Gå till innehåll

Pokerfejset - NL200$ & 5/10kr


Pokerfejset

Recommended Posts

JJ asså :shock: Hur fan tänkte han då? Som Dio skrev så skulle jag nog oxå dra en potbet där, beroende på hur fi känns. Han lär ju knappast cheka till dig om han sitter med stege. Så om fi inte är specielt synbenägen och skulle kunna släppa AQ, AT så tror jag en potbet kan vara bra. Annars väljer jag nog oxå oftast att ge upp.

 

Lycka till med tokgrinden. Hoppas själv att jag hinner klämma in ett par tusen händer i helgen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 896
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Roliga är när jag börja kritisera hans syn, att han säger han satte mig på A. Jahapp, då börjar jag klanka ner på hans turn syn. Då säger han han ville åt hålpipan. Och allså min överbet på river ser jag typ som en potbet han har typ 115 kvar och i poten ligger det typ 90. Har jag K vill jag ju inte lämna han med 20 kvar

 

JJ asså :shock: Hur fan tänkte han då? Som Dio skrev så skulle jag nog oxå dra en potbet där, beroende på hur fi känns. Han lär ju knappast cheka till dig om han sitter med stege. Så om fi inte är specielt synbenägen och skulle kunna släppa AQ, AT så tror jag en potbet kan vara bra. Annars väljer jag nog oxå oftast att ge upp.

 

Lycka till med tokgrinden. Hoppas själv att jag hinner klämma in ett par tusen händer i helgen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vafan 4bettaru inte felicia med jj för??

 

Vad menar du?

 

GAME #749960526: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-12-07 13:13:51

Table Benoni (No DP)

Seat 1: MIROCCO ($210.45 in chips)

Seat 3: Pokerfejset88 ($370.00 in chips) DEALER

Seat 5: Pus1 ($177.00 in chips)

Seat 6: Felicia19 ($200.00 in chips)

Seat 8: Imran2000 ($238.80 in chips)

Pus1: Post SB $1.00

Felicia19: Post BB $2.00

MIROCCO: Post BB $3.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 Jack of ClubsJack of Diamonds

Dealt to Felicia19 Queen of Clubs6 of Clubs

Imran2000: Fold

MIROCCO: Check

Pokerfejset88: Raise $8.00

Pus1: Fold

Felicia19: Raise $26.00

MIROCCO: Fold

Pokerfejset88: Raise $68.00

Felicia19: Raise $172.00

Pokerfejset88: Call $124.00

*** FLOP *** 3 of Clubs4 of Clubs9 of Hearts

*** TURN *** 4 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $401.00 Rake $3.00

Felicia19: wins $401.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja avslutar dagen där. Börja med att jag blev väckt av irlsucks typ 1. Knallar över till han och lanar lite. Går alltid, med ngt undantag, dåligt vid lan kanske e för jag e lite lättstörd vilket jag egentligen inte är. Är en grym avskärmare. Så skyller på lan rigg om det nu finns.

Backa iaf rakt ut under den rätt korta tiden ja lira. 4 inköp flög iväg i bland annat JJ handen inlägget innan.

Sen var jag iväg och såg idolfinalen i globen. Sket faktiskt i vem som vann. Gillar amanda bättre men skiten som idolvinnaren ger ut tror jag inte passar henne direkt. Hör henne inte gärna sjunga en jävla massa smörballader som vinnarlåten, som återigen är skitdålig.

Kom hem och tänker ta igen minuset så har typ lira från 11 fram till nu nästan nonstop. Runt 3.5k händer. Och för en gångs skull har jag mixat NL200 spelet med lite NL400. Hur bra kan dom vara en fredagsnatt?

Dåliga. Slaskigt som fan och borde väl plussat mer Men losa lite 400 poter med AA osvosvosv.

Slutar iaf +65$ för dagen. Ska inte sluta minus tänket har funnits med mig hela tiden. 5 raka plusdagar nu. Vet inte vad rekordet är men börjar väl närma sig.

har en hand jag vill ha lite kommentarer på men har stängt ner PT så lägger upp den imorgon.

