Gå till innehåll

Gaaah! AA suger!


PuzzyGalore

Recommended Posts

Sitter vid ett NL 0.50/1 och höjer med AA preflop varpå jag blir reraisad och jag höjer igen så jag nästan är all-in. I floppen kommer 887 så jag skickar in det jag har kvar. Själv sitter jag alltså med AA, en som bara följer med sitter med KK och den här typen som reraisade från början sitter med Q9 off, och vad händer? Jo, den här typen har ju sånt flyt att han får stege på sista! Suck... en pott på närmare 200 kr. Alltså vilken optimist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som e så sjukt med den utdragningen, att Q9 drog ut både AA och KK eller att han ens är med i handen.. Hände förövrigt mig också alldeles nyss, e ju bara rr stege...

 

Och varför i hela fridens namn skulle det inte kunna stämma?

Aja skitsamma hela tråden är ju fullständigt meningslös.

 

lyl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter vid ett NL 0.50/1 och höjer med AA preflop varpå jag blir reraisad och jag höjer igen så jag nästan är all-in.

 

Där kommer riggen - du måste ju ställa preflop - då kan de inte skylla på att de har implicita odds att syna !!!

 

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

 

PS Om du blir utdragen så är det bara otur. Bättre lycka nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att jag höjer före floppen och han reraisar vilket jag gör tillbaka ORDENTLIGT, och han fortsätter att envisas med Q9 off mot både AA och KK som den andra hade. Spelar ingen roll om jag hade gått all-in före floppen mot den här korkskallen.

 

Grejjen är att det är skitsamma mot vilken hand du förlorar mot när du förlorar med AA... KK QQ JJ 72 85 TJ spelar ingen roll.. en loss e en loss.. när du förlorar med dina AA kommer du ganska uppenbart förlora mot en sämre hand vilket "känns" orätvist och jävligt. (förutom när du blir R-R flashad av en annan AA) GL HF i framtiden du är inte ensam, först eller sist att förlora med premium mot skräp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...