Gå till innehåll

RIVALIS lägger ner dagboken.


Rival

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirat en casggame session nu. Slutade den på typ 200 back. Det var en väldigt svängig session. Låg upp lite över 1000 när jag skulle bluffa. Misslyckades då killen gjorde en halvtomtig syn i mina ögon. Blev lite halvtiltad av någon skum anledning. Tappade ner till typ back 1000 innan jag tog mig samman och slutade på back 200 som sagt. Är ganska sur på mig själv med tanke på att jag varit ganska mycket plus två gånger idag men tappat ner det. Jag brukar typ aldrig tilta så jag får ta mig samman nu. Vet ju att jag kan bättre än detta.

 

Har 4-5 händer på G. Tror jag slänger upp dom imorgon eller övermorgon. Orkar inte lägga upp dom nu o ge kommentarer o så.

 

Dagen slutar alltså på 375 back med tanke på shorthandturren. Onödigt och skärpning till nästa session. Kommer inte spela något imorgon med tanke på att jag slutar sent och sen ska träna med flickvännen. Hon ska sova här sen. På onsdag kanske det blir någon session. Har slutprov i Matte D på torsdag men ska försöka klämma in någon session:-D . Man klarar ju inte två dagar i rad utan poker liksom:rolleyes:.

 

Nu ska jag tillbaka till boken om kristendom, underbaaaaart:-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe det är jättelugnt. Jag hade aldrig släppt din heller. Hoppas du kommer tvåa i den efter Mister M eftersom jag har 50% i honom.:-D. Lite roligt att han fick samma plats som jag hade.

 

 

Hell no david! du har inte 50% i mig:shock:.

 

(sorry för min sega kvälls humor.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello. Har kommit hem från skolan nu. Eller skolan o skolan, vi hade UF dag där vi fick jobba var vi ville, så min grupp var hos en kompis o jobbade. Har hunnit lira en 45 min session typ. Skapade ganska fort ett hål på typ 1400 genom både otur o dåligt spel. Mot slutet fick jag dock igång flytet igen och vann bland annat en 2k pott. Händerna jag hade tänkt posta dom senaste dagarna var inte speciellt intressanta när jag tittade igenom dem igen. Känns lite jobbigt eftersom jag väldigt gärna vill posta händer och få igång disskutioer. Har slutprov i matte D imorgon så ska plugga någon timme nu. Kommer lira lite poker ikväll iallfall. Mest för att jag är sugen samt för att jag är så jävla skoltrött.:-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello. Har kommit hem från skolan nu. Eller skolan o skolan, vi hade UF dag där vi fick jobba var vi ville, så min grupp var hos en kompis o jobbade. Har hunnit lira en 45 min session typ. Skapade ganska fort ett hål på typ 1400 genom både otur o dåligt spel. Mot slutet fick jag dock igång flytet igen och vann bland annat en 2k pott. Händerna jag hade tänkt posta dom senaste dagarna var inte speciellt intressanta när jag tittade igenom dem igen. Känns lite jobbigt eftersom jag väldigt gärna vill posta händer och få igång disskutioer. Har slutprov i matte D imorgon så ska plugga någon timme nu. Kommer lira lite poker ikväll iallfall. Mest för att jag är sugen samt för att jag är så jävla skoltrött.:-D.

 

hehe matten kmr gå skit, är så sickligt boring men vi krossar provet imorron ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello. Har kommit hem från skolan nu. Eller skolan o skolan, vi hade UF dag där vi fick jobba var vi ville, så min grupp var hos en kompis o jobbade. Har hunnit lira en 45 min session typ. Skapade ganska fort ett hål på typ 1400 genom både otur o dåligt spel. Mot slutet fick jag dock igång flytet igen och vann bland annat en 2k pott. Händerna jag hade tänkt posta dom senaste dagarna var inte speciellt intressanta när jag tittade igenom dem igen. Känns lite jobbigt eftersom jag väldigt gärna vill posta händer och få igång disskutioer. Har slutprov i matte D imorgon så ska plugga någon timme nu. Kommer lira lite poker ikväll iallfall. Mest för att jag är sugen samt för att jag är så jävla skoltrött.:-D.
hehe matten kmr gå skit, är så sickligt boring men vi krossar provet imorron ;)

 

Om Jag ska vara ärlig så gick det inte att krossa det provet. :) eller vad tyckte ni?:). De var det svåraste prov jag någonsin gjort. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej jag har en liten fråga.

det handlar om suited connections.

