Gå till innehåll

Hallå där alla duktiga pokerspelare!


PuzzyGalore

Recommended Posts

Jag spelar på NL 0.50/1 kr på SVS som hobby. Sitter kanske ett par timmar om dan, ibland mer eller mindre och vissa dagar inte alls. Det brukar ju bli några hundra ( ca. 500 kr ) i månaden iaf. Jag ser inte mig själv som nån jättebra spelare men inte heller som den sämsta, idet långa loppet har jag ju iaf gått +. Jag är nog ganska försiktig och vill inte riskera för mycket, men visst åker man på riktiga "snytingar" emellanåt.

Hur mycket tror ni man kan plussa på den nivån om man spelar ett par timmar/dag säg 5 dagar/vecka om man är en duktig spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med Kung Rickard "Aspelin", han har dagbok dock glömt vad det är för rubrik på den.

 

Glöm ej!

 

För att vinna måste du våga att förlora.

 

Om du tror dig ana/veta att du har bästa handen tryck till rejält i potterna. sen

att man kan bli utdragen hör till, eller att man läser situationen fel.

 

Kunskapen kan bli dyr i poker, men lär dig av dina misstag i handen du spelat,

analysera handen efteråt. Lär till nästa gång.

 

Bättre att vinna många små potter än att förlora en stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina senaste 20k händer har spelats på 4 bord SH 0.5/1 samtidigt på SvS och jag snittar 140kr/h. Sen är jag en pokergud som optimerat min spelstil för att enbart funka mot superfiskar, något inte alla klarar av. "Fancy play syndrome" minimerar effektivt ens vinster.

 

5 dagar i veckan, 5 timmar om dagen. Det blir 14000 i månaden. Sen orkar en normal människa givetvis inte lira så mycket med så enformig strategi mot så enformiga spelare. Ska du försörja dig på poker så måste du spela på högre nivåer, men för att dryga ut en studentbudget så äger det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina senaste 20k händer har spelats på 4 bord SH 0.5/1 samtidigt på SvS och jag snittar 140kr/h. Sen är jag en pokergud som optimerat min spelstil för att enbart funka mot superfiskar, något inte alla klarar av. "Fancy play syndrome" minimerar effektivt ens vinster.

 

5 dagar i veckan, 5 timmar om dagen. Det blir 14000 i månaden. Sen orkar en normal människa givetvis inte lira så mycket med så enformig strategi mot så enformiga spelare. Ska du försörja dig på poker så måste du spela på högre nivåer, men för att dryga ut en studentbudget så äger det.

 

vill du berätta om din gudomliga spelstil´?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100BigBlind är nog inte omöjligt men väldigt svårt att hålla som snitt om man skall grinda flera bord. Nä, jag tror nästan inte går på sikt.

 

Är det bara jag som tycker "BB per sittning" är ett ganska flummigt mätsystem?

 

vill du berätta om din gudomliga spelstil´?

 

Man måste bara märka när de tiltar på en. Har man mer än 10% PFR så är man bordets maniac.

 

EDIT: Sen ska man vara lite småtajt, värdebetta, kunna folda osv osv... ABC-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina senaste 20k händer har spelats på 4 bord SH 0.5/1 samtidigt på SvS och jag snittar 140kr/h. Sen är jag en pokergud som optimerat min spelstil för att enbart funka mot superfiskar, något inte alla klarar av. "Fancy play syndrome" minimerar effektivt ens vinster.

 

5 dagar i veckan, 5 timmar om dagen. Det blir 14000 i månaden. Sen orkar en normal människa givetvis inte lira så mycket med så enformig strategi mot så enformiga spelare. Ska du försörja dig på poker så måste du spela på högre nivåer, men för att dryga ut en studentbudget så äger det.

 

 

 

lol :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du kan dra in 4-5-6k i långa loppet i månaden ska du vara väldigt nöjd. Men skit i pengarna spela för att det är kul. Så länge du har roligt kommer du att vinna.

...och framför allt:

Så länge du vinner kommer du ha roligt!

 

Men spelar man 100 timmar i månaden bör man klara lite mer än 3-6k om man är medioker/bra tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har noterat att det är en väldigt dålig timpenning på mitt spelande. Kanske beror det på att jag fegar ur mot riktigt aggressiva spelare och när jag väl har nåt så tar jag inte tillräckligt betalt?

 

Förmodligen en kombination. Men kan det vara så att du fegar ur för att du har för liten rulle? Det är skitjobbigt att spela när ett inköp är över 20% av ens rulle(egen erfarenhet). Mesbetta inte - dra på rejält utan att för den sakens skulle överbetta - du kommer förvånandsvärd ofta bli synad och få betalt då motståndaren har skit - detta betyder även att bluffar inte är sååå effektiva.

 

Vill du ha hyffsad timpenning på .5/1 är du nog även tvungen att lira minst 4 bord.

 

Må Väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...