Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gör jag fel här som lägger mig eller?

Full Tilt Poker Game #4230553612: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (32100156), Table 1 - 40/80 - No Limit Hold'em - 18:05:13 ET - 2007/11/19

Seat 1: Quakerson (1,765)

Seat 2: Sveden House (1,365)

Seat 3: ryne2516 (1,265)

Seat 4: muzicmann (1,360)

Seat 5: babylina (980)

Seat 6: Rand1313 (1,800)

Seat 7: whatevers2k (1,435)

Seat 8: wontdrawout (1,965)

Seat 9: ThaCooler (1,565)

Rand1313 posts the small blind of 40

whatevers2k posts the big blind of 80

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wontdrawout 9 of Clubs9 of Hearts

wontdrawout raises to 280

ThaCooler has 15 seconds left to act

ThaCooler folds

Quakerson folds

Sveden House folds

ryne2516 folds

muzicmann folds

babylina folds

Rand1313 has 15 seconds left to act

Rand1313 raises to 800 <-- vad tusan kan han potbetta mot här? Och om det är AK eller dyl, borje jag tagit flippen o sett floppen?

whatevers2k folds

wontdrawout: ???

wontdrawout has 15 seconds left to act

wontdrawout has requested TIME

wontdrawout folds

Uncalled bet of 520 returned to Rand1313

Rand1313 mucks

Rand1313 wins the pot (640)

The blinds are now 50/100

*** SUMMARY ***

Total pot 640 | Rake 0

Seat 1: Quakerson didn't bet (folded)

Seat 2: Sveden House didn't bet (folded)

Seat 3: ryne2516 didn't bet (folded)

Seat 4: muzicmann didn't bet (folded)

Seat 5: babylina (button) didn't bet (folded)

Seat 6: Rand1313 (small blind) collected (640), mucked

Seat 7: whatevers2k (big blind) folded before the Flop

Seat 8: wontdrawout folded before the Flop

Seat 9: ThaCooler didn't bet (folded)

Postad
Lätt vik såvida inte fi är el retardo infinito.

Men...jag gillar inte att du pottar den UTG niohänt.

Kan försvara det med att säga att hela bordet var rätt tight, eller är snarare .. fortfarande i samma SNG. Är bara denna och 1 till som jag inte hade read på.

Postad

Du måste lägga dig.

Du har utstrålat en massa styrka genom att beta ut utg och han höjer ändå. Du kan inte sätta honom på AK. Du kan inte syna för halva effektiva stacken. Du kommer inte ha en aning om var du står utan ett set och han kommer beta ut. Betar han inte ut kommer han syna, antagligen med monsterträff. Han foldar inte om du ställer pre och du har inte AI-odds mot hans range. Eller i närheten odds att dra till setet.

Slängelisläng.

Postad
Fold är bättre än att höja UTG i detta läge enligt min mening.

I övrigt så håller jag med eury.

Av två dåliga alternativ så är måhända fold bättre än höj, men det var inte det som var poängen.

Postad

här tycker jag du borde syna, inte ställa. Tycker det är ganska uppenbart att han har ankorna eller stickorna, kolla floppen, sen kommer det anka eller sticka så kan du läsa av i tabellen som doyle gjorde hur man avgör om det är stickorna eller ankorna, finns på http://www.bigpapa.com/stickorduckguide.php I typ 12% av fallen sitter han iof med stenkalla nötpajsräkan pre, dvs

Q9 suit, men det får ju din read till stor del avgöra!!

Postad
Av två dåliga alternativ så är måhända fold bättre än höj, men det var inte det som var poängen.

Tja, är det ett tajt-vekt bord där folk vägrar betala av mot minsta motjuck Så behöver man ju inte ha tillräckligt implicita för att spela för setvärde. 10-14BB extra var 6-7 gång(samt ibland bust) kan nog ha lägre värde än 1 förlorad BB.

Postad

Måste ju vara lägg>inget>raise200>syn. Känns jättejättekallt att openlimpa (ok, svårt att limpa utan att openlimpa utg) här med hyfsat höga (för set-värde, låga för steal) blind 9-handat. Egentligen är det väl bara fold som gäller enligt mig.

Postad
här tycker jag du borde syna, inte ställa. Tycker det är ganska uppenbart att han har ankorna eller stickorna, kolla floppen, sen kommer det anka eller sticka så kan du läsa av i tabellen som doyle gjorde hur man avgör om det är stickorna eller ankorna, finns på http://www.bigpapa.com/stickorduckguide.php I typ 12% av fallen sitter han iof med stenkalla nötpajsräkan pre, dvs

Q9 suit, men det får ju din read till stor del avgöra!!

(Är detta levling, håll dig borta från att göra detta i handanalysforumet - levling hör imo hemma i offtopic)

Sådär spelar bara en "el retardo infinito" och då skall du ha read på detta. Har du inte det är det fold. Har du det är det push, vid syn kan han ju få in mer pengar i potten då du ligger under.

Och nej, du kan inte sätta fi på en HD så snäv som 3 händer, speciellt inte 3 st som ligger ganska långt ifrån varandra.

Postad
(Är detta levling, håll dig borta från att göra detta i handanalysforumet - levling hör imo hemma i offtopic)

Sådär spelar bara en "el retardo infinito" och då skall du ha read på detta. Har du inte det är det fold. Har du det är det push, vid syn kan han ju få in mer pengar i potten då du ligger under.

Och nej, du kan inte sätta fi på en HD så snäv som 3 händer, speciellt inte 3 st som ligger ganska långt ifrån varandra.

Enbart tramsinlägg - se alla nikoravens inlägg så förstår man.

Postad
Måste ju vara lägg>inget>raise200>syn. Känns jättejättekallt att openlimpa (ok, svårt att limpa utan att openlimpa utg) här med hyfsat höga (för set-värde, låga för steal) blind 9-handat. Egentligen är det väl bara fold som gäller enligt mig.

Fast alternativet "inget" fungerar bara fram tills någon säger time. ;-)

Postad

till en början gör du fel när du spelar på full tilt, hatar den klienten hehe, i det skede du är i gamet med nio pers kvar och du är UTG så hade jag nog bara limpat din hand, hade du suttit i senare position hade du kunnat höja.

men när det gäller din situation om du ska syna eller lägga dig, eller kanske gå all in när han reraisat dig, så hade jag nog kontrat och gått all in här om jag inte har satt han på pockets. annars lägg dig.

(hade dock spelat helt annorlunda om jag spelat 100$, brukar hålla till där)

good luck

Postad
Sugen på att dela med dig lite om dina tankar om mellanpockets då stackdjupet är runt 15-25BB?

Vik i tidig position, går inte att limpa för setvärde, kan inte spela mot omslag, inte roliga att spela floppar med i höjda potter.

I mellanposition och sen position tycker jag man kan börja höjda dom, eftersom blindarna nu är värda att stjäla. Är stackdjupet runt 25bb kanske man kan limpa bakom ibland i CO eller på knappen, definitivt på sb, för setvärde. Men det bör vara i undantagsfall.

Så med det stackdjupet spelar i vart fall jag dom som händer man kan stjäla blindar med från lämplig position, och som inte är helt stekta om man får syn.

När stackdjupet börjar krypa ner mot 15bb börjar man kunna börja dega imho, särskilt bakom passiva limpare.

Postad

men när det gäller din situation om du ska syna eller lägga dig, eller kanske gå all in när han reraisat dig, så hade jag nog kontrat och gått all in här om jag inte har satt han på pockets. annars lägg dig.

Hur går det här till?