Vi har alltså nån form av suited connections. 45s till 910s (alla 200bbs)

nivå 2.5/5 cashgame.

 

säg att det är 3 vid bordet.

utg höjer 20 jag synar 20 sen killen bakom höjer till 70.

 

och utg synar. vad ska vi göra nu?

anledningen till denna fråga är att allt fler har börjat reraisa pre.

 

är det bara ta synen eftersom det är ganska mycket i potten redan nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen alla. Har inte skrivit här så mycket senaste veckan. Mest på grund av slöhet men jag har inte spelat så mycket senaste veckan heller. Ska hur som helst ta tag i spelet och samtidigt ta tag i dagboken. Något som stör mig något otroligt däremot är att SvS handhistorik har slutat att fungera för mig. Det kommer inte upp några händer när jag trycker upp dem. Ska väl testa att installera om klienten o se om det funkar då istället. :-D

 

Har prov i Fysik B på fredag samt så kommer jag inte vara hemma imorgon. Ska plugga på onsdag men det blir nog lite spel också. Får se vad helgen bjuder på men lite spel ska man väl kunna få in:-D. Synd bara att vår företagsekonomi-lärare la in ett slutprov på onsdag, dagen före julavslutningen, slappt:-D.

 

Har spelat kanske 2,5 timme idag. Slutade på 1.3k plus. Känns skönt med tanke på att efter en halvtimme så låg jag typ 1.2 k back efter två utdragningar. Tog en paus o sen så var siffrorna gröna igen. Har även fixat igång W-lanet här hemma. Känns skönt o slippa hålla på o krångla med sladdar o saker. Det underlättar ju även en hel del vid grindkvällar i källaren så nu Fjoonkan, MFS, bentus o fridolf är det bara att anlända när ni vill vettni:-D.

 

Ska försöka installera om klienten så jag kan posta lite händer o få igång disskussioner, känner att jag varit väldigt dålig på det. Dagboken har mer blivit ett bokföringsalternativ för mig och det har jag redan mitt fina excelark till:-D. Det var ju inte heller det som var huvudsyftet med dagboken från början.

 

//David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen alla. Har inte skrivit här så mycket senaste veckan. Mest på grund av slöhet men jag har inte spelat så mycket senaste veckan heller. Ska hur som helst ta tag i spelet och samtidigt ta tag i dagboken. Något som stör mig något otroligt däremot är att SvS handhistorik har slutat att fungera för mig. Det kommer inte upp några händer när jag trycker upp dem. Ska väl testa att installera om klienten o se om det funkar då istället. :-D

 

Har prov i Fysik B på fredag samt så kommer jag inte vara hemma imorgon. Ska plugga på onsdag men det blir nog lite spel också. Får se vad helgen bjuder på men lite spel ska man väl kunna få in:-D. Synd bara att vår företagsekonomi-lärare la in ett slutprov på onsdag, dagen före julavslutningen, slappt:-D.

 

Har spelat kanske 2,5 timme idag. Slutade på 1.3k plus. Känns skönt med tanke på att efter en halvtimme så låg jag typ 1.2 k back efter två utdragningar. Tog en paus o sen så var siffrorna gröna igen. Har även fixat igång W-lanet här hemma. Känns skönt o slippa hålla på o krångla med sladdar o saker. Det underlättar ju även en hel del vid grindkvällar i källaren så nu Fjoonkan, MFS, bentus o fridolf är det bara att anlända när ni vill vettni:-D.

 

Ska försöka installera om klienten så jag kan posta lite händer o få igång disskussioner, känner att jag varit väldigt dålig på det. Dagboken har mer blivit ett bokföringsalternativ för mig och det har jag redan mitt fina excelark till:-D. Det var ju inte heller det som var huvudsyftet med dagboken från början.

 

//David

 

Jag vill ha en stående reserverad plats i din källare ;) för övrigt, adam jollrade också om pokerlan i mellandagarna typ 1-2 dagar

 

i vilket fall som helst så skulle det vara skitkul ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en stående reserverad plats i din källare ;) för övrigt, adam jollrade också om pokerlan i mellandagarna typ 1-2 dagar

 

i vilket fall som helst så skulle det vara skitkul ;)

 

Hehe alltid, det är bara komma hit:-D. Vi hoppas på grind hos Luunda då, vore riktigt kul. Kan vi ju få fridolf o börja spela också.

