Gå till innehåll

Allt om lottningen till fotbolls-EM 2008


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som vissa redan sagt så tror jag inte det spelar så stor roll hur vi lottas, vi åker troligtvis i gruppspelet ändå.

 

Ser man till landslaget i dagsläget så är vi inte speciellt bra. I stort sett samma lag som vm 2006 förutom att nästan samtliga blivit sämre, Zlatan och Elmander är la undantagen. Försvaret ser skrämmande dåligt ut.

 

Hade inte blivit förvånad om vi får se en repris av em 2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va, skulle ryssland skrälla för att hiddink är bra tränare, inte en chans

de är så otroligt mediokra

 

sverige åker i kvarten, tar sig igenom gruppen för att det är våran forte

 

holland for the win

 

spanien som skräll lag

 

Ha! Hur bra var/är Australien? Ändå var de (ganska) nära att slå ut Italien i senaste VM. Om man jämför med andra lag i CL, hur bra är då ett PSV som blir sönderköpt varje sommar? Ändå var det 2 minuter från att slå ut Milan och gå till final för några år sedan. Lag med Hiddink som tränare springer enormt mycket och smart. Kombinera det med lite formtoppar och det flyt som mindre lag måste ha i mästerskap så tror jag nog att Ryssland kan bli riktigt giftiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vi kan inte undkomma det faktum att hiddink är en bra tränare, men ryssland har för dålig gameplan och de har svårt att ställa om, jag tror inte heller att hiddink är så bra på att motivera sina spelare bara för att nämna senast, israel.

 

ryssland ska behöva grym tur för att ens ta sig förbi ett lag som sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vi kan inte undkomma det faktum att hiddink är en bra tränare, men ryssland har för dålig gameplan och de har svårt att ställa om, jag tror inte heller att hiddink är så bra på att motivera sina spelare bara för att nämna senast, israel.

 

ryssland ska behöva grym tur för att ens ta sig förbi ett lag som sverige

 

Jag ska villigt erkänna att jag knappt har sett Ryssland spela. Dock tror jag väldigt mycket på Hiddink så jag håller fortfarande Ryssland som favorit till skrällag. Inte till seger då men som det lag som presterar mycket bättre än förväntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha! Hur bra var/är Australien? Ändå var de (ganska) nära att slå ut Italien i senaste VM. Om man jämför med andra lag i CL, hur bra är då ett PSV som blir sönderköpt varje sommar? Ändå var det 2 minuter från att slå ut Milan och gå till final för några år sedan. Lag med Hiddink som tränare springer enormt mycket och smart. Kombinera det med lite formtoppar och det flyt som mindre lag måste ha i mästerskap så tror jag nog att Ryssland kan bli riktigt giftiga.

 

QFT. Australien gjorde imo bäst match i gruppen mot brasilien och hade kunnat vinna om inte kukdomarna bestämt sig för att brasilien måste vinna för att de ska vara ett "topplag".

 

Hiddink lär nog få svårt att hindra ryssarnas normala uppladdning inför mästerskap. Dvs hejdlösa vodkafyllor i en härlig kombination med interna bråk och fraktioner som hatar varandra samt ett antal hemskickade alternativt bojkottande spelare...

 

Pfft, du är ute och cyklar. Vad är det hiddink kan? Inte fick han australien att spela sambafotboll med briljant teknik. Han fick dem att jobba som ett LAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hiddink lär nog få svårt att hindra ryssarnas normala uppladdning inför mästerskap. Dvs hejdlösa vodkafyllor i en härlig kombination med interna bråk och fraktioner som hatar varandra samt ett antal hemskickade alternativt bojkottande spelare...

 

Utveckla? Varför skulle det vara negativt?

 

 

Jo, för det är just det stora problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va, skulle ryssland skrälla för att hiddink är bra tränare, inte en chans

de är så otroligt mediokra

 

sverige åker i kvarten, tar sig igenom gruppen för att det är våran forte

 

holland for the win

 

spanien som skräll lag

 

Spanien skräller inte.. . . dem klappar som vanligt ihopp !