Ska somna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blviti galet mkt lir dom senaste dagarna och idag är inget undantag. Ca 6.5k händer har det hunnits spelats. Och totalt dom 3 senaste dagarna har jag lirat lite över 15k händer. :mrgreen:

 

Började som vanligt dagen med att backa. Hade rätt bra med otur som jag självklart fick sin utgång i tilt. Backa 11 inköp (2.3k). Kände mig rätt nere men inte så tiltad. Utan tog mig samman och skulle försöka nå plus. Försökte ett tag med att lira 4 bord så jag kunde lira med pokeracehud, men det blev så jävla tråkigt blir ju knappt några händer ju. Spelar ju dock bättre när jag får information genom stats så från och med nu har jag börjat skriva i notes vad dom har för stats så jag snabbt kn kolla.

 

Jobbade sakta men säkert in inköpen och motriggen jag hade tidigare idag var som bortblåst. Fiskarna var fler och dom betala mer än gärna av med skit. Hittade till slut pluset iaf påhela +80$. Vilket precis som igå känns fördjävla skönt.

 

Känner mig så jävla grindsugen vilket e bra. Hopps det inte resulterar i en 2 veckors vila som förra ggn bara. Åker ju iaf bort över jul och nyår för att fira farsans 50år på jorden. 2-3 veckor där och sedan blir det egypten med bland annat izy och irlsucks där i början av januari så blir inte så jättemkt spelande däromkring. Så eftersom jag ändå har spelfritt där är det väl bara och klämma ur varenda droppe spel jag kan få.

 

Hittat ett fint mål också.

Före 1 februari ska jag ha tagit klivet upp till NL400.

 

Resultat December

 

1/12: -845

2/12: 0

3/12: 144

4/12: 500

5/12: 49

6/12: 112

7/12: 65

8/12: 80

 

Totalt: Underbar +105$ över 21k händer och några få turneringar. Ser ut att bli rekordmånad. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för en gångs skull inte jagat minus hela dagen. Har lirat rätt tight och fått bra action på de händer jag lirat. Har bland annat tagit min största NL200 pot ngnsin. Är ungefär +900$ och ligger riktigt bra till i ett kval till miljonen ikväll med buyin på 1.1k$, ecoop 10.

Gahhh, losar under tiden jag skriver KKvsQQ all in låg flop, rnrn färgen är ett måste. Men vann ett inköp precis innan så fortf. +900.

 

Fi spelar 37/23 och har visat sig vara hyfsat tricky. Vad skulle ni göra i min position?

 

Seat 1: Raise2Bluff ($1,913.30 in chips)

Seat 3: Kanarifugl ($183.60 in chips)

Seat 5: qwertilol ($324.04 in chips)

Seat 6: Pokerfejset88 ($411.00 in chips) DEALER

Seat 8: gilir ($419.30 in chips)

Seat 10: AlwaysYoung ($487.00 in chips)

gilir: Post SB $2.00

AlwaysYoung: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 Ace of Clubs6 of Diamonds

Raise2Bluff: Fold

Kanarifugl: Fold

qwertilol: Fold

Pokerfejset88: Raise $16.00

gilir: Fold

AlwaysYoung: Call $12.00

*** FLOP *** 5 of Diamonds6 of Hearts2 of Spades

AlwaysYoung: Bet $36.00

Pokerfejset: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete. Åkte ur sateliten. Dubblar först en short med AT vs AJ. Sedan TT handen efter short ställer tidigt och jag ställer för å isolera. Självklart har ssamma snubbe jag dubblat upp hittat AA då.

 

Postar finaste handen för dagen för att muntra upp en sedan blir det käk.