 

Grinden går sådär. Har ett grymt kortsnitt men har blivit brutalt uttdragen i rätt många potter. Ligger 250 plus vilket jag inte är speceillt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade nu. Stannade på 2231 kr plus. Hade bra flyt eller rytm som Nabbes hade sagt på slutet av grinden:-D. Har varit en bra dag. Hade otur i början men lite tur i vissa potter på slutet så det jämnade ut sig. Har tre händer som jag tänkte posta. Förmodligen är alla tre standard men jag tänkte posta dom iallfall

 

Kände mig ganska vilsen på flopp. Vilka slår om och vilka synar bara? Resten av handen standard? popoffer är en spelare som spelar en del och alltid köper in fullt men har note på honom som ganska dålig. Gör en del lustiga spel.

 

***** Hand 534084577 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, December 12, 2007 8:55:41 PM

Diana 80 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: alexvonh (359.67)

Plats 2: popoffer (1219.96)

Plats 3: largus (195.00)

Plats 4: RIVALI (1112.65)

Plats 5: Yeehaaa (972.13)

alexvonh lägg LM 2.50

popoffer lägg SM 5.00

** Giv **

alexvonh [N/A, N/A]

popoffer [N/A, N/A]

largus [N/A, N/A]

RIVALI [:Jh:, :Tc:]

Yeehaaa [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

largus Lägg

RIVALI Höj till 20.00

Yeehaaa Lägg

alexvonh Syna 20.00

popoffer Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [:Qh:, :Th:, :Js:]

*** Bet Runda 2 ***

alexvonh Passa

popoffer Satsa 50.00

RIVALI Syna 50.00

alexvonh Lägg

*** Turn(Board): *** : [:Qh:, :Th:, :Js:, :9h:]

*** Bet Runda 3 ***

popoffer Passa

RIVALI Passa

*** River(Board): *** : [:Qh:, :Th:, :Js:, :9h:, :Kd:]

*** Bet Runda 4 ***

popoffer Passa

RIVALI Satsa 75.00

popoffer Syna 75.00

*** Showdown *** : Rake: 7.74 Totalpott: 302.26

popoffer [3s, Ds] Stege med högsta kort kung Vinst: 151.13

RIVALI [Knh, 10k] Stege med högsta kort kung Vinst: 151.13

 

Hehe jag älskhatar dom här lägena. Jag måste väl slå om flopp även om jag tycker att jag verkligen känner mig så jävla tydlig på vad jag har. Men å andra sidan är det ganska jobbigt ifall jag synar o turn är en 5 eller liknande. Jaja.

 

***** Hand 534304179 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, December 12, 2007 11:27:08 PM

Diana 51 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Laban99 (99.00)

Plats 2: mackan28 (1030.05)

Plats 3: gussi (252.00)

Plats 4: RIVALI (3253.76)

Plats 5: Bajz (1159.34)

Bajz lägg LM 2.50

Laban99 lägg SM 5.00

** Giv **

Laban99 [N/A, N/A]

mackan28 [N/A, N/A]

RIVALI [:4d:, :4c:]

Bajz [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

mackan28 Höj till 20.00

RIVALI Syna 20.00

Bajz Lägg

Laban99 Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [:4s:, :6h:, :7c:]

*** Bet Runda 2 ***

Laban99 Satsa 10.00

mackan28 Höj till 90.00

RIVALI Höj till 270.00

Laban99 Lägg

mackan28 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 6.31 Totalpott: 246.19

RIVALI Vinner potten Vinst: 246.19

 

Förmodligen är väl båda händerna standard men posta gärna någon kommentar iallfall. Är roligt:-D!

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade nu. Stannade på 2231 kr plus. Hade bra flyt eller rytm som Nabbes hade sagt på slutet av grinden:-D. Har varit en bra dag. Hade otur i början men lite tur i vissa potter på slutet så det jämnade ut sig. Har tre händer som jag tänkte posta. Förmodligen är alla tre standard men jag tänkte posta dom iallfall

 

God natt!

 

Rytmen är giftig :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rytmen är giftig :-D

Hehe alltid. Utan den är jag inget:-D.

 

Sessionen slutade på minus 800 kr. Spelade inte en pott större än 400 tror jag. Slog om pre med 1010-KK säkert fem gånger pre och det kom ess på flopp jag blev raisad på CB-et alla gånger. Ska plugga ett tag nu och kanske fixa lite käk sen blir det mer lir. Lägger in en hand så länge: Det är typ andra handen på bordet där jag foldade den första. Känner inte igen trulle något sen innan så reads är obefintliga.

