Gå till innehåll

Vågar man sig på NL25 med 420$ BR?


KikkomaN

Recommended Posts

Jag har spelat poker seriöst ungefär 6 månader. Höll mig till början bara till NL10 och byggde rulle. Lyckades bygga till 430$ sen kom en riktig losing streak. Förlorade ner till 280$ då jag av rädsla för gul tog ut 180$ och satte in 100 på en ny sajt för att börja om att bygga. Rullen är nu 420$ och jag är grymt less på NL10. Har nu på sista tiden spelat bara 6 och 10man 5$ sngs men jag finner inte dem i närheten så roliga som cash games.

 

Funderar nu på att gå upp till NL25, vet att rullen är mindre än standard rekommendationen men jag tror själv att jag borde klara det eftersom jag har ganska stor självkontroll. Brukar sluta spela när det går dåligt och har aldrig gått på en fasansfull tilt där man spelar flera nivåer för högt för att vinna tillbaka pengarna.

 

Var tror ni kan jag överleva på NL25?

 

P.S. Sorry för TWOD (Text Wall Of Death):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså om du slår NL25 så är 480 dollar en jätterulle, är ju 19 inköp.

 

passivt spel och väldigt många dåliga spelare så låg varians. had ejag varit tvungen att börja om hade jga bara kört 10 inköp på de lägre nivåerna och jag slår NL200.

 

 

men om du inte slår NL25 så spelar det ju ingen roll hur stor rulle du har...

 

prova, torskar du 100 så gå enr igen... det ärväl itn idna hyrespengar du spelar för så ingen katastrof om du förlorar lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså om du slår NL25 så är 480 dollar en jätterulle, är ju 19 inköp.

 

passivt spel och väldigt många dåliga spelare så låg varians. had ejag varit tvungen att börja om hade jga bara kört 10 inköp på de lägre nivåerna och jag slår NL200.

 

 

men om du inte slår NL25 så spelar det ju ingen roll hur stor rulle du har...

 

prova, torskar du 100 så gå enr igen... det ärväl itn idna hyrespengar du spelar för så ingen katastrof om du förlorar lite?

 

Precis så jag tänkte, går jag ner till 300-350$ så får jag börja om att nöta SNGs igen.:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är inte heller de $420 hela ditt pokerkapital, nog fanken har du mer pengar "hemma" eller kommande (lön osv). Bankrullediskussioner är ju först intressanta då du har poker som ditt yrke och enda inkomstkälla.

Lite hårddraget men i stort sett stämmer detta.

 

Jag lever inte på poker och räknar min bankrulle som det jag har på Neteller + pokersiter + några kkr som jag har på banken. Om jag skulle "gula" det jag har på en site så är jag ju inte tom men vingklippt.

 

Sen får man ju oavsett man lever på poker eller inte ändå hålla sig till nivåer man "slår" och tål variansen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite hårddraget men i stort sett stämmer detta.

 

Jag lever inte på poker och räknar min bankrulle som det jag har på Neteller + pokersiter + några kkr som jag har på banken. Om jag skulle "gula" det jag har på en site så är jag ju inte tom men vingklippt.

 

Sen får man ju oavsett man lever på poker eller inte ändå hålla sig till nivåer man "slår" och tål variansen på.

 

Avvara de pengar du har råd att avvara, då du har det som hobby. Du bor i villa med familj. Så låt pengarna på banken vara och använd det du har på pokersiter och Neteller.

 

Om du känner dig bekväm på NL25 så tycker jag du skall spela där, då du själv anser dig ha kontrollen.

 

Börjar du förlora några inköp, ta klivet ner igen och börja om. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avvara de pengar du har råd att avvara, då du har det som hobby. Du bor i villa med familj. Så låt pengarna på banken vara och använd det du har på pokersiter och Neteller.

 

Om du känner dig bekväm på NL25 så tycker jag du skall spela där, då du själv anser dig ha kontrollen.

 

Börjar du förlora några inköp, ta klivet ner igen och börja om. Lycka till!

Till OP?

 

Om riktat till mig:

Jag har en definierad rulle som inte har med vare sig familj eller villa att göra. I den ingår kontanter som jag avsatt för eventuell överföring till Neteller om/när jag snabbt behöver pengar in till nån site och inte orkar vänta på uttag från bef. siter.

Jag spelar inte NL25 men på en nivå där jag anser mig ha edge. Mest blir det dock SnG då mitt BB/100 på CG är för klent för att boosta rullen i den takt jag önskar.

Tack för tipsen dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var själv regular på NL 25 för 5-6 månader sedan och min erfarenhet säger att en tight och självdisciplinerad spelare klarar sig alldeles utmärkt med en bankrulle på 400-500$ på den nivån. Jag råder dig dock att låta din bankrulle växa så att när du väl cashar ut så tar ut en större summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är inte heller de $420 hela ditt pokerkapital, nog fanken har du mer pengar "hemma" eller kommande (lön osv). Bankrullediskussioner är ju först intressanta då du har poker som ditt yrke och enda inkomstkälla.

 

Jag tycker dock att det är viktigt att skilja det man är villig att riskera från sin övriga ekonomi.

Imo så bör även en Hobbyspelare ha en definierad BR öronmärkt för poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget ont, men om alla ska köra stenhårda bankrullekrav klättrar inte pengarna, dem äts upp i rake :cry:

 

på det rent personliga planet kan jag förstå att folk vill sätta gränser o skilja på pengar och pengar. men att ha 60 inköp innan man kan lira nl50 är ju lite komiskt.

 

se till att du är vinnande, håll swingsen under kontroll o ha inte mer på nätet än vad du "spelar" med.

 

om du inte ska gå upp i stakes, ta ut lite o gör ngt roligt för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...