Gå till innehåll

Bolagsspel på Svenska Spel


Recommended Posts

Som ni säkert redan sett så har Svenska Spel öppnat för bolagsspel på nätet:

https://secure.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4415&menuid=9&parentid=5385

 

Av spelen som erbjuds är Bomben och i synnerhet hockeybomben det mest intressanta. Jag kan inte så mycket om ishockey men kan tänka mig att ett bolagsspel på hockeybomben har möjlighet att bli riktigt intressant.

 

Finns det intresse härifrån att starta ett pf.nu-spelbolag och jaga höga Bombenodds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att intresse finns!

 

Jag kan sparka igång bolaget, PM:a mig med mejladress så skickar jag inbjudan via Svenska Spels sajt (det är tydligen så man måste göra.)

 

Passa på att läsa på i länken i första inlägget om hur det fungerar, alla kan lägga spel för bolagets räkning så det gäller att vi är överens om förutsättningarna och litar på varandra. Det finns det ingen teknisk möjlighet aatt sno hela bolagets kassa och sticka, men om någon tiltar bort hela saldot på Keno får man inte längre vara med...

 

Hade tänkt mig sisådär en hundring i veckan per person om vi är omkring tio, ni som vill lira högre får söka er vidare! Diskussioner i detalj kan vi ta på bolagets egna sida.

 

Förhoppningsvis kan vi vara igång till nästa helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är än så länge tre stycken som anmält intresse, lite färre än jag hade gissat. Ni som funderar men ännu inte hört av er - gör det nu annars är risken att allt bara blir pannkaka.

 

Angeånde Gdailys varning: självklart sker allt deltagande på egen risk och ingen kommer att ställa Pokerforum till svars för något. Svenska Spels system känns däremot relativt säkert eftersom ingen kan ta ut hela bolagets kassa utan bara sin andel.

 

Kan krydda med de senaste dagarnas odds på hockeybomben:

 

Tisdag: 2 237.79

Måndag: 511 172.7

Söndag: 69 385.05

Lördag: ingen vinnare

 

Nåväl, nu blir det ingen mer "reklam" här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för spel som det finns någon som helst värde i på SS?? Lotto? Nej!, Keno? Nej!, Stryktipsen? Nej! Oddset/matchen? Vad är anledningen till bolagspel på dessa spelformer? och nej!, Bomben? 60-65% av insatserna tillbaka till spelarna... Bra deal.. NEJ!

 

Nöjesmässigt är dock saken helt annan (för vissa). Personligen anser jag att Svenskaspel sysslar med statssanktionerat bedrägeri.

 

Alla Svenskaspels produkter är så oerhört jävla dåliga ur spelarsynpunkt utom just pokern. Där har dom faktiskt lyckats!

 

Det som skulle vara intressant som bolagsspel (för mig) vore chansen att få staka nån übergrymm jävel i ngn turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som är intresserade, PM:a mig med mejladress så skickar jag inbjudan via Svenskaspel.se (det är så man måste göra). Konto krävs alltså på Svenska Spel och alla deltagares riktiga namn blir synligt för alla i bolaget.

 

De som tycker att återbetalningsprocenten är för dålig på Bomben behöver förstås inte vara med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla Svenskaspels produkter är så oerhört jävla dåliga ur spelarsynpunkt utom just pokern. Där har dom faktiskt lyckats!

 

Oddset singelspel är väl rätt ok bara man undviker X

Efter SvS fick nej av regeringen att höjja 80->~90% återbetalning har dom kompenserat med att enbart lägga skillnaden på X i stortsätt.

1 o 2 är ofta rätt konkurenskraftiga, X totalt skammodds på marknaden.

 

Men bolagspel på de är de ju ingen ide...och låga maxinsattser gör det ju singelspel relativt ointressant ändå

 

På tex Bomben kan inte SvS hitta nåt sånt kryphål, förutom att lägga till halvmillar extra nu som då. Och ha minimigaranti för ensam vinnare.

 

Många andra stadsägda monopolbolag har höjt sina återbetalnings %:ar, tex Finska Veikkaus till 88%. Island och Sverige är dom enda i världen som ligger kvar på 80%. Det ör inte för att SvS inte vill höjja, utan för att regeringen säger nej(dvs. vi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öh?

 

80%???

 

Har själv varit ombud och jag kan säga så att SS har en utbetalnings% på 49% på stryktips,lotto,lotter. Sen tror jag det är högst utbetalning (65%) på Bomben å matchen. De andra skitspelen ligger mellan de intervallet(49-65). Lången vet jag inte så mycket om deras säkerhetsmarginal. Ibland kunde man hitta fina singelodds på lången eller mixen visst det får jag nog hålla med om.

 

Tycker återbetalningsprocenten är så (ursäkta språket) skamligt jävla usel så att det fanimej är berättigat att kalla det för bedrägeri.

 

Skamgränsen för mig går på 90%. Börjar det ramla uppåt 95% (och gärna mer)! Börjar spelen där man satsar mot andra spelare bli RIKTIGT intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öh?

 

80%???

 

Har själv varit ombud och jag kan säga så att SS har en utbetalnings% på 49% på stryktips,lotto,lotter. Sen tror jag det är högst utbetalning (65%) på Bomben å matchen. De andra skitspelen ligger mellan de intervallet(49-65). Lången vet jag inte så mycket om deras säkerhetsmarginal. Ibland kunde man hitta fina singelodds på lången eller mixen visst det får jag nog hålla med om.

 

Tycker återbetalningsprocenten är så (ursäkta språket) skamligt jävla usel så att det fanimej är berättigat att kalla det för bedrägeri.

 

Skamgränsen för mig går på 90%. Börjar det ramla uppåt 95% (och gärna mer)! Börjar spelen där man satsar mot andra spelare bli RIKTIGT intressanta.

 

Jo det är helt sant, menade bara att poker och ev singlar är nåt av värde...

80% på enskilda lången objekt(de går ju att räkna ut då det är fasta odds), men som sagt högre på 1 o 2, lägre på X(som dom försöker kompensera regeringens nej med och få 2 konkurenskraftiga tecken iaf)

Som du säger, allt annat är scam

produkt fakta(finns på SvS sajten):

Bomben:

Vinnarnas andel: 65 procent varav 60 procent delat ut vid flera vinnare. Vid ensam vinnare 65 procent, dock minst 1 miljon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...