Thompajo Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Fick foljande mail for ett par veckor sedan: "Bästa XXXX, För att öka säkerheten genomför NETELLER några förbättringar av rutinerna, vilket kräver att du ger oss ytterligare identitetsinformation. För att försäkra dig om att ditt konto inte avaktiveras och att du kan fortsätta ta del av fördelarna med e-plånboken behöver du uppgradera ditt konto före den 30 oktober 2007. När du uppgraderar kontot får du även tillgång till: Högre insättningsgränser Möjligheten att skicka pengar till familj och vänner med NETELLERs Peer-to-Peer-tjänst Det förbetalda kortet, så att du har tillgång till pengarna i din e-plånbok på miljontals platser runt om i världen, som t.ex. uttagsautomater, butiksterminaler och webbplatser Så här uppgraderar du ditt konto För att uppgradera ditt konto skickar du en tydligt skannad färgkopia eller ett digitalfoto av följande dokument (där alla fyra hörn syns) till upgrademe@neteller.com: En kopia av ditt pass där fotot och passnumret syns eller En kopia av ditt körkort där körkortsnumret syns och en räkning (t.ex. en elräkning) eller ett kontoutdrag med ditt namn och din adress och som har skickats ut under de senaste tre månaderna . Vi accepterar tyvärr inte kontoutdrag från internetbanker. Uppgraderingen av kontot kan ta upp till 7 arbetsdagar från det att vi tar emot dina dokument. Vi garanterar att det är värt att vänta på! Om du har några frågor eller behöver hjälp kan du kontakta vår kundtjänst som är tillgänglig dygnet runt, 7 dagar i veckan. Vår kontaktinformation hittar du på http://web.neteller.com/content/sv/contact_index.htm. Tack för att du har valt NETELLER. NETELLER Communications" Nagon som vet om det ar OK eller ar ett phishingmail? Citera
smidig Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Uppgraderingen av kontot kan ta upp till 7 arbetsdagar från det att vi tar emot dina dokument. "Vi garanterar att det är värt att vänta på!" låter lite skumt Citera
lappen Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Låter väldigt skumt tycker jag...bara att slänga Citera
Ekenstar Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Ok mail skulle jag säga. En kopia av ditt pass där fotot och passnumret syns ellerEn kopia av ditt körkort där körkortsnumret syns och en räkning (t.ex. en elräkning) eller ett kontoutdrag med ditt namn och din adress och som har skickats ut under de senaste tre månaderna Har väl dom flesta netelleranvändare fått skicka in för att verifiera kontot samt för att få högre limits? Men svara inte på mailet (genom att välja reply) du fått utan skicka det till upgrademe@neteller.com så ska du inte kunna bli blåst. Citera
becknish Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 jag fick också det mailet och livesupporten sa att jag skulle radera det. Citera
emilio_15 Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Jag trodde det var seriöst mail, tur man inte hann svara innan man läste här:shock: Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.