Gå till innehåll

NL100 Världens sämsta fold?!


Recommended Posts

Hand #1315011439000006: Chelsea 11439

Seat 1: Gazzman (176,25 in chips)

Seat 3: iwasIANu (96,25 in chips)

Seat 4: Jollycooper (49,90 in chips)

Seat 5: mnypkr (83,75 in chips)

Seat 6: sdboy182 (85,35 in chips)

Seat 7: Lisa87 (142,00 in chips)

Seat 8: Valentine BB (86,30 in chips)

Seat 9: notyet (67,55 in chips)

Seat 10: aaakk50 (8,20 in chips)

iwasIANu: posts small blind $0,50

Jollycooper: posts big blind $1

Dealt to Lisa87 [ Kh Ks ]

mnypkr: calls

sdboy182: folds

Lisa87: raises to $4

Valentine BB: folds

notyet: folds

aaakk50: folds

Gazzman: raises to $12

iwasIANu: folds

Jollycooper: calls

mnypkr: folds

Lisa87: calls

*** FLOP *** [ 2s, Qs, 8h ]

Jollycooper: checks

Lisa87: checks

Gazzman: bets $25

Jollycooper: calls

Lisa87: folds

*** TURN *** [ 7d ]

Jollycooper: is all in

Gazzman: calls

*** RIVER *** [ Td ]

*** SHOW DOWN ***

Jollycooper wins $110,30 with Pair of Queens

 

 

Anledningen till att jag foldar är att jag tycker gazzman är en duktig spelare.. Jag ser honom inte 3beta pf med nått annat än QQ-AA och KK är uteslutet då jag har det..

 

Hur som helst så slår fortfarande AA mig på floppen, och QQ också..

 

Alltså.. Jag sätter honom på 2 händer, QQ och AA, och båda slår mig..

 

 

Nu har jag ju postat resultatet men JollyCooper skulle mycket väl kunna ha QQ om det skulle vara så att gazzman har AA ellerhur?

 

Är min fold helt SÄMST eller är den okej?

 

Hade jag fått spela handen igen så hade jag tryckt pf eller på flop, men jag har gjort det alltför många gånger och blivit överkörd av AA.

 

 

 

EDIT: Fråga inte varför jag checkar flop, jag vet inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka flop för att checkraisa allin(edit: ja itne när det är så djupt) är ju standard.

 

men det är ringgame och NL100 så det trebettas antagligen inte hejvilt pre.

 

hur många händer har du på fi? bör ju ha en rätt ordentligt samplesize för att kunna dra sådana slutsatser.

 

vad hade han då om nu den andre vann med AQ(?).

 

vad jag menar är att folk generellt drar för stora växlar på för lite info, han var ju uppenbarligen int särskilt bra om han betalade av ett inköp mot en Q här.

 

 

 

edit: ser att det är 140bb djupt. tycker du ska checksyna floppen och samma på turn, om shotien går allin och gazzman ställer så kan du nog folda men om han bara synar så syna du med, får antagligen fri showdown.

 

gazzman hade AsKs eller JJ?

 

 

 

 

har gjort samma fold som du men vet inte om jag haft rätt :-):-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vanliga fall hade jag tryckt pre eller pa flop, men da star jag ofta mot AA och förlorar..

 

Gazzman hade AKs och pajasen som synade hade AQs..

 

Hur som helst, mot 2 FI kan LÄTT nån floppat bättre än mig, eller? hade jag haft mindre än 100bbs hade jag nog tryckt på flop, men jag borde kanske tryckt pre, finns ju redan lite pengar i potten

 

 

 

EDIT: haha, ledsen om ÅÄÖ, va uppe i ett spel och det blev lite fel, hoppas det går att läsa ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger själv hur du brukar göra.

 

Med KK hade jag 4-beta preflopp, ordentligt. Kanske upp mot 60-70. Och sen hade resten åkt in på den floppen om vi kommit dit.

 

Som spelat hade jag aldrig vikt på den floppen utan höjt till 100 alternativt ställt in. Iofs hade jag betat ut pott och inte checkat

 

edit: ser att det är 140bb djupt. tycker du ska checksyna floppen och samma på turn, om shotien går allin och gazzman ställer så kan du nog folda men om han bara synar så syna du med, får antagligen fri showdown.

 

Vadå c/c och folda på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger själv hur du brukar göra.

 

Med KK hade jag 4-beta preflopp, ordentligt. Kanske upp mot 60-70. Och sen hade resten åkt in på den floppen om vi kommit dit.

 

Som spelat hade jag aldrig vikt på den floppen utan höjt till 100 alternativt ställt in. Iofs hade jag betat ut pott och inte checkat

 

 

 

Vadå c/c och folda på turn?

 

NL100, 3bettad pot, 140bb djupt, du får inte in pengarna mot en vektight regular bra på den floppen. och 4bet pre skrämmer iväg JJ-TT, aknske även QQ.

 

och fyrbetta till 50 inte 70 om du ska. om inte 70 skrikr AK förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.. Tack för alla synpunkter och svar!

 

Som spelat preflop.. är det verkligen kass fold på flop? Vad ska dom ha som jag leder mot?

 

Man måste väl nästan sätta dom båda 2 på JJ-AA? och vad slår jag då? JJ bara och KK för split..

 

Menmen, hade jag fått spelat handen igen så hade jag nog tryckt in preflop men jag tror att i 8 fall av 10 så står jag upp emot AA då, menmen, bara bita i det sura äpplet isf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser en spelare som BARA trebettar QQ-AA vara duktig så ehhh..

 

OT: Då du underreppar din hand rejält preflop så tycker jag det är riktigt dåligt att folda floppen. Om du tror han har QQ-AA så tycker jag du ska fyrbetta preflop och gråtsyna en push eller folda om du nu är så vek. Varför skulle de ens bara ha JJ-AA här? En duktig spelare trebettar och synar med så mycket mer än bara de händerna. Men antar att du spelar på världens nittigaste sida där ingen raisar utan AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vessel: rätt korkat att 3betta KK om man tror fi:s range är AA-QQ...

 

 

håller med lisa, man identifierar ganska snabbt maniacsen på NL100 och det finns rätt få duktiga spelare, vinnande regulars måhända men ej duktiga spelare och 3bet är jätteviktat åt nöthänder. jätteofta mnser folk bara syna pre med AK, JJ.

 

 

sen beror det ju på sida, jag ahr inte spelat fullring särksilt mycket på någon sida men om man jämför b2b och ipoker så är det ju en rätt enorm skillnad på spelarna.

 

även om det finns en del galna finnar som stoppar in med 54s och A3 pre på b2b...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...