Gå till innehåll

Fl Sh 1/2$


Nemesis

Recommended Posts

BB är supertuff vid blind försvar med 26/17/1.6 och en 36% folded BB to steal (efter 170 händer). Han är den typ av motståndare som kämpar tillbaks med vilken träff och vilket drag som helst heads up efter floppen.

 

Ser det okej ut?

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with :10s :qd

UTG folds, Hero raises, SB folds, BB calls.

 

Flop: :10h :7d :ks (4.5SB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: :ah (3.25BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

 

River: :7c (7.25BB, 2 players)

BB bets, Hero folds.

Uncalled bets: 1BB returned to BB.

 

Results:

Final pot: 7.25BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade värdecheckat turn och synat river. Du bör bara beta turn om du kan lägga dej mot en c/r. I BvB mot en "tuff" spelare försöker jag ta handen till SD för ett rimligt pris. När du synar checkraisen på turn så antar jag att du tror att det finns en chans att han semibluffar med ett drag? Då finns det även en chans att han följer upp bluffen på river så därför tycker jag att du även ska syna river efter att du synat hans checkraise på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du synar checkraisen på turn så antar jag att du tror att det finns en chans att han semibluffar med ett drag?

 

Tanken var att jag låg efter när han höjde turn och att jag synade turn i hopp om att träffa Q, J, T för sammanlagt ca 9 outs.

 

Väntar med att svara på resten av ditt inlägg då jag vill få in mer svar av andra först... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand för det första.

 

Det kluriga börjar först på turn och där kan jag tänka mig att låta det gå check-check. Äh, check-check turn och syn/bet river måste vara det bästa. Han foldar kanske en sämre T på turn men tar alltid A/K TILL SD. Så mitt svar är check turn och beta river om han checka och syna annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var att jag låg efter när han höjde turn och att jag synade turn i hopp om att träffa Q, J, T för sammanlagt ca 9 outs.

 

Väntar med att svara på resten av ditt inlägg då jag vill få in mer svar av andra först... :rolleyes:

 

Jag missade hålstegen. Vill inte skylla ifrån mej, men din HH är inte världens snyggaste;) Försök använda versaler för valören på kortet. Går det föresten att få in symboler för de olika färgerna i HH:s i det här forumet?

 

9 outs är lite optimistiskt men naturligtvis ska du syna turn med hålstegdrag. Draget gör ju det ännu mer attraktivt att ta ett frikort på turn, om han donkar river får du ju chansen att höja om du träffar draget och annars syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all input!

 

Jo jag håller med (så här i efterhand) att värdechecka turn hade varit det mest optimala. Hade jag tänkt efter ett tag hade jag nog checkat efter...

 

Problemet för mig var att jag kände mig lite överkörd av denna spelare då han verkade utnyttja varje svaghet och varje tveksamhet emot mig. Jag var rädd att ifall jag skulle ha tänkt efter för länge så skulle det uppmuntra honom att spela emot mig. (jag ville inte ge en timing tell)

 

Så jag han bara tänka: aha ett ess... om jag betar nu så får han svårt att höja mig med en hand som inte slår mig och skulle han höja kan jag ju alltid syna en till med mitt 7-9 outs drag.

 

Känner ni igen detta? Mindre optimalt spel bara för att ni känner er stressade in i val av rädsla för att ge timing tells?

 

På rivern får jag 8:1 på en syn och ni tycker jag borde syna river oxå. Ajdå. Hoppas jag inte la en vinnare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all input!

 

Känner ni igen detta? Mindre optimalt spel bara för att ni känner er stressade in i val av rädsla för att ge timing tells?

 

Nej, jag bryr mej inte om timing tells i nätpoker och det borde du inte heller göra. Det är mycket sämre att ta fel beslut bara för att man vill ta ett snabbt beslut än att ge minimal timing information medan man tänker igenom sitt beslut. Han kan ju lika gärna tro att du steker för att få honom att syna om du tar tid på dej.

 

På rivern får jag 8:1 på en syn och ni tycker jag borde syna river oxå. Ajdå. Hoppas jag inte la en vinnare!

 

Om du är rädd för att bli överkörd så är det inte bra att lägga sej på river när du får 8 ggr pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...