Gå till innehåll

LÅS pls!


DjLuppy

Recommended Posts

Jag ärhelt sjukt riggad nu, klonkar allt jag gör typ.. Hittade $50 på host som jag tänkte skotta uppmed lite HU lir. Började bra och tömde en ganska kass spelare några gånger. Sen tog jag mina 200 och satte mig för att lira HU mot en kille på ett NL300 6-max bord. Ca 20 min senare går jag ut med en bit över $600.. Klonk.. Dagens resultat blev med andra ord mkt bättre..

~+$650 och +€10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

HAr varit hemma en snabbis i Göteborg i helgen..Riktigt skönt att komma hem lite då och då. HAr inte spelat speciellt mkt i helgen, lirade några turneringar i fredags men lyckades tomta ut mig runt bubblan flera gånger.. Ganska tiltande men, det var nog oftast mitt fel :-) Idag blir det turneringskväll, har inte riktigt diciplin att spela CG.. Någon som har tips om vilka turneringar man bör spela så är det bara att säga till.. Kommer främst bli på prima/stars och någon enstaka billig på FTP.

 

Behöver lite hjäölp med min PT också..Vad betyder detta och vad ska jag göra för att kunna ladda in mina HHs från prima?

 

"Unexpected action (raised - $60.00) in summary information for manx3legs for tourney game #1709681848."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för dig ERIK?

Jag har en gammal vanlig söndagsmissär.. Spelar lite halvrisigt och har inget flyt.. Åkte efter en dryg timme iMasions 150k där jag committade mig själv när jag gjorde en ganska stor squeeze med JJ och blev tvungen att syna AI mot hans QQ.Har även spelat 5k på prima 100k stars och är kvar i en 4,5k KO och 45k på stars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte nu, var väldigt kort och försökte stjäla med K 6 s, blev synad av 55 som stod. Ska absolut sluta spela turneringar. Vet inte ens hur det känns längre att komma i pengarna.:shock:

 

TRåkigt, jag borde egentligen inte spela MTT tror jag. Har alldellesför dåligt tålamod.. Sen kan ju varriansen ta död på en ibland. Vet du vad det är förredovisning vi ska ha imorgon förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag grindat CG allt mellan NL50 och NL200 eftersom jag har min BR ganska ojämnt fördelat på sidorna. CG grindat hölls på Mansion, Unibet och PokerHost (NL100, NL50, NL200). Har aldrig grindat påongame tidigare och tyckte det var grymmt skönt i början när jag lirade HU men när jag slog upp 4 eller fler bord känns det lite rörigt när allt "poppar upp" hela tiden..

 

Har ett parhänder där jag undrar över sizen påmina riverbets är bra. Inga speciella reads. Här är Mansion-handen:

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-54249891-14

Table Asheville, 19 Nov 2007 10:46 PM ET

 

Seat 2: apprentiti ($87.80 in chips)

Seat 3: markusma1 ($26.25 in chips)

Seat 6: edman08 ($57.35 in chips)

Seat 8: -SKSK- [ Ace of Hearts,Jack of Diamonds ] ($108.75 in chips)

Seat 9: keneka070 ($118.10 in chips)

ANTES/BLINDS

markusma1 posts blind ($0.50), edman08 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

-SKSK- bets $4, keneka070 calls $4, apprentiti folds, markusma1 folds, edman08 folds.

 

FLOP [board cards Jack of Spades,3 of Clubs,6 of Spades ]

-SKSK- bets $7, keneka070 calls $7.

 

TURN [board cards Jack of Spades,3 of Clubs,6 of Spades,7 of Diamonds ]

-SKSK- bets $15, keneka070 calls $15.

 

RIVER [board cards Jack of Spades,3 of Clubs,6 of Spades,7 of Diamonds,2 of Diamonds ]

-SKSK- bets?

 

 

Här kommer en hand från Unibet där jag spelar lite halvvekt efter floppen. Tankar om alla gator samt hur mkt jag ska beta på river som spelat? Har satt mig för en liten stund sen så har inga reads.