 

GAME #752660401: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-12-09 15:57:54

Table Elsinore

Seat 1: Pokerfejset88 ($556.65 in chips)

Seat 3: MeFelixLaden ($113.65 in chips)

Seat 5: Jibby148 ($194.80 in chips)

Seat 6: mortamo ($236.45 in chips)

Seat 8: Timvd20 ($200.00 in chips) DEALER

Seat 10: MarwanChaaya ($411.82 in chips)

MarwanChaaya: Post SB $1.00

Pokerfejset88: Post BB $2.00

Jibby148: Post BB $3.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 9 of Hearts9 of Spades

Dealt to MarwanChaaya 3 of Clubs3 of Spades

MeFelixLaden: Fold

Jibby148: Check

mortamo: Fold

Timvd20: Fold

MarwanChaaya: Call $1.00

Pokerfejset88: Raise $8.00

Jibby148: Fold

MarwanChaaya: Call $8.00

*** FLOP *** 3 of Diamonds4 of Clubs9 of Clubs

MarwanChaaya: Check

Pokerfejset88: Bet $12.00

MarwanChaaya: Raise $36.00

Pokerfejset88: Call $24.00

*** TURN *** 6 of Clubs

MarwanChaaya: Check

Pokerfejset88: Check

*** RIVER *** 9 of Diamonds

MarwanChaaya: Bet $64.00

Pokerfejset88: Raise $510.65

MarwanChaaya: Allin $301.82

*** SUMMARY ***

Total pot $968.47 Rake $3.00

Pokerfejset88: wins $968.47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NH!! :-D

 

 

Angående den första handen så skulle jag nog folda där. Känns som att ifall vi synar eller slår om så kommer vi få spela för hela stacken, vilket jag ogärna gör med den handen du sitter på. Hur du än spelar den så sätter du dig ju i en jobbig situation och det känns lite onödigt när du investerat så lite hittills.

 

Nu är jag ju knappt vinnade på NL100 för tillfället så antar att jag är helt ute o cyklar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo hittade också folden men tycker det är så jävla vekt. Han betar pot in i mig och jag blir rädd som en mus. :roll:

 

Blev så att jag ska lira ecoop 10 nu iaf. Hitta dealen med dionsys, 50/50 rakt av. Nu ska jag leta ngn mer mtt att lira, pallar inte bara lira ett bord och att lira cg samtidigt som jag lirar mtt brukar aldrig vara lyckat. millen på stars är ett hett alternativ men det är ju långt kvar.

 

edit: härligt fick ett bord med lite töntar jag känner igen. bl annat en fisk som donerat friskt under gårdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min otur är så himla klockren och planerad. Helt sick. Startar såklart med att losa lite mer än halva stacken i ecoop 10 med set vs högre set. Och sedan precis efter det, ska internet börja krångla. Jag kopplar in 3 och det funkar men ibland är det lite ostabilt och kan om man så bara snuddar vid det lägga av. Självklart var detta ett sånt tillfälle. Och det slutar inte där. Jag bestämmer dig då för att förflytta mig till stationära och just denna gång kommer ngt cdhsk skit upp och den söker igenom datorn några minuter. Och sedan när jag väl kommer in funkar inte nätet där heller. Loggar in på grannens nätverk som inte det heller funkar bra. Har under denna tid blvit så arg att jag langar datorn i golvet. Tack å lov bara tangentskador. Tur som jag har går 3 till slut igång och man kan nudda vid det. Hinner spela några händer innan typ 4 st limpar jag har perfekt ställa-sno-stack och gör så från SB med K7. Självklart hittar förste limparen syn med KT och jag åker. Alltså med KT 1200 med BB 100 och 2 pers efter. Sjävlklart KT som blockar en av mina outs. Allting är verkligen timat in i minsta möjliga detalj och sägas ska väl att nu funkar nätet utmärkt. Hahaha blir fan tokig. Haaahahahhaaahaaa. :twisted::mrgreen::cry::lol:

 

Ber för toalettfisken tar hem allt nu så jag kan trösta mig med ngt iaf. Gogogogg

 

edit; heheh sitter och speccar izy och tilettfish samtidigt som jag kapar lingm som sitter vid izys bord vid fotknölarna. hahah kom ihåg han i en turre för ett tag sen där han klaga på att jag spela aggro i en 5manna turre och att så skulle man itne lira. HU-match på g :D

 

edit 2 : jahapp, först utmanar han mig, sedan backar han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste update 23:44 igår :shock:

 

