Gå till innehåll

Nystart 0.5/1 @ SvS - Vägen mot 25/50kr kan följas här!


Zack23

Recommended Posts

Tja

 

Efter att ha plockat ut 10.000kr från SvS av diverse anledningar har jag bestämt mig från att börja om från början igen med 5inköp på 0.5/1. Jag förväntar mig att det kommer gå lika bra som sist. Kommer lägga upp statistik varje gång jag spelat 20.000händer. Kommer använda mig av HHconverter och pokeroffice.

 

Wish me luck (again). :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar ha gått bra för dig och det är bara att gratulera, men om jag får fråga varför plockar du ut 10k av rullen ist för att försöka traska upp i nivåer?

ja menar det är ju mer pengar att hämta i högre nivåer än att "börja om från början igen"?

Iaf lycka till! Ha de fint / peekka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ha gått bra för dig och det är bara att gratulera, men om jag får fråga varför plockar du ut 10k av rullen ist för att försöka traska upp i nivåer?

ja menar det är ju mer pengar att hämta i högre nivåer än att "börja om från början igen"?

Iaf lycka till! Ha de fint / peekka

 

Jag började tilta och jag behövde pengarna så jag fegade ur och plockade ut dom. Men jag tror att jag kan vara tillbaka på de summorna igen efter 2-3veckor så det är lugnt.

 

Tack för lyckoönskningarna! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIILLTT

 

Köper in mig på PL bord av misstag och får QQ första handen som springer in i KQs som får färg på turn. Tiltar loss på ett annat bord där jag synar ner med AK på 3färgad flopp med Ahög flushdraw... missar och försöker bluffa på river GG WP - 170kr på 5min stängde ner pokerborden och behöver tilta av mig i en turre... Lirar 20+1krs kvällskvist med 476reggade...

 

Får hoppas på klonken för nu ligger jag +3kr sen jag började spela tidigare idag GG WP :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar SvS jag med nu, 0,5/1 också. Fiskrikt där :P

Har lirat högre tidigare jag med, men typ gått ner och gjort en nystart med.

 

Nickar du Zack23 vid borden också?

 

Ett tips om du vill ha lite diskussion vid händerna du postar är att strunta i att visa resultatet. Blir bättre diskussion om det inte visas också då det är lätt att dra slutsatser utifrån det.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar SvS jag med nu, 0,5/1 också. Fiskrikt där :P

Har lirat högre tidigare jag med, men typ gått ner och gjort en nystart med.

 

Nickar du Zack23 vid borden också?

 

Ett tips om du vill ha lite diskussion vid händerna du postar är att strunta i att visa resultatet. Blir bättre diskussion om det inte visas också då det är lätt att dra slutsatser utifrån det.

 

Lycka till!

 

Nope jag heter inte Zack23, håller mitt nick hemligt just nu då jag lirar på brorsans konto. Mitt är avstängt i 2månader till ungefär. Man gör dumma saker mitt i tilten när pokern känns som något man inte vill spela någonsin igen. ;-) Vad heter nickar du då?

 

Jo du har nog rätt, ska köra på det från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på FI, vad tror ni är mest +ev att göra här på denna nivå på Svs?

***** Hand 497534963 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, November 06, 2007 10:22:41 PM

Britta 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HERO (478.50)

Plats 2: imparn11 (70.50)

Plats 3: Markus800 (130.70)

Plats 4: Grumpy (183.83)

Plats 5: MrCorleone (115.45)

HERO lägg LM 1.00

imparn11 lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [Knr, Kns]

imparn11 [N/A, N/A]

Markus800 [N/A, N/A]

Grumpy [N/A, N/A]

MrCorleone [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Markus800 Lägg

Grumpy Höj till 6.00

MrCorleone Syna 6.00

HERO Höj till 12.00

imparn11 Lägg

Grumpy Höj till 25.00

MrCorleone Lägg

HERO ???

 

gillar hur du säger "mest +ev på svs" som du vore mkt bättre än dom när du misshandlar handen så som du gör. you are one of them :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

549händer +69kr.

 

Bra sessionen, hittar inga superhänder men plussar stabilt tills denna hand utspelar sig:

 

Vad ska jag göra på turn?!

