Gå till innehåll

ännu en AA NL200


Recommended Posts

Anledningen att jag postar är att jag o polaren anser olika i handen...

Började precis en ny session, FI är sedan tidigare okänd och efter första varvet händer detta.

 

HERO $200

FI $220

UTG $250

 

 

HERO postar bb och plockar upp raketerna AA

 

UTG slår till $8

FI synar

 

Jag slår $30 till $32

 

UTG viker

FI syn

 

flop KTT regnbåge

 

HERO checks

FI push all in

 

HERO???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI hade JTs

 

Tyckte själv som fregående talare och tog upp handen som en sur badbeat precis i början av sessionen med en polare på msn. Han hävdade bestämt att det var en simpel jättefold och att allt FI ställde med pissade på mig med lätthet.

Jag idiotförklarade honom och vi tjafsade om det en stund. På hans initiativ slängde jag upp handen här, hade tänkt klippa in en ganska skrattretande msn konverstation men det blev för hög orkfaktor.

 

Kort sagt, min gode vän Tom Bengt Olof är en fisk. Tack min herrar för att ni hjälpte mig att få honom att förstå det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är en lite otydlig hh.

Jag utgår ifrån att det är sh du spelar... Jag synar också här tror jag men varför betar du inte ut på flop?

 

ja det är shorthanden och anledningen till att HHn är otydlig är att den är skriven för han mitt under min session för att överbevisa min polare, orkade inte leta reda på rätt HH och krångla då.

 

Att jag inte bettar ut är nog en liten 50/50 grej, bettar nog ut ibland och ibland inte just här. Anledningen till att inte betta ut är att de händer som träffat här är i princip bara AKs/AKo de händer som däremot inte träffat men som kan tänkas bluffa är väldigt många fler, massa pockets och SC som nån fiskar med. Därför släpper jag hellre kommandot här, vill han betta sin QQ för att se var han står får han gärna det, bettar jag ut, vikar han den ju garanterat. Checkar han bakom så finns det ju inte direkt några scarecards ändå, möjligen en kung till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...