Hurru jag tänkte höra med dig hur du tänker angående 4-bet preflop. Säg att random fi 3-betar dig från position. Vilka händer 4-betar du honom med då? Jag hittade nån tråd på 2+2 där nån snackade om att det är en stor läcka att inte 4-beta med AKs där. Men iaf på de nivåer jag lirar känns det inte som att fi 3-betar tillräckligt light för att slå tillbaka med AKs. Hur tänker du angående det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste update 23:44 igår :shock:

 

Hurru jag tänkte höra med dig hur du tänker angående 4-bet preflop. Säg att random fi 3-betar dig från position. Vilka händer 4-betar du honom med då? Jag hittade nån tråd på 2+2 där nån snackade om att det är en stor läcka att inte 4-beta med AKs där. Men iaf på de nivåer jag lirar känns det inte som att fi 3-betar tillräckligt light för att slå tillbaka med AKs. Hur tänker du angående det här?

 

 

Tänker nog som du. Spelet NL200 och neråt känns ju rätt tight preflop och3-beten känns alltid stark och handrangen är inte så stor på det flesta. 4-beten känns ju dfr ännu starkare och är knappt ngt jag använder mig av om jag typ inte bluffar eller försöker ta poten direkt och det är inget jag behöver göra. Tror mer man får nytta av 4-bet på lite högre nivåer där man mixar upp spelet lite mer. 4-beten NL200 neråt tyder ju typ alltid på AK, QQ+, så om man verkligen har AK, QQ+ så får man typ aldrig action på 4-beten eftersom alla kör abc-poker och får man det så är man gtd uppe mot samma Hr. Så jag brukar ofta bara syna ner med ngn enstaka 4-bet här å där.

 

Aja, har de senaste två dagarna ändrat min spelstil totalt. Tidigar har jag vart uppe på 25/19 och nosat typ. Nu har jag lirat 16/10 i två dagar. Abc ut i fingertopparna och jag har vunnit lite över 4k$ och jag har nog inte 4-betat en enda ggn utom mot snubbar som e tokfiskar och mer än gärna betalar av med allt möjligt skit och dfr känns 4-beten fördjävla onödig då man i verkliga fallet inte behöver mixa upp spelet och man inte får betalt om man väl har bra. Hehe mitt svar kanske blev lite "suddigt" menmen.

 

Middagspausen är klar och ska återta spelandet. 1k$+ och då har jag ändå losat en 1k-pot. JJ vs 44 och AA. All in på 45T flop. Hehe trodde jag hade både ett tag i hettans stund men när jag tittar på det nu var jag mkt "blind" och borde inte losat hela stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar nu, 3200 händer och +1.4k$. Slarva lite på slutet så ska somna nu och tag i lite andra grejer imorgon. Detta är en hand mot 2 fiskar där jag blev blind som fan. Borde absolut inte klivit, ett av två hjärnsläpp på hela dagen. Denna tag-stil funkar utmärkt och lär nog fortsätta på den vägen. Största förlorade poten ngnsin på nl200 för övrigt. Gn.

 

Seat 1: boratz ($200.00 in chips)

Seat 3: honslow b ($125.35 in chips) DEALER

Seat 5: Chipshot18 ($345.47 in chips)

Seat 6: mat76 ($48.00 in chips)

Seat 8: HystericalCall ($333.14 in chips)

Seat 10: Pokerfejset88 ($359.47 in chips)

Chipshot18: Post SB $1.00

mat76: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HystericalCall 4 of Hearts4 of Spades