***** Hand History for Game 497184422 *****

$200 NL Texas Holdem - Tuesday, November 6, 17:38:16 ET 2007

Table Britta 23 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: WohoSWE ( $482.35 )

Seat 2: Zingolar ( $75.75 )

Seat 3: HERO ( $420.57 )

Seat 4: Orfor ( $429.37 )

Seat 5: Mr_Mynning ( $112.39 )

Orfor posts small blind [$1].

Mr_Mynning posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Js Qs ]

WohoSWE raises [$8].

Zingolar calls [$8].

HERO calls [$8].

Orfor folds.

Mr_Mynning folds.

** Dealing Flop ** [ 5s, 3c, 4s ]

WohoSWE bets [$10].

Zingolar calls [$10].

HERO calls [$10].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

WohoSWE bets [$24].

Zingolar is all-In [$57.75]

HERO calls [$57.75].

WohoSWE raises [$97.5].

HERO is all-In [$344.82] Går det att göra något annat här med Qhög färg? Har han mig slagen lär jag ändå torska multum på river, right?

WohoSWE calls [$281.07].

** Dealing River ** [ Ah ]

WohoSWE shows [ 6s, As ] a flush, ace high.

Zingolar shows [ 7c, Ts ] high card ace.

HERO shows [ Js, Qs ] a flush, queen high.

WohoSWE wins $682.14 from side pot#1 with a flush, ace high.

WohoSWE wins $222.75 from the main pot with a flush, ace high.

 

Färgdrag + två överkort + positiion = höj flop!

Jag slår i princip alltid om flop, mest för att om du träffar senare gator så blir det lättare att dega och för att man oftast får se river gratis (de checkar turn, du checkar bakom om du missar).

Just i detta fall är du bara colddeckad, jag skulle i princip aldrig släppt. Kanske bara synat och sen ställt river, men jag hade degat defenitivt.

 

JJ-handen tycker jag är kräkmedel, hur kan du vika 25 när du redan stoppat in 12? Vill du inte vinna en stor pott mot AA på 27J flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgdrag + två överkort + positiion = höj flop!

Jag slår i princip alltid om flop, mest för att om du träffar senare gator så blir det lättare att dega och för att man oftast får se river gratis (de checkar turn, du checkar bakom om du missar).

Just i detta fall är du bara colddeckad, jag skulle i princip aldrig släppt. Kanske bara synat och sen ställt river, men jag hade degat defenitivt.

 

Tack för analysen, ska tänka på mitt flopspel i liknande situationer. Jag brukar vara väldigt aggressiv postflop fast bara då jag träffat eller har steg+färgdrag.

 

JJ-handen tycker jag är kräkmedel, hur kan du vika 25 när du redan stoppat in 12? Vill du inte vinna en stor pott mot AA på 27J flop?

 

Det är sant, fast jag har väldigt svårt att lägga överpar. Vad jag gör jag om floppen kommer 259rainbow? Det var det i mitt huvud som fick mig att folda då det kändes väldigt säkert på att jag som bäst och med lite tur hade 50/50 (AK-AQ). Känns ju verkligen som om han sitter på AA/KK/QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session som gick extremt bra på alla sätt. Spelade dock en hand EXTREMT dåligt. Min KK mot KJ och floppen kommer JJ2... kan inte släppa trots att jag vet han har J..

 

621 händer +685kr.

 

FI är ingen tomte, verkar ha någorlunda koll på spelet. Men kan göra skumma syner preflop. Typ syna 6BB raise preflop med J6.

***** Hand History for Game 508796630 *****

$100 NL Texas Holdem - Sunday, November 18, 02:23:54 ET 2007

Table Anna Turbo 39 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: johnydrama ( $361.57 )

Seat 2: isa00 ( $139 )

Seat 3: Andr?87 ( $30.83 )

Seat 4: HERO ( $359.15 )

Seat 5: arre12 ( $418.12 )

johnydrama posts small blind [$0.5].

isa00 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ks Qd ]

Andr?87 calls [$1].

HERO raises [$6].

arre12 calls [$6].

johnydrama calls [$5.5].

isa00 calls [$5].

Andr?87 folds.

** Dealing Flop ** [ Qh, 2h, Kd ]

johnydrama checks.

isa00 bets [$6].

HERO raises [$23].

arre12 calls [$23].

johnydrama folds.

isa00 folds.

** Dealing Turn ** [ 6s ]

HERO bets [$65].

arre12 calls [$65].

