Gå till innehåll

Sit and Go Svenska Spel!


ChristerHedlund

Recommended Posts

Som rubriken lyder så ska denna dagbok handla om Sit and Go´s på Svenska Spel med riktigt låga insatser. Startar från botten med 20+2kr Sit and Go´s 10-bord. Hoppas ni kan finna intresse i att följa mitt spelande.

 

Bankrulle start: 500:-

 

Idag har jag spelat 4 st 10-bord med inköp 20+2kr.

 

Tid: 48minuter

 

Antal Spelade: 4

 

Inköp: 88kr

 

Vinst: 180kr

 

ITM: 3 (75%)

 

ROI: +104%

 

KR/H: 115KR/H

 

Placeringar:

 

1:a 1 (25%)

2:a

3:a 2 (50%)

4.a

5:a 1 (25%)

6:a

7:a

8:a

9:a

10:a

 

Ny Bankrulle: 592:- ( +92:- )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag lirar dessa en hel del också, för att vinna ihop inköp till Texas 100+10 turneringar.

 

Sen jag börjat skriva ner mina resultat har jag 77 spelade och en ROI på 24%. Detta känns som ett ganska statistiskt rätt resultat.

 

Lycka till! (inte för att det behövs för att fånga fisken på sill sng men ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen jag börjat skriva ner mina resultat har jag 77 spelade och en ROI på 24%. Detta känns som ett ganska statistiskt rätt resultat.

 

Du menar att man kan få ett statistiskt rätt resultat över 77 stycken spelade sngs? Är man riktigt riktigt duktig så kan man få upp sin roi på 22kr sngs till 24%. Möjligt att du är duktig, men kom tillbaka när du åtminstonde har 500 spelade sngs.

 

EDIT: GL till dig Christer. För ett år sen satt jag också och spelade 22krs fullrings sngs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat, egentligen så finns det inget kompetent motstånd förrens 100:- nivån. Kämpa på bara och tilta inte! :) Jag kommer följa detta, SvS har hyfsad potential när det gäller SnG's upp till 100:- iaf. 200 kommer igång ibland och enstaka 300 går ibland.

 

GL med liret!

 

Men om du ska tjäna lite mera pengar så försök satellita in dig till 500 kr texas som går vid 2200 varje dag. Otroligt värde. Satelliter från 50:- :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju berätta att jag inte är någon nybörjare och har spelat på högre nivåer än dessa. Dock så slutade jag lira sit and gos för något år sedan och började lira cashgames. Där har jag slaskat runt en massa pengar, vunnit en del förlorat en del. Där har jag dock problem med att inte tilta. Sit and Gos går bättre och där kan man ju endast förlora inköpet i turneringen. Så startade upp denna dagbok för att komma igång igen med sit and go liret vilket egentligen är mitt bästa spel, så varför jag gick över till cashgame kan man fråga sig. Tänkte försöka grinda upp rullen så att man kan lira 200+20kr. Sen finns det tyvärr inte mkt högre spel på SvS så om man lyckas med detta får man väl ta någon annan klient efteråt.

 

Vet om att det inte säger så mycket att posta statistik nu efter 8 spelade men tycker det kan vara intressant att följa utvecklingen av detta. Lär inte ha denna ROI efter några ytterligare sit and gos.

 

Till exempel i cashgame räknar man ju med minst 10K händer innan man kan säga tillförlitligt om man är vinnande eller inte. Hur tänker man i Sit and Go? Hur många och vilken ROI bör man ha? 20% ROI är bra oavsett vilken nivå man lirar eller hur?

 

Ha en bra kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ytterligare 4 sit and gos, och hamnade utanför pengarna i samtliga. Dåligt av mig. Placering 4, 5, 5, 6. Trist att hamna i den positionen men jag spelar ordentligt aggressivt då man kommer ner till 5 spelare, för att försöka samla på mig mkt marker då vi väl är inne i pengarna. En seger är värd så mycket mer än att folda sig in till en tredje plats anser jag i alla fall.

