Gå till innehåll

byebye


gladiatorn

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men fyyyfaaan! Lyckades skrapa ihop en stor stack på 10k med ett average på 7k och jag ligger på en tioende placering. Ända tills jag tittar på flopp med QJ, träffar J och har högsta paret. Vid showdown visar han AJ och jag förlorar halva min stack. Bara några händer senare lyckas jag träffa A på flopp med A7, All in mot A6, turn visar 6. byebye

 

 

Rullen: $345

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att tidigare ikväll ha spelat som en riktig åsna så tog jag mig samman för att försöka reparera resultatet lite. Låg efter ca 2h spelande på -$60 innan jag stängde ner för en liten paus.

 

Dagens andra session spelade jag betydligt bättre och hittade ett mycket fint plus på $102! Hade väl lite flyt då jag får in hela min stack med AA, han visar KK, och jag vinner en stor pott. Annars är det inte så mycket stora potter, utan jag jobbar sakta men säkert in degen.

 

Nu är det dags å sova! Godnatt kära dagbok.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

November

 

11/11 +$25

12/11 +$43

13/11 +$25

14/11 +$44

 

Totalt: +$137

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en session på ca. 1h idag. Hittade fin fisk och plussade $64 :)

 

Det går väl riktigt bra just nu tycker jag. Fortsätter plussandet kommer jag nog att börja känna lite på NL50 inom en snar framtid! 8-)

 

Blir nog lite mer grind imorgon på dagen någongång. Spelar seriefinal i hockeyn på kvällen! ;)

 

Godnatt!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

November

 

11/11 +$25

12/11 +$43

13/11 +$25

14/11 +$44

15/11 +$64

 

Totalt: +$201

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena igen, förslag: ifall (när ;)) du kommer upp i 750 som lyder 30 inköpsregeln för cashgame, testa att hålla dig där tills 1500 då du kan köra nl50? är så fruktansvärt nyfiken vilka psykologiska skillnader det är på spelet mellan att ha en relativt liten bankrulle för nivån eller en 30inköpare :D bara ett förlag förstås, kan bli intressant..

 

Men annars ser det ju jävligt bra ut för att va ärlig, med 5 raka gröna dagar :) good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena igen, förslag: ifall (när ;)) du kommer upp i 750 som lyder 30 inköpsregeln för cashgame, testa att hålla dig där tills 1500 då du kan köra nl50? är så fruktansvärt nyfiken vilka psykologiska skillnader det är på spelet mellan att ha en relativt liten bankrulle för nivån eller en 30inköpare :D bara ett förlag förstås, kan bli intressant..

 

Men annars ser det ju jävligt bra ut för att va ärlig, med 5 raka gröna dagar :) good work!

 

Tack för förslaget! :) Men jag kommer nog att inte att hålla 30 inköpsregeln på NL50 till en början. Men jag kommer att minst ha 15-20 st innan jag hoppas upp permanent. Mina erfarenheter från mitt sng spelande, är att den psykologiska skillnaden är väldigt stor. Tryggheten man känner är värdefull, men som jag tidigare nämnt inbillar jag mig någonstans att mina pokerkunskaper är så pass stora att jag klarar mig med lite färre inköp på NL25 och också på NL50. Det hela handlar också lite om att klättra i nivå och utvecklas snabbare självklart.

 

Jo, fem gröna dagar känns riktigt bra! Way over mina förväntningar på mig själv! Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att kunna bli en fin resa det där, om det håller i sig!;) . Spelar själv också för att få ihop till en solresa med polarna i sommar på samma nivå. Ska bli kul o följa din resa vidare mot resan :) hehe .. Lycka till

 

Jo tack, det har börjat bra! :) Bara hoppas det håller i sig! :D

Var ska ni åka? :)

 

Tack!

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Drar igång en session nu! Hoppas på gröna siffror även idag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ungefär en timmes lir på ett NL25 SH bord och prövade också ett NL50 SH bord. Plussade ett inköp på NL50 bordet, men spelade som en pung på NL25 bordet tyvärr. Slutade iallfall på +$28.

 

Har hört att NL25 och NL50 inte skiljer särskilt mycket spelmässigt, och jag får faktist hålla med. Finns dåliga spelare som gladerligen ställer med TPTK på flopp på båda nivåerna.