** Dealing River ** [ Ad ]

HERO bets [$87].

arre12 calls [$87].

HERO shows [ Ks, Qd ] two pairs, kings and queens.

 

Tycker ni jag spelar handen rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för analysen, ska tänka på mitt flopspel i liknande

Det är sant, fast jag har väldigt svårt att lägga överpar. Vad jag gör jag om floppen kommer 259rainbow? Det var det i mitt huvud som fick mig att folda då det kändes väldigt säkert på att jag som bäst och med lite tur hade 50/50 (AK-AQ). Känns ju verkligen som om han sitter på AA/KK/QQ.

 

Det lönar sig fortfarande i längden att syna pre om du tror att du kan få hela hans stack om du setar. Investeringen 13kr för att vinna hans ca 180kr stack är ju minst sagt lukrativ. Om du tror att han har QQ+ och flopen blankar är det ju som du sagt bara att vika.

 

QK-handen var bra spelad, du ska inte ge några gratiskort på den brädan vilket du heller inte gjorde! Tummen upp. Själv skulle jag check-synat river, men don efter person, finns inget rätt eller fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lönar sig fortfarande i längden att syna pre om du tror att du kan få hela hans stack om du setar. Investeringen 13kr för att vinna hans ca 180kr stack är ju minst sagt lukrativ. Om du tror att han har QQ+ och flopen blankar är det ju som du sagt bara att vika.

 

Hmm jo.. men jag kommer aldrig kunna vika ett överpar, inte i nuläget iaf. :-(

 

QK-handen var bra spelad, du ska inte ge några gratiskort på den brädan vilket du heller inte gjorde! Tummen upp. Själv skulle jag check-synat river, men don efter person, finns inget rätt eller fel.

 

Mmm precis vad jag misstänkte. Esset skrämde mig därav det lilla bettet. Han satt på 22, så han vann den handen. Hans slowplay gjorde så att jag inte förlorade mer, hade nog inte kunnat vika den handen mot reraises på både floppen och turnen samt mot en saftig bet på river. Men men, lucky me! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heheh :oops:

Jag har ingen om vad gör för fel och vad jag bör göra. Please berätta, det är därför jag har denna dagbok. :)

 

Nu vet jag inte hur du spelar eller om du är vinnande på din nivå, men just den handen valde jag att kommentera eftersom att det är ett så dåligt läge att minraisa. egentilgen finns det väl inga goda lägen heller för att "justify" en sån minraise, men ska försöka förklara vad jag menade för dig då. alla som gör en sån minraise får en fiskstämpel av mig och troligtvis massor av andra också.

 

utg+1 (typ) slår upp 3bb, fi efter synar och du minraisar till 12 när potten är 15. de två som har 6 inne ger du nu alltså mer än 2:1 odds (de ska syna 6 in i en pott på 15). Vad de än har så kommer de att syna och vilken flopp som än kommer lär du vara helt lost på vad ngn av fi kan tänkas hålla. det är med bettingpatterns du ska försöka komma underfund med vad FIs hd är (hand range), dvs vilka händer de kan tänkas sitta på.

 

slår du upp till 20 här direkt, kommer du ta potten direkt (vilket är bra!). som du spelar nu kan de lika gärna sitta på 23c och floppen kommer 923. Vad gör du nu? Troligen check/callar ner eller stackar av helt, bara för att du gav dom för bra odds prefop. Du har en bra hand preflop och skäms inte för att slå upp och visa det, för att det är så du för betalt! skydda din hand kallas det också ):. nu kommer de endast att syna och de kan lika gärna sitta på anytwo när floppen landar.

 

Hade jag spelat handen hade jag slagit upp till 20 och fortsatt därifrån, hade du fått mothugg redan preflop hade jag troligtvis slängt utan reads men är ju vanligt att han kan sitta med AQs-AKos, 99+ också därför är en syn inte helt fel med reads eller slaskig stats på fi, crai (check-raise-all-in) på torr flop kanske kan vara aktuellt då.