 

**** Hand 534570969 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, December 13, 2007 11:36:19 AM

Diana 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: RIVALI (1013.82)

Plats 2: trulle74 (845.66)

Plats 3: Batistotti (1662.16)

Plats 4: mikko99 (41.39)

Plats 5: donHoofy (153.71)

Batistotti lägg LM 2.50

mikko99 lägg SM 5.00

** Giv **

RIVALI [:As:, :Kd:]

trulle74 [N/A, N/A]

Batistotti [N/A, N/A]

mikko99 [N/A, N/A]

donHoofy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

donHoofy Lägg

RIVALI Höj till 20.00

trulle74 Syna 20.00

Batistotti Lägg

mikko99 Lägg

*** Flop(Board): *** : [:Ac:, :9c:, :8d:]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 35.00

trulle74 Höj till 80.00

RIVALI Syna 80.00 Slå om igen?

*** Turn(Board): *** : [:Ac:, :9c:, :8d:, :3d:]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Passa

trulle74 Satsa 205.00

RIVALI gör vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger ner skiten nu. Blev utdragen nåtgot sjukt denna sessionen. Hade en som var beredd att lägga 240 kr på turn på öppet stegdrag. Jag värdebettade ju självklart rivern också. Lägg till en KK vs AA och en 99 mot A3 på flopp 234 så har ni min dag. Stänger ner på 1.9k back och därmed nytt backrekord noterat, det är slappt.

 

Får se om jag spelar mer ikväll. Är tiltad nu men brukar ha ganska lätt för att komma över det. Så jävla surt bara. Jaja, nog med whine. Kommentera gärna händerna.

Tjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe alltid. Utan den är jag inget:-D.

 

Sessionen slutade på minus 800 kr. Spelade inte en pott större än 400 tror jag. Slog om pre med 1010-KK säkert fem gånger pre och det kom ess på flopp jag blev raisad på CB-et alla gånger. Ska plugga ett tag nu och kanske fixa lite käk sen blir det mer lir. Lägger in en hand så länge: Det är typ andra handen på bordet där jag foldade den första. Känner inte igen trulle något sen innan så reads är obefintliga.

 

**** Hand 534570969 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, December 13, 2007 11:36:19 AM

Diana 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: RIVALI (1013.82)

Plats 2: trulle74 (845.66)

Plats 3: Batistotti (1662.16)

Plats 4: mikko99 (41.39)

Plats 5: donHoofy (153.71)

Batistotti lägg LM 2.50

mikko99 lägg SM 5.00

** Giv **

RIVALI [:As:, :Kd:]

trulle74 [N/A, N/A]

Batistotti [N/A, N/A]

mikko99 [N/A, N/A]

donHoofy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

donHoofy Lägg

RIVALI Höj till 20.00

trulle74 Syna 20.00

Batistotti Lägg

mikko99 Lägg

*** Flop(Board): *** : [:Ac:, :9c:, :8d:]

*** Bet Runda 2 ***

RIVALI Satsa 35.00

trulle74 Höj till 80.00

RIVALI Syna 80.00 Slå om igen?

*** Turn(Board): *** : [:Ac:, :9c:, :8d:, :3d:]

*** Bet Runda 3 ***

RIVALI Passa

trulle74 Satsa 205.00

RIVALI gör vad?

 

Det känns alldeles för vekt att vika här i och med att du bara synar flop på den dragiga brädan.

 

AQ-A10 + färgdrag, stegdrag och kombodrag känns som random 2,5/5 spelare skulle kunna spela såhär.

 

In med degen tycker jag är rätt här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att du har dagbok här på pokerforum! Jag har mött dig några gånger på SvS med blandat resultat :-)

 

Hehe nice. Får man fråga vad du nickar? Skicka PM om du inte vill säga här.

 

Det känns alldeles för vekt att vika här i och med att du bara synar flop på den dragiga brädan.

 

AQ-A10 + färgdrag, stegdrag och kombodrag känns som random 2,5/5 spelare skulle kunna spela såhär.

 

In med degen tycker jag är rätt här

 

Väntar på fler kommentarer innan jag säger hur jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en session till nu. Slutade typ 1000 plus på den så 900 back idag. Känns skönt att jag tog igen en del. Stod också för en av de värsta utdragningar jag någonsin gjort. Potten var dock "bara" 1000 kr. Har inte HH:n heller men om det var någon från forumet jag drog ut så ber jag om ursäkt. annars var det rätt åt svenskaspelfiskarna:-D. Var inga andra intressanta händer. Blir nog lite spel imorgon eftermiddag innan flickvännen kommer. Hon stannar tills söndag så det är först då jag kommer spela. Nattis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...