 

Antal Spelade: 12

 

Inköp: 264kr

 

Vinst: 380kr

 

ITM: 6 (50%)

 

ROI: +43%

 

KR/H: 50KR/H

 

1:a 2 (16%)

2:a 1 (8%)

3:a 3 (25%)

4.a 1 (8%)

5:a 1 (8%)

6:a 3 (25%)

7:a 1 (8%)

8:a

9:a

10:a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar du på för nivå nu?

 

33€ sngs.

 

 

Vid 500 sngs så kan du väl ganska exakt veta din ROI, då bör du ha hunnit med lite swings. Vid 1000 så ska du med ganska hög säkerhet kunna säga din fasta ROI. 20% är absolut bra oavsett nivå, om det är som du säger är duktig på sngs och spelat högre så ska du nog klara minst 15%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst stämmer det att man bör ha ett större urval än 77 , jag jobbar på det :-D Men det tar en himla tid då jag inte spelar så väldigt mycket för tillfället. Visst kommer min ROI% vara annan när jag har 500 spelade men jag tror inte den kommer skilja sig särskilt, två tre % upp eller ner.

 

Vet inte hur mycket konfidensintervallet krymper från 77 spelade till 500 spelade. Skulle tro att ett 95%igt konfidensintervall på 77 spelade ligger i storleksordningen 6% medan det för 500 spelade ligger i storleksordningen 3%. Googla konfidensintervall ifall du inte hänger med, ganska enkelt begrepp. Så visst är det skillnad men inte SÅ stor skillnad.

 

Är en som kommit i kontakt med poker från mattehållet 8)

 

Har nån minnesregel i bakhuvet att konfidensintervallet krymper med ungefär 1% när man dubblar provmängden. Dubblar man 77 tre gånger så får man ungefär 600 som är ungefär 500, alltså krymper konfidensintervallet från 6 till 3% ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat, egentligen så finns det inget kompetent motstånd förrens 100:- nivån. Kämpa på bara och tilta inte! :) Jag kommer följa detta, SvS har hyfsad potential när det gäller SnG's upp till 100:- iaf. 200 kommer igång ibland och enstaka 300 går ibland.

 

GL med liret!

 

Men om du ska tjäna lite mera pengar så försök satellita in dig till 500 kr texas som går vid 2200 varje dag. Otroligt värde. Satelliter från 50:- :)

 

Finns det kompetent motstånd på 100:- nivån? Neeeeeee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade upp det jag skrev och konfidensintervallen var betydligt bredare än vad jag gissade. Jag startade en tråd om detta i teoriforumet.

 

Men jag är helt övertygad om att jag är kapabel att spela med en ROI över 20% på dessa nivåer. Har spelat en himmelens massa lowstakes SNG på titan med, lite över 200 med en roi på över 20% där med.

 

Ursäkta TS om det blir lite offtopic här i din dagbok. Nej det är boss media, inte b2b. Asså i princip vem som helst kan med lite tur ha en sån roi på 77 sngs. Men denna diskussionen hör nog inte hemma i denna tråd.

 

ONTOPIC:

 

Hoppas vi möts på ngt sng bord 8) lessen för hijack. Vad har du för strategi på dessa lågnivåbord? Enligt mig är de två största kardinalfelen på sill-turneringarna slowspel och lösa resteals. Det funkar helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite statistik så långt:

 

Antal Spelade

 

28

 

Inköp

 

616:-

 

Vinst

 

820:-

 

ITM

 

12 (42%)

 

ROI

 

+33%

 

KR/H: 41KR/H

 

1:a 4 (14%)

2:a 5 (17%)

3:a 3 (10%)

4.a 4 (14%)

5:a 2 (7%)

6:a 4 (14%)

7:a 5 (17%)

8:a

9:a

10:a 1 (3%)

 

BR: 704:- (+204:-)

 

Finns inte direkt så mycket HH´s att presentera på denna nivån tycker jag. Vet ej om det finns intresse av att läsa detta? Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...