Gå till innehåll

DrRobot spelar gladpoker


diazo

Recommended Posts

Då var det dags att dra igång en dagbok hade jag tänkt. Inte postat allt för mycket på forumet sen jag blev medlem för nått år sen men däremot har jag nog läst det mesta, där ska det bli ändring nu är det tänkt.

 

Tanken med dagboken är väll mest att utveckla mitt spel med lite konstruktiv kritik från de som orkar, kommer postas lite HH's och liknande, sen att jag ska få skämmas rejält när det går dåligt (och tilten tittat fram, vilket kan förekomma)

 

Kommer säkert ta upp lite andra saker också, vad som händer under vardagarna och liknande, tycker det kan bli något småsegt om det bara blir poker och någon sorts resultatsrapportering.

 

Här kommer då en liten snabbis om mig själv:

 

Jag heter Victor, är 21 år gammal, 22 i mars (86a). Har spelat poker i, ja vad blir det nu, runt 4år, skulle jag tro. Det hela började med livepoker på den trötta gamla skolan Polhemskolan i Lund, det har spelats en hel del mörkpoker under barndommen och förutsättningarna kändes rätt för att dra igång lite spel om riktiga pengar, så snabb som en iller letade jag rätt på mammas visakort (jag var bara 17) och tryckte in lite deg på Partypoker, fixed limit 0.25/0.5 var spelet som gällde, det gick väll lite si sådär, tror jag brände mina första 50$ och som en sann spelberoende tryckte jag genast in nytt för att det inte skulle synas för den gode mamman.

 

Kommande dagarna gick det bättre, rullen rörde sig upp till den fantastiska summan av ungefär 200$+ (wow) 100$ togs ut till mamman som informerades om den lilla kuppen dessutom, allt var lungt för hennes del för övrigt.

 

Spelet fortsatte under våren och efter att ha testat lite blandade spel, t.ex. Omaha och 7 card stud hade rullen tagit sig upp till fantastiska 900$. Sommarlovet infann sig, pengarna togs ut och spenderades, det spelades freerolls friskt och blev ett par dollarsh här och där.

 

Hösten kom och karriären inleddes på McDonalds! oh yeah! efter 3 månader var jag absurt trött på skiten, även om där jobbade trevliga människor och snygga tjejer (personalfesterna var en riktig höjdare).

 

I mitten av januari investerades 50€ på Unibet, medriggen infann sig och rullen gick på en månad, med start på 0.25/0.5€ NL (första gången man gav sig in där) upp till drygt 500€, skottet togs på 2/4 med fullt inköp 400 av mina 500 dvs, den nybilvne spelaren hittar de fantastiska AA i tidig pos, och som en sann nybörjare görs monsterraisen till 11€, inte vill vi skrämma bort någon här inte. Floppen hittas med en fantastik A 2 7 och nu ska de slöspelas, check och 4 checks bakom, turn kommer 3 och man känner sig motad att lägga in en mindre bet, 23€ något om jag inte missminner mig blev det. vi blir dubblade av en spelare i mittpos och hittar behagligt syn, river infinner sig med en solid 5, vi hittar en behaglig check och motståndaren trycken in de hela i mitten, glada som vi är, med tankebanan, vem fan skulle spela en 4a när vi höjt såhär mycket drar vi instasyn, och börjar nästan gråta när vi ser 44 vikas upp för en stege.

 

Nu var vi nere på 100€ och gick tillbaka till det som hade gått så bra förut, dvs fixed, och nu gick det faktiskt riktigt bra, med 100€ på 1 bord 2/4 fullring lyckades jag gneta ihop fantastiska 5000€ på 20 dagar, actionen var härlig på den tiden.