 

Vill inte låta som en översittare men spelade ju själv så när man var grön inom poker, försöka mesbygga potter pre med starka händer vilket man på senare dar kommer lära sig är helt fel. Särskilt på 0,5/1, där du kan tjäna väldigt mkt pengar om du håller dig till vinnande abc-poker (dvs tålamod, disciplin, spela starka händer HÅRT och inte som nedan, och aldrig bluffa). Samma sak gäller i princip upp till 10/20 på Svs av egen erfarenhet. Köp ett cardrunners-konto och glo några filmer så kommer du förstå exakt vad jag menar :)

 

GL med spelet också

 

Ursprungligen postat av Zack23 Visa inlägg

Ingen read på FI, vad tror ni är mest +ev att göra här på denna nivå på Svs?

***** Hand 497534963 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, November 06, 2007 10:22:41 PM

Britta 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HERO (478.50)

Plats 2: imparn11 (70.50)

Plats 3: Markus800 (130.70)

Plats 4: Grumpy (183.83)

Plats 5: MrCorleone (115.45)

HERO lägg LM 1.00

imparn11 lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [Knr, Kns]

imparn11 [N/A, N/A]

Markus800 [N/A, N/A]

Grumpy [N/A, N/A]

MrCorleone [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Markus800 Lägg

Grumpy Höj till 6.00

MrCorleone Syna 6.00

HERO Höj till 12.00

imparn11 Lägg

Grumpy Höj till 25.00

MrCorleone Lägg

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur du spelar eller om du är vinnande på din nivå, men just den handen valde jag att kommentera eftersom att det är ett så dåligt läge att minraisa....

 

Tack för den analysen, extremt bra! Lärde mig mycket av det och kommer verkligen tänka på det iframtiden! :mrgreen:

 

Lirade precis en session på 891händer där jag slutade + 329kr efter lite bergodalbana och korttorka. Inga intressanta händer att posta tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna veta hur jag spelar den här handen, och hur jag skulle spelat varje gata. Ingen speciell read på FI förutom att han verkar vara en average player, alltså ingen supertomte.

***** Hand History for Game 509817571 *****

$100 NL Texas Holdem - Monday, November 19, 08:11:14 ET 2007

Table Anna Turbo 8 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: zub ( $44.75 )

Seat 2: yessi ( $238.78 )

Seat 3: Pentti ( $49.69 )

Seat 4: HERO ( $308.8 )

Seat 5: poac ( $44.3 )

zub posts small blind [$0.5].

yessi posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Tc Td ]

Pentti calls [$1].

HERO raises [$6].

poac calls [$6].

zub calls [$5.5].

yessi raises [$14].

Pentti folds.

HERO calls [$9].

poac calls [$9].

zub folds.

** Dealing Flop ** [ 6h, 7s, 9s ]

yessi bets [$23].

HERO raises [$46]. Reraisar för att få information. Vid en raise tillbaka skulle jag foldat.

poac folds.

yessi calls [$23]. Här tycker jag det känns som om han sitter på antingen AK-AQ och fisksynar som de flesta på denna nivå eller eventuellt A9.

** Dealing Turn ** [ 3c ]

yessi checks. Stort tecken på svaghet efter en reraise på floppen enligt erfarenhet

HERO bets [$90]. Slänger iväg ett bet som jag vill ska skrämma iväg han från att fiska färg/stege eller fisksyna två överkort

yessi calls [$90].

** Dealing River ** [ 5d ]

yessi checks.

HERO checks. Synen på turn samt riverkort skrämmer ihjäl mig så jag väljer att checka ner..

 

Kommentarer på mitt spel, vad gjorde jag rätt respektive fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en session som började bra.... sen fick jag flipp och tilta sönder. :oops: lyckades iallafall hamna på +156kr. Men känner mig sjukt tiltad så jag reggade mig till 50+5kr satte till 500+50 turren ikväll. Får hoppas jag klonkar. Känner mig sjukt tiltad dock, vill trycka all in alla händer men med styrka och vilja lyckas jag folda! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycke rolig läsning. Jag har nu haft en period av dåligt spel + en hel del utdragningar. Jag har börjat spelat alldeles för många händer pre flop och skulle vilja tajta till mitt spel avsevärt. Jag undrar om du skulle kunna ge mig tips på vilka starthänder jag ska spela preflop. Som det är nu så spelar jag "det mesta" och jag tror det är därför det fortfarande känns som om jag är i en tid av 100% otur.

 

Fortsätt med denna blogg för jag kommer följa ditt spel.

 

Ska vila från pokern ett par dagar nu sen ska jag köra om på SvS med start på 0,5/1 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...