i smilielistan. Det blir lättare att läsa dina HHs då. Eller skriv : följt av Q och ett litet s och : så blir det :Qs:

Postad
push känns ju hett..

Det skulle jag vilja att du motiverar varför? Tycker inte med den brädan att det känns så där jättehett.

Jag orkade inte läsa handhistorien eftersom den var så jävla rörig. Det skulle ta mig flera minuter att reda ut vem som var med i handen, stackstorlekar, positioner osv, så jag valde den lätta vägen och sa push.