 

sverige skräller däremot.. med en ZLATAN och KENNEDY i högform:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Österrike e kanske mer en drömlottning, men arrangörsländer brukar gå hyfsat bra i mästerskap. Rumänien vann faktiskt sin grupp före Holland så tror dom e rätt bra.

 

Spelar ingen roll. De har knappt spelat ett mästerskap på 10 år och det är mästerskaps rutin som är det viktiga. Det har man sett åtskilliga gånger.

 

Problemet med spanien är att fotbollen förändras så mkt från kval/gruppspel till shootout matcherna. Det ser man slutspel efter slutspel. De man tror ska vinna skiten efter att ha spelat fin fotboll i gruppen åker i åttondel lr kvarten efter att ha återgått till tråkboll.

De enda som fortsätter spela sitt spel är oftast iaf Brasilien och Portugal och det visar sig att det lönar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte sätta något tusen på Kroatien som VM-vinnare snart. 100 ggr pengarna är ett klart överodds på dom som VM-vinnare.

Dom är ett topplag redan nu, och om några år kommer deras unga spelare blivit ännu bättre. Enda lilla frågetecknet är hur man ska ersätta de tre ålderstigna (bröderna Kovac, Simic) då de förmodigen stiger av efter EM. Simic är nog inte så svårersättlig, men Kovac-bröderna har varit viktiga kuggar i landslaget.

Men man har spännande unga spelare på gång som ännu inte är bofasta i landslaget.

Framförallt lär spelare som Modric, Eduardo, Corluka och Petric vara topspelare till 2010.

 

Ser att inlägget är kasst strukturerat nu, men hinner inte ändra. Ni förstår poängen iaf. = ) Finns nog en möjlighet till guld redan i sommar, men där erbjuds inte samma överodds. Jag menar, Turkiet står i låga 30 ggr pengar som slutsegrare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte sätta något tusen på Kroatien som VM-vinnare snart. 100 ggr pengarna är ett klart överodds på dom som VM-vinnare.

Dom är ett topplag redan nu, och om några år kommer deras unga spelare blivit ännu bättre. Enda lilla frågetecknet är hur man ska ersätta de tre ålderstigna (bröderna Kovac, Simic) då de förmodigen stiger av efter EM. Simic är nog inte så svårersättlig, men Kovac-bröderna har varit viktiga kuggar i landslaget.

Men man har spännande unga spelare på gång som ännu inte är bofasta i landslaget.

Framförallt lär spelare som Modric, Eduardo, Corluka och Petric vara topspelare till 2010.

 

Ser att inlägget är kasst strukturerat nu, men hinner inte ändra. Ni förstår poängen iaf. = ) Finns nog en möjlighet till guld redan i sommar, men där erbjuds inte samma överodds. Jag menar, Turkiet står i låga 30 ggr pengar som slutsegrare...

Var hittar du 100 gånger? På betfair kan man boka till 55 och köpa till 50. De oddsen är ju sjukt låga imo. Chansen till att Kroatien ens kvalar in är väl ca 50%. Så då skulle de med dessa odds alltså ha 4% chans att vinna ett VM i afrika innan kickoff. lol. 100 gånger låter väl mer rimligt även fast jag tror att ett odds kring 150 stämmer bättre in på deras chanser. Du kan ju ändå inte glömma bort vilka nationer de strider med. Visst Kroatien kommer säkert ha ett bra lag, men det kommer ca 27 av de andra 31 VM lagen också att ha.. Förutsatt att Kroatien ens kvalar in det vill säga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du 100 gånger? På betfair kan man boka till 55 och köpa till 50. De oddsen är ju sjukt låga imo. Chansen till att Kroatien ens kvalar in är väl ca 50%. Så då skulle de med dessa odds alltså ha 4% chans att vinna ett VM i afrika innan kickoff. lol. 100 gånger låter väl mer rimligt även fast jag tror att ett odds kring 150 stämmer bättre in på deras chanser. Du kan ju ändå inte glömma bort vilka nationer de strider med. Visst Kroatien kommer säkert ha ett bra lag, men det kommer ca 27 av de andra 31 VM lagen också att ha.. Förutsatt att Kroatien ens kvalar in det vill säga.

 

Hint: kolla avataren ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...