Dealt to Chipshot18 Ace of SpadesAce of Clubs

Dealt to Pokerfejset88 Jack of ClubsJack of Hearts

HystericalCall: Raise $8.00

Pokerfejset88: Call $8.00

boratz: Fold

honslow b: Fold

Chipshot18: Call $7.00

mat76: Fold

*** FLOP *** 10 of Diamonds4 of Diamonds3 of Clubs

Chipshot18: Check

HystericalCall: Check

Pokerfejset88: Bet $21.00

Chipshot18: Raise $42.00

HystericalCall: Call $42.00

Pokerfejset88: Raise $330.47

Chipshot18: Allin $295.47

HystericalCall: Allin $283.14

*** TURN *** 6 of Spades

*** RIVER *** Queen of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $1,037.08 Rake $3.00

Chipshot18: wins $24.66

HystericalCall: wins $998.42

Pokerfejset88: wins $14.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slagga tidigt igår så var uppe tidigt idag och har redan lirat 3k händer. Gick rätt segt i början och tappa lite. Sedan hade jag en liten privat uppgörelse mot "kenokent". Han 3-beta mig konstast pre och till slut tilta jag och syna en all in på turn med J8, bord J76 T. Han visa AA men till min förtjusning kom 9 på river. Han spela ut mig rätt bra så försökte tilta han lite och sa att han skulle dra tillbaxs till NL50 på det mest hånfulla sättet jag kunde. Funkade helt okej och han hade det inte vart för han drog ut i en allinhand handen efter hade han nog vart rätt rejält tiltad.

 

Är plus nästan exakt 1 inköp vilket vi strax ska försöka bättre på. Ska bara försöka leta rätt på lite hh så invers blir nöjd. Vidrigt dålig på att hitta hh's där jag själv typ inte ser i efterhand att det där är ju helt jävla galet. :-)

 

Fi lirar aggro. 23/20/4 ngnstans. ok?

 

Seat 1: FlytotheMooN ($265.65 in chips)

Seat 3: efterklok ($295.35 in chips) DEALER

Seat 5: Bingus ($210.48 in chips)

Seat 6: Pokerfejset88 ($252.35 in chips)

Seat 10: SunnySunday ($356.27 in chips)

Bingus: Post SB $1.00

Pokerfejset88: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 8 of Diamonds8 of Hearts

SunnySunday: Fold

FlytotheMooN: Fold

efterklok: Raise $8.00

Bingus: Fold

Pokerfejset88: Raise $24.00

efterklok: Call $18.00

*** FLOP *** 10 of Diamonds7 of Hearts6 of Spades

Pokerfejset88: Bet $42.00

efterklok: Raise $269.35

Pokerfejset88: Allin $184.35

 

 

AK vs random fi.

 

Seat 1: mrARMANI ($189.00 in chips) DEALER

Seat 3: TREMMANAIK ($125.25 in chips)

Seat 5: Pokerfejset88 ($195.00 in chips)

Seat 6: IevaRassa ($200.00 in chips)

Seat 8: snowriderau ($170.35 in chips)

Seat 10: vier1 ($94.00 in chips)

TREMMANAIK: Post SB $1.00

Pokerfejset88: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 Ace of HeartsKing of Diamonds

IevaRassa: Fold

snowriderau: Fold

vier1: Fold

mrARMANI: Raise $8.00

TREMMANAIK: Fold

Pokerfejset88: Raise $22.00

mrARMANI: Raise $42.00

Pokerfejset88: Raise $171.00

mrARMANI: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $246.00 Rake $0.00

Pokerfejset88: wins $246.00

 

Spelet är okej va?

 

Seat 1: Wardancer ($200.00 in chips)

Seat 3: pAyf0rmyBeNz ($344.88 in chips)

Seat 5: Sniper4U ($200.00 in chips)

Seat 6: twotun ($82.50 in chips) DEALER

Seat 8: Pokerfejset88 ($278.00 in chips)

Seat 10: kjoffen ($214.10 in chips)

Pokerfejset88: Post SB $1.00

kjoffen: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 8 of Clubs8 of Hearts

Wardancer: Fold

pAyf0rmyBeNz: Raise $7.00

twotun: Call $7.00

Pokerfejset88: Call $6.00

kjoffen: Call $5.00

*** FLOP *** 9 of Diamonds8 of Spades10 of Clubs

Pokerfejset88: Check

kjoffen: Check

pAyf0rmyBeNz: Bet $22.00

twotun: Fold

Pokerfejset88: Raise $65.00

kjoffen: Fold

pAyf0rmyBeNz: Raise $315.88

Pokerfejset88: Allin $206.00

 

 

Ingen read på och han lirar 30/16/2. Okej spelat?