 

** Game ID 1726873207 starting - 2007-11-19 23:12:36

** Papaver albus [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Glutten75 sitting in seat 1 with €14.47

- Hero sitting in seat 2 with €45.88 [Dealer]

- pacosene sitting in seat 3 with €80.32

- Ruhlen sitting in seat 4 with €6.93

- jazze66 sitting in seat 5 with €53.70

- cmoi610 sitting in seat 6 with €110.42

 

pacosene posted the small blind - €0.25

Ruhlen posted the big blind - €0.50

** Dealing card to Hero: Ace of Clubs, Queen of Clubs

jazze66 called - €0.50

cmoi610 raised - €2.00

Glutten75 folded

Hero raised - €7.00

pacosene folded

Ruhlen went all-in - €6.93

jazze66 called - €7.43

cmoi610 called - €7.43

Hero called - €7.43

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 8 of Spades, 9 of Clubs

jazze66 checked

cmoi610 checked

Hero checked

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

jazze66 bet - €5.19

cmoi610 called - €5.19

Hero called - €5.19 <---rasie?

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

jazze66 checked

cmoi610 checked

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat på 2 dagar nu. Känns lite svårt att få tid och ork med det när det är mycket plugg. Har försökt lösa extenterna som någon tipsadeom innan. Haräven börjat skriva en in massa hä'nvisningar i lagtexten. Btw vet någon av er som läser senare terminer om man får ha anteckningar i "Sveriges grundlagar"-boken på del 2? Det står att den skall vara "okommenterad" i extentorna.. Måste jag köpa en till att ha bara för del 2?

 

Om ni har några andra tips på vad som skall läsas på så är det bara att skriva! Känns lite som jag lägger ner tanken att läsa all kurslitteratur då jag inte har läst någon bok än.. Läst 1/2 bok här och 2/3 bok där typ..

 

Nu blir det kebab och Sverige-matchen efter det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat hyfsat sparsamt de sista dagarna, främst HU. Tänkte lägga upp lite sjuka händer sen..

 

Igår gick första eventet i SM av stapeln. Jag spelade riktigt bra hela turneringen och kom top 15 (vill inte avslöja nicket än). Låg 1-3 från att det var 30 pers kvar och åkte på en riktig tråkig Badbeat och torskade 2/3 av min stack. Lite kortfattat så blev jag All-in preflop med AK mot AQ, floppen kom K hög, trun var en J och river en mycket gay tia. Jag fick $460 nånting men är fortfarande grymmt besviken på hur det artade sig sista 20 minuterna för mig men det är bara att satsa vidare på Main Event på söndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat på 2 dagar nu. Känns lite svårt att få tid och ork med det när det är mycket plugg. Har försökt lösa extenterna som någon tipsadeom innan. Haräven börjat skriva en in massa hä'nvisningar i lagtexten. Btw vet någon av er som läser senare terminer om man får ha anteckningar i "Sveriges grundlagar"-boken på del 2? Det står att den skall vara "okommenterad" i extentorna.. Måste jag köpa en till att ha bara för del 2?

 

Om ni har några andra tips på vad som skall läsas på så är det bara att skriva! Känns lite som jag lägger ner tanken att läsa all kurslitteratur då jag inte har läst någon bok än.. Läst 1/2 bok här och 2/3 bok där typ..

 

Nu blir det kebab och Sverige-matchen efter det!

 

 

Okommenterad tolkar jag det som att det finns en utgåva med massa kommentarer om lagarna (typ som karnov) och som ni inte får ta med er. Jag har för mig att jag fick ha anteckningar till all lagtext men kolla med kurssekreteraren eller kursansvarig. Jag läste inte en enda bok till den tentan. Det gick bra för mig men det beror nog helt på hur du är som person. Extentorna är klart viktigast men det är nog bra att läsa lite i EU-rättsboken som ni har. Kul att det gick bra i SM förresten. Själv åkte jag ut på plats ca 230.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okommenterad tolkar jag det som att det finns en utgåva med massa kommentarer om lagarna (typ som karnov) och som ni inte får ta med er. Jag har för mig att jag fick ha anteckningar till all lagtext men kolla med kurssekreteraren eller kursansvarig. Jag läste inte en enda bok till den tentan. Det gick bra för mig men det beror nog helt på hur du är som person. Extentorna är klart viktigast men det är nog bra att läsa lite i EU-rättsboken som ni har. Kul att det gick bra i SM förresten. Själv åkte jag ut på plats ca 230.

 

TY!

