Gå till innehåll

$10/$20 Intrasslad med 72s


Aron

Recommended Posts

Har bara 50 händer på FI så jag har inga specifika reads mer än att han inte har imponerat på mig och att han verkar lite passiv.

 

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($607.01)

UTG+1 ($843.00)

CO ($1185.50)

BTN ($610.00)

SB ($882.00)

Hero ($526.00)

 

Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is BB [2s][7s]

UTG calls $10, 1 fold, CO raises to $20, BTN calls $20, SB calls $15, Hero calls $10, UTG calls $10

 

Flop: [Td][Ts][4s] ($80, 5 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $10, 1 fold, BTN raises to $20, SB folds, Hero calls $20, UTG calls $10

 

Turn: [3s] ($120, 3 players)

Hero checks, UTG checks, BTN bets $20, Hero raises to $40, UTG folds, BTN raises to $60, Hero calls $20

 

River: [5h] ($140, 2 players)

Hero checks, BTN bets $20, Hero calls $20

 

Vad tycker ni om synen pre? Får ju bra odds med tre synare tycker jag men den kanske är i slaskigaste laget. Floppar färgdraget, tänkte checkraisa men hamnar i kläm. Får en riktigt dålig känsla, hatar att hamna i kläm där jag inte har en aning om var jag står. Har dock svårt att hitta släppet med färgdraget. Sätter draget på turn men blir trebetad, hitta släppet här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lagt mig före floppen. Som spelat hade jag lagt mig på floppen. På turn, om jag nu var där, hade jag satsat rakt ut. River hade jag nog aldrig kommit till...

 

Det finns inte en chans att du är en vinnande limitspelare... att lägga sig på någon gata postflop är brutalt dåligt och att folda preflop är rätt kasst, du får 9-1 om limparen synar vilket är med råge tillräckligt bra odds för att syna med vad som helst som är suited, om man får 7-1 så kan man syna med allt suited.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lagt mig före floppen. Som spelat hade jag lagt mig på floppen. På turn, om jag nu var där, hade jag satsat rakt ut. River hade jag nog aldrig kommit till...

 

Ok, varför hellre donka turn än checkraisa? Vore det inte bättre att isåfall check-syna turn och river än att bet-folda turn? Kostar ju en BB mer men du får en hand med SD-value till showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte en chans att du är en vinnande limitspelare... att lägga sig på någon gata postflop är brutalt dåligt och att folda preflop är rätt kasst, du får 9-1 om limparen synar vilket är med råge tillräckligt bra odds för att syna med vad som helst som är suited, om man får 7-1 så kan man syna med allt suited.

 

72s är sjukt svårspelat, även ifall du får direkta odds att syna innan floppen.

 

Efter floppen så är du oftast uppe mot antingen en tia, ett överpar eller ett bättre flushdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Därför att du får en mycket bättre uppfattning om var du står.

 

Om du donkar och han bara synar då vet du att du förmodligen har bästa handen och då missar du värde genom att du inte checkraisade. Bettar du och han höjer så kan han höja för en free-SD och då förlorar du också värde. Informaitionen du får är därför värdelös eftersom du inte kan agera utifrån den. Det finns inget som säger att din färg inte är bästa handen på turn så naturligvis ska vi checkraisa!

 

Mot en kallsynande passiv spelare som trebettar turn så tycker jag att en checksyn på river är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...