 

Seat 1: ChipperBoy ($58.78 in chips)

Seat 3: yidsyidsyids ($197.00 in chips) DEALER

Seat 5: Pokerfejset88 ($308.75 in chips)

Seat 6: Cumulus ($278.25 in chips)

Seat 8: Labero5 ($183.25 in chips)

Seat 10: IloveDownswings ($267.35 in chips)

Pokerfejset88: Post SB $1.00

Cumulus: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 10 of HeartsAce of Spades

Labero5: Fold

IloveDownswings: Fold

ChipperBoy: Fold

yidsyidsyids: Fold

Pokerfejset88: Raise $6.00

Cumulus: Call $5.00

*** FLOP *** 2 of Diamonds8 of Clubs10 of Spades

Pokerfejset88: Bet $12.50

Cumulus: Call $12.50

*** TURN *** 6 of Spades

Pokerfejset88: Bet $29.50

Cumulus: Raise $79.00

Pokerfejset88: Call $49.50

*** RIVER *** 8 of Hearts

Pokerfejset88: Check

Cumulus: Allin $179.75

Pokerfejset88: Call $179.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1.

 

Hade aldrig synat fi's push med 88. Ser inte riktigt nåra andra händer än 22-55 som du slår. För mig känns det som en väldigt enkel fold. Förklara gärna hur du tänker när du synar..

 

 

Hand 2.

 

Hehe, som du själv sa om 4-bet på NL200 och neråt så känns det lite onödigt. Speciellt som du inte ens har AKs. Så light vill jag nog själv inte 4-beta. AA-QQ och möjligtvis AKs i vissa fall med read på fi.

 

 

Hand 3.

 

Inget snack om saken. Här ska pengarna in. Råkar han sitta på TT får vi ju betala av men annars leder du nog oftast här.

 

 

Hand 4.

 

Känns lite jobbig här. Riverbet känns ju som missad draghand eller möjligtvis nöten. Eftersom brädan inte är speciellt dragig på floppen så skulle jag nog inte vilja ha en all in här. Har han missat draget så är ju den enda handen du slår J9. Så mot random fi skulle jag nog folda turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand 1, fi väldigt lös. Har blandat annat sett han pusha på 558 bräda med KT om jag inte kommer ihåg fel. Så sätter han på rätt bred range.

 

I hand 2 ser jag ingen anledning att inte sluta beta egentligen. Fi gör ju en jävla mesbet upp till 44 och synar jag bara här blir det ofta checkfold på flop. Så ser gärna action preflop istället. Har han AA, KK e det bara buga, men 44$ beten ger noll respekt.

 

Och när jag säger att jag suger på att välja hh's så e det hand 3 och 4 jag syftar på. Tycker själv det är enkel fold. På flop i hand 3 och turn i hand 4. I hand 3 är kan jag ju typ inte leda en enda gång. Vad ska han ha liksom? Dom visa iaf QJ och 86, för stege respektive kåk.

 

 

Dagen har gått jävligt segt. Lirat grymt mkt och så mkt som jag lirat de inledande 11 dagarna i december är typ vad jag brukar lira på en hel månad typ.Redan uppe i 33k händer. :shock:

Aja har gått ruggigt segt och har legat och gnetat mellan +200-+600 hela jäkla dagen. Så fort jag har vart på väg att dra lite har jag sprungit in i nötterna med nästnötterna eller blivit utdragen av drag på rivern osv.

Sluta nu efter att ha losa 600$ poten med QQ vs AA (fisk) på väldigt dragig bräda kunde jag inte för allt i världen sätta han på den handen som han slowspela. Slutar dagen på +287$.

 

Ska ta ngt och äta och se saw 4 nu. Rekommendera gärna lite bra/dåliga filmer. Är filmfreak och just nu har jag för en gångs skull lite filmtorka. Måste ha ngt att se på innan jag slaggar. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, my bad. Såg fel i hand 3 där du floppat set. Va helt säker på att brädan var 78T, där av snacket om J9 :mrgreen:

 

Du har nog rätt i att fold är ganska enkel här. Hur som helst så har jag alltid svårt att släppa floppade set.

 

Bjuder på filmtips efter plugget idag :-) Av nån anledning så har vi fått en föreläsning flyttad till 8:00 idag :shock: Tilt på d, annars har vi jävligt nice schema med sovmorron alla dar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är plus typ 100 men nu verkar det sina lite på noiqgalna racegrinders så kanske blir lite mer fisk över så kommer spela ngn timma till.