Ok då är jag med! Håller på med extentornaför fullt så det kommer nog gå ganska bra tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte också lira SM, men nordicbet-klienten ¨krånglade som fan. Ngn annan som haft samma problem? Som alla sagt ovan så får du skriva in vad du vill på de vita ytorna i författningssamlingen. Har skrivit in en del lösningsscheman, men det tar en jävla tid. Vad låg prispotten på i turneringen igår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte också lira SM, men nordicbet-klienten ¨krånglade som fan. Ngn annan som haft samma problem? Som alla sagt ovan så får du skriva in vad du vill på de vita ytorna i författningssamlingen. Har skrivit in en del lösningsscheman, men det tar en jävla tid. Vad låg prispotten på i turneringen igår?

 

$51k ungefär.. Ganska kasst men skoj turnering..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det dags för Main-Event! Har laddat upp men en kebabrulle och lite futsall på Eurosport.. Är ganska seg i huvet och kroppen och känner mig inte alls på g. Lirade 50k garantin och 8kn på Prima igår, kom precis i pengarna i båda och spelade lite för fegt i 50kn..

 

Men som sagt ikväll blir det Main-Event (kvalade in för ca $120 totalt). Känns som om det kommer vara mkt fisk och man får hoppas det går bra.. Fler som ska lira?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju du Jesper! Du klonkar på riktigt bra i turneringarna ser jag. Lycka till med dagboken och hoppas du fortsätter klonka:-)

 

Sjukt att du visste vem jag är eller känner jag dig? :lol: Nu skulle jag väll inte vilja säga att jag klonkar speciellt bra.. Blev colddeckad av samma kille som slog ut mig i event 1 i Main Event. Ska lägga upp den lite senare men jag var död från och med att jag blev tildelad handen i princip om man ser till vem jag spelade mot..

 

Lägger upp handen direkt istället: 10 st på bordet och det foldas fram till mig på CO som höjer till 675 på 100-200 Blinds med pocket 5or. Fold fram till en lös och tricky spelare som jag känner att jag har ganska bra koll på i smallblind som synar.

Flop kommer 2h3c8s -Jag betar 825 ->Fi synar

 

(här är jag ganska säker på att han floatar då han slagit om (med skräp) mot forts. bet tidigare och sen lagt ner när jag synat. Hade han haft en bra hand hade han alltså slagit om då jag antas syna de flesta höjningarna.

Turn kommer Qs Jag checksynar 1,800.

Fortfarande ganska säker på att jag leder men är väll lite orolig att han har 77 eller 66. Men jag checkar för att han ska skjuta då jag tror att han floatade floppen.

 

River kommer 5s -"KLONK!" tänker jag. Det kan ju vara så att jag läst situationen helt fel och att han har t.ex. AA men antagligen är han fortfarande tom. Med det i tanke planerar jag att CRAI. Jag checkar och han betar planenligt 4,200 och jag ställer in ca 11k till och får en blixtsyn.

 

Sen när potten åker åt fel håll blir jag ganska chockad.. Han vek upp J9s för runner runner färg. Jag hade alltså rätt när jag satte honom på luft på floppen. Sen kanske det var onädigt att sätta sig i denna sitsen från början men jag kände att jag hade situationen helt under kontroll.

 

Checkraise på turn känns lite kallt eller är jag fel ute då? Det känns som att han kommer syna ganska brett eftersom jag tror han vet att jag kan göra såna moves. Eller har jag fel? Hur hade ni spelat handen?

 

Efter denna handen är jag short och tiltsynar AI med JTs och åker ut mot samma Fi (givetvis).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att du visste vem jag är eller känner jag dig? Det är Zachrisson här;-)

 

Ahaaa! Nice! Blir det "fiskeklubben" finalen för dig 1 dec? Jag kommer åka hem på onsdag och klämma in en onsdagsturre på klubben. Ska du lira den också? Tänkte åka hem medan vi är lediga innan tentan och försöka plugga lite..Ha det gött Z!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ahaaa! Nice! Blir det "fiskeklubben" finalen för dig 1 dec? Jag kommer åka hem på onsdag och klämma in en onsdagsturre på klubben. Ska du lira den också? Tänkte åka hem medan vi är lediga innan tentan och försöka plugga lite..Ha det gött Z!

 

Ligger ju bara på 50e plats på rankingen efter 2 finalbord på 10 turrar. Bubbla båda dessa FT innan pengarna och därför dåligt med poäng :rolleyes::lol: Top 40 spelar ju finalen så får väl komma och klonka på onsdag:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...