Weedobooty Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Jag funderade lite på den här handen, som jag tyckte att jag spelade fel i morse. Jag kan berätta sen vad jag gjorde. Jag har skaplig koll på fi. Skulle tro att hans reraise-range här är TT+ och AQs+. Om han har observerat mig, så borde han uppfatta mig som TAG, för jag har inte spelat många händer. FullTiltPoker Game #4xxxx91: Table Spanish Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:47:35 ET - 2007/11/12 Seat 1: luckyladylisa ($64.60) Seat 2: ppalex ($166.40) Seat 3: WokNRoll ($84) Seat 4: LuxuryHotel ($100.50) Seat 5: oukkidiki ($89) Seat 6: Xelpho ($275.50) Seat 7: BrokeLad ($30.65) Seat 8: HERO ($100) Seat 9: snooze1 ($136.80) ppalex posts the small blind of $0.50 WokNRoll posts the big blind of $1 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO LuxuryHotel folds oukkidiki folds Xelpho folds BrokeLad folds HERO raises to $4 snooze1 folds luckyladylisa folds ppalex folds WokNRoll raises to $12.50 HERO calls $8.50 *** FLOP *** WokNRoll checks HERO bets $18 WokNRoll raises to $36 Hur tycker ni man maxar värdet på den här handen? Om jag ställer in här, så får jag ju bara syn av händer som slår mig. AA och KK känns inte sannolikt och dom får jag väl betala av. Har han TT, får jag väl också betala av. är ju redan committad också. Om han, som jag tror, sitter med QQ eller JJ, så har han bara två outs och jag har en chans att få in alltihop på turn om det inte kommer ett scarecard. Syna bakom och få in degen på turn, oavsett kort? Citera
Pokershark Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Vad tycker ni om linjen checka bakom på floppen? Antagligen sitter han på Set/QQ/JJ/AQ när han checkar floppen efter att ha 3-bettat pre och då förlorar man inte så mkt på att checka imo både för att inducera lätta syner samt hålla nere potten mot händer som har en slagen. Som du spelat är det väl bara att syna omslaget och slänga in smeten på turnen om du inte får nån annan magkänsla där. Citera
Metaddict Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Det är trebetat. Vi har TPTK. Det finns en miljon kort som suger att se på turn. Dessutom, om du bara synar här har ni redan halva stacken inne, och potten kommer vara ca 100$ till turn med 50 kvar var att spela om. Så folda eller stoppa in. Och folda inte. Citera
Weedobooty Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Postad 12 November , 2007 Det är trebetat. Vi har TPTK. Det finns en miljon kort som suger att se på turn. Dessutom, om du bara synar här har ni redan halva stacken inne, och potten kommer vara ca 100$ till turn med 50 kvar var att spela om. Så folda eller stoppa in. Och folda inte. Nämen fold är ju borta tycker jag. Jag är committad och vill få en sämre hand (QQ eller JJ) att lämna ifrån sig mer. Om jag redan är slagen, är det ju ointressant vad jag gör. TT, KK eller AA viker väl knappast om jag ställer. Kort som suger på turn: två damer och två knektar. Hur rädd ska man vara för flushen egentligen? Tidigare har jag varit så livrädd för att bli utdragen att jag alltid smällt all-in här. Det jag är ute efter är att jag kanske inte maximerar värdet i handen då. Å andra sidan brukar jag fnissa åt folk som slowspelar ett par och åker på en smäll. Kommer osökt att tänka på talesättet "den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket". Är han vettig, så stänger han väl förstås ner med JJ och QQ om jag synar hans checkraise på floppen. Checka bakom på floppen kanske är optimalt..? Mer input, tack. Citera
Recommended Posts