 

Izy sa jag lira denna grymt dåligt. Jag håller inte med. Vem har rätt, izy eller jag?

Butt lirar 37/14.

 

Seat 1: Brainhunter ($201.00 in chips)

Seat 3: Pokerfejset88 ($200.35 in chips)

Seat 5: scowler1 ($241.87 in chips)

Seat 6: ButtPound ($153.66 in chips)

Seat 8: BubbleToes ($166.70 in chips)

Seat 10: efterklok ($291.10 in chips) DEALER

Brainhunter: Post SB $1.00

Pokerfejset88: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfejset88 King of SpadesKing of Clubs

scowler1: Fold

ButtPound: Raise $4.00

BubbleToes: Fold

efterklok: Fold

Brainhunter: Raise $11.00

Pokerfejset88: Call $10.00 Höjer oftast men slowspelar dennaB]

ButtPound: Call $8.00

*** FLOP *** 5 of Spades8 of Hearts4 of Diamonds

Brainhunter: Bet $25.00

Pokerfejset88: Call $25.00

ButtPound: Call $25.00

Fortsätter på att slowspela. Inte många kort som saktar ner spelet på turn.

 

*** TURN *** 5 of Hearts

Brainhunter: Check

Pokerfejset88: Bet $45.00

ButtPound: Call $45.00

Brainhunter: Fold

Brain har uppenbarligen skit och jag betar typ satt butt är all in. Bara mindre skrämmande bet. Ser inte att han syna floppen med tanke på ett rnrn färg heller utan tror mer på 8x eller mellan pocket och då släpper han aldrig river.

 

*** RIVER *** 7 of Diamonds

Pokerfejset88: Bet $110.00 Tar resten

ButtPound: Allin $71.66

*** SUMMARY ***

Total pot $379.66 Rake $3.00

Pokerfejset88: wins $38.34

ButtPound: wins $341.32

 

Eller inte. Han har 86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mötte den här Pokerfisen igår på NL200, och han rutten som en avokado på extrapris

 

Pokerfisen? Pokerfisen vem? Tror nog du kommit fel. Nickar P o k e r f e j s e t 8 8. Men nu när du hittat hit, ge en kommentar på handen ovan. Har jag eller izy rätt? Jag tycker den är helt okej spelad. Visst kan man lira den aggresivare men inget fel på sätttet jag väljer tycker jag. Vad tycker du?

 

Täntke som sagt lira ngn timma till men orkar ta mej fan inte. Har lirat gymt mkt händer idag igen och återigen så fort det börjar närma sig att jag rushar lite blir jag utdragen. Var dock uppe på plus nu här ett litet tag men avslutar med några utdragningar och ett tilt inköp (suprise)så var man back 200 igen och nu orkar jag tammej fan inte hämta igen det. känns som det kan rinna iväg rätt kraftig om jag losar ett till. Ska se nya dexter nu gn.

 

Toiletfish sa förresten såhär i chaten när jag nämnde dexter igår.

"Dexter? i det där labbet, tecknade".

Inte exakt citat men ungefär. Nästan så man lackar. Hur kan man inte ha sett Dexter. Tittar ni in i hans dagbok banka lite vett i han och be han ladda ner det. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Toiletfish sa förresten såhär i chaten när jag nämnde dexter igår.

"Dexter? i det där labbet, tecknade". Inte exakt citat men ungefär. Nästan så man lackar. Hur kan man inte ha sett Dexter. Tittar ni in i hans dagbok banka lite vett i han och be han ladda ner det. :mrgreen:

 

Får samma äckliga kommentar av alla i min klass också. Dexter är nog den bästa serien som har gått på tv.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får samma äckliga kommentar av alla i min klass också. Dexter är nog den bästa serien som har gått på tv.:-)

 

Man undrar ju vart världen är på väg ibland. :-D

 

Nu är ni iaf några stycken som gett er tillkänna, jaroiten, donsebbe, irlsucks och sedan vet jag okocha och några andra grinders tittar in. Ge nu en kommentar på KK-handen. Räcker med att bara säga vem som har rätt, Izy eller jag. Det är en order. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...