Gå till innehåll

3e gången gillt. NL100-NL400


smuffe

Recommended Posts

Tjena allihop!

 

En kort presentation av vad jag är för snubbe:

En 23-årig kille från norrköping, spelat poker i snart 3 år, aldrig på en helseriös nivå, utan snarare sett poker som ett roligt sätt att tjäna lite extra pengar. Har dock alltid haft en seriös inställning till spelet när jag spelat det. Jag har inte läst speciellt mycket pokerlitteratur, men hunnit ta mig igenom SS och Glimnes pokerhandboken.

Varför startar jag då denna dagbok?

Jo jag har gjort 2 tidigare försök, men aldrig kommit igång med skrivandet ordentligt. Jag hoppas på att få igång många roliga / givande / intressanta diskussioner, både kring spelet och andra saker.

 

Jag spelar just nu på noiqpoker , där jag i flera månader blandat NL100/200 med PLO100/200/400 med blandade resultat.

Har blandat tiltproblem med helt sinnesjuka downswings.

Försöker dessutom att klämma in en eller ett par MTTs i veckan, inköp mellan 20$-100$

 

Jag kommer inte gå ut med nick direkt, utan ni kan PMa om ni undrar.

Just nu spelar jag mest NL200 med ett par skott på NL400.

 

Hoppas på ett schysst mottagande av er allihopa, dock har jag ingen större vana av att diskutera HH:s och är vanligtvis inte bäst i världen på att ta kritik, men det blir en utmaning att tackla. För kritik, det kommer garanterat komma. För övrigt använder jag PT men vill helst inte gå igenom mina stats där, har precis startat ny databas och kommer utgå ifrån den.

 

Nu kör jag iallafall igång!

 

10 Nov: 7920$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar just nu 4 NL200 bord, brukar spela mellan 6-9 bord men sitter just nu på laptopen och då blir det för mkt överlappning.

Startade sessionen katastrofalt och låg minus drygt 400 efter 20 minuter. Skitdålig timing och spelade allmänt dåligt. Har dock nästan grindat tillbaka det mesta. Ligger just nu ~-100$.

 

Uppdatering kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O där busta man :/ ledde länge turneringen, men som sagt så är strukturen helt runk. först blir min KK synad av A7 allin pre, flop 772.

Direkt efter blir min AK synad allin preflop av 55, flop AK5, jag drar inte ut. dubblar sedan med QQ mot AQ, o åker handen efter allin preflop med QTs mot 99, även fast jag floppar färgchans :/

suger rätt hårt i efterhand. menmen , nån gång sitter den, men inte mer på denna sida. Fick ~340 för besväret.

 

Cashgame har gått upponer idag, va som mest back 450 men slutade marginellt plus.

 

Dagsresultat 10/11 : 502$

 

Rulle : 8426$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag, nya möjligheter!

 

Känns fortfarande lite surt att jag inte kunde finisha bättre igår. Åkte som 15e man o hade iallafall hoppats på top5.

 

Nu letar jag dock efter nya siter med bra MTTs och skulle vara väldigt tacksam för tips om bra garantiturneringar. Inköp mellan 10-100$.

 

Har lite städning o skit o ta tag i hemma med sambon, så får bli lite spel senare ikväll!

 

Laters.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då har jag strukturerat om lite grann :

 

Först började jag dagen med att loosa ca 750$ på 2/4. Stats för AA under den sessionen va -1359$ utav dem så var 980 allin preflop (2 poter). Skit samma, sjukt mycket utdragningar, borde varit back ca 2.5k men träffa rätt bra i slutet.

 

Har nu cashat ut 4700$ , utav dessa kommer jag sätta in ca 2500 på en ny sida ( lutar åt FTP ), cleara bonusen och dessutom spela MTTs där.

 

3000$ finns kvar på noiq, där jag kommer 8-9tabla 05/1 till en början, något skott på 1/2 om jag tycker det finns värde.

 

Så ser det ut till en början.

Hoppas på insättningsriggen på FTP, sätter in där imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte satt in pengarna på FTP än, kommer imorgon.

Spelat lite på ipoker, 6tablade NL200 på laptopen, gick rätt segt.

Spelade dessutom 30kGTD men åkte rätt tidigt med AA mot AK, orkade inte rebuya då.

 

12/11: 185$

 

Rulle ipoker: 3185$

 

Jag vet att det blir väldigt ointressant utan HHs men har inte PT installerat på bärbara men kommer komma HHs såfort jag får igång min stationära.(väntar på ett moderkort från komplett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...