 

Nu ere käk och sedan match! Höres!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

November

 

11/11 +$25

12/11 +$43

13/11 +$25

14/11 +$44

15/11 +$64

16/11 +$28

 

Totalt: +$229

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ooohoooj! Matchen igår gick åt helvete och vi torskade en väldigt jämn tillställning med 3-2. Väldigt tråkigt, men tanke på att vi var bättre.

 

Spelet idag har också gått åt helvete. Allt plussande på senare dag har nog gett mig lite vattenskalle. Satt mig idag med två stycken NL50 bord. Och gick två inköp back. Fy skäms. Kände att jag hade för liten rulle för denna nivå, och kunde inte spela mitt A-game. Ruskigt odiciplinerat att inte lämna bordet när jag har den känslan.

 

Lägger nu ner för dagen, då jag känner att tilten knackar på dörren.

 

Kommer förmodligen inte att spela något mer idag. Så därför välkomnar jag min första dag jag går minus i denna dagbok.

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - --

 

 

November

 

11/11 +$25

12/11 +$43

13/11 +$25

14/11 +$44

15/11 +$64

16/11 +$28

17/11 -$90

 

Totalt: +$139

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en pokerdag som går rent ut sagt åt helvete. Inte varit min helg på något plan den här helgen. Två viktiga hockeymatcher som gick åt skogen, backat på pokern både, lördag och söndag. Sjukt tråkigt.. Spela NL25 idag, och spelade som en riktig kratta. Otroligt frustrerande.

 

November

 

11/11 +$25

12/11 +$43

13/11 +$25

14/11 +$44

15/11 +$64

16/11 +$28

17/11 -$90

18/11 -$85

 

Totalt: +$55

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det pratas om Aya Napa eller Bulgarien , rätt standard antar jag :) fast kanske blir nått annat , inget bestämt än.

 

Tråkigt att du gått minus under helgen , men reder nog ut sig.

 

 

Du har inte funderat på Magaluf? :P

Var i Magaluf i somras, riktigt fint! :)

 

Jag vet dock inte hur Napa elr Sunny är, men jag antar att det är samma stil.

Själv ska man förmodligen fara till Napa i sommar. Men jag skulle verkligen inte banga på en till Magaluf resa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att Sunny är lite dräggigt, stämmer det? Har kollat upp lite mer nu, va allt kostar osv. Till Napa, så kraven på min budget skönk lite. Siktar väl på en 10-12k.

 

- - - - - - - - - -

 

Pokermässigt är jag tillbaka där jag startade denna dagbok igen. På ruta ett med andra ord. Förstår inte riktigt vad jag gör som är så dåligt. Tiltar inte direkt, men spelar defenitivt inte mitt A-game.

 

Rullen: $300

 

Tar detta inlägg lite som en omstart. Blir en session nu, hoppas på lite vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Site: Full Tilt Poker

Antal händer: 260st

Antal bord: Två SH

Stake: NL25

Profit: +$13

 

Denna session var resultatet väldigt upp och ned. Gick från att ligga -$25 till +$50. Avslutar dock på +$10. Spelar inte riktigt mitt A-game än, men det känns som att det blir bättre och bättre.

 

Nu är det mat!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

November

 

11/11 +$25

12/11 +$43

13/11 +$25

14/11 +$44

15/11 +$64

16/11 +$28

17/11 -$90

18/11 -$85

19/11 -$55

20/11 +60

 

Totalt: +$60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt leds just nu. Imorgon/idag blir det en sjujäklans turneringsspel!

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

 

November

 

11/11 +$25

12/11 +$43

13/11 +$25

14/11 +$44

15/11 +$64

16/11 +$28

17/11 -$90

18/11 -$85

19/11 -$55

20/11 +60

21/11 +/-$0

22/11 -25

 

Totalt: +$35

Tänkte spamma din DB en stund. Gogogogo vinn lite turnerinar, Tänk på GuldfiskUNITED!!!!!

 

AWWWWWW vinn nu för helvete, gick du minus igår, hur i h*lvete gick det till!??!

 

aja GL nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte spamma din DB en stund. Gogogogo vinn lite turnerinar, Tänk på GuldfiskUNITED!!!!!

 

AWWWWWW vinn nu för helvete, gick du minus igår, hur i h*lvete gick det till!??!

 

aja GL nu =)

 

För jag spelade som en ju.. ja du vet vad. :)

 

Två turrar inplanerade nu!

 

knockout $11 @ 13.15

$3,500 grnt $11 @ 14.00

 

wish me gl azhå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...