 

Nu var man fan rik också, så iväg till stockholm med flickvännen för att shoppa loss rejält, och efter 3 dagars intensivt shoppande i armani/versace butikerna så återstod drygt 1500€ pengar det också. sen minns jag inte riktigt vad som har hänt under den tiden, stod väll relativt still tills man var klar med gymnasiet, drog väll in drygt 500-1000€ månaden som gick till festande, men efter gymnasiet var det dags att ta pokern på allvar då man inte hade studiebidrag och skola att ta tag i, äventyret fortsatte på No1Poker, där det spelades in en sån där Master Classics of poker resa 2 år i rad.

 

Pengarna rullade in och efter ett år var det dags att bränna 95% av rullen, som vid den tiden tagit sig upp på drygt 20 000€. En Bmw Z3 inhandlades, väldigt trevlig bil för övrigt, och den gav en hel del glädje, grindet fortsatte, på nivåer mellan 0.25/0.5 - 5/10 under ett år, en hel del pengar spenderades på resor, festande och kläder, och nu i våras var det dags igen, Z3an såldes, och det inhandlades en Ford Mustang GT cab, jag är rätt glad för bilar, kan inget om dem, men tycker det är kul när dem är snygga och går fort, haha!

 

Så nu är det dags, med en rulle på drygt 7000$ ska det börjas sparas, antagligen för att få ihop kapital och gå upp i nivå, men känner jag mig själv så slutar det med att man säljer nuvarande bil för att köpa drömbilen, Dodge Viper SRT-10.

 

Där har vi en liten (Okej, det blev rätt långt) berättelse hur allt började och gick till, intressant om någon orkar läsa det ens.

 

Planerna nu iallfall med 7000$ i rulle (30 000SEK ligger utanför som valutabuffert) är att bygga på sig, dra sig mot nya nivåer, och möjligvis ta sig till vegas för att hyra lägenhet/villa och bosätta sig en tid, ett halvår eller så låter lagom för min del. För tillfället spelar jag på Prima, med nicket som kanske framgår, DrRobot. Bor i en studentlägenhet (4a) med 2 kompisar och festar en hel del.

 

 

 

 

 

Hoppas att det blir en trevlig dagbok och att någon har lust att följa den.

 

Mvh, DrRobot (Victor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rapport från gårdagen:

 

Blev inte allt för mycket spelande igår, la ett 2 timmars pass på förmiddagen vilket resulterade i 402$+ på 9 bord 0.5/1 SH, motståndet var löst och passivt vilket gjorde att jag spelade ganska LAG och låg på bra med pressen.

 

Senare på kvällen blev det förfest i lägenheten sen en hård utgång på östgöta nation (kommer i framtiden bara kallas ögs), vilket har resulterat i en fantastisk bakfylla idag, vilken jag precis tagit mig ur.

 

Däremot har man hunnit med att spendera lite kvalitetstid med flickvännen idag och dessutom tagit sig igenom en 5-10 avsnitt southpark. Hur bra är igentligen Imaginationland? Mästerverk!

 

Dagens planer blir väll mest att ta de lungt, vila upp sig inför en kompis 20års fest imorgon och allmänt bränna tid, skulle inte tro det blir någon poker idag men däremot ska vi nog inte utesluta lite world of warcraft, hehe.

 

 

 

Här kommer ett par HH's från gårdagen.

 

 

 

** Game ID 1686039332 starting - 2007-10-25 16:22:09

** Donatianus [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Stenbergg sitting in seat 1 with $106.00

- NADNERB sitting in seat 2 with $12.00

- Schnuff sitting in seat 3 with $164.21

- andvanwyk sitting in seat 4 with $100.00

- Bhardim sitting in seat 5 with $100.00

- DrRobot sitting in seat 6 with $204.04 [Dealer]

 

Stenbergg posted the small blind - $0.50

NADNERB posted the big blind - $1.00

** Dealing card to DrRobot: Ace of Spades, Ace of Clubs

Schnuff folded

andvanwyk raised - $3.50

Bhardim folded

DrRobot raised - $11.00 Raisar till 11, brukar raisa mer men eftersom jag spelade väldigt löst idag la jag alla mina pre reraise på 11 för att inte bränna bort för mycket på floppen med en 75% pot bet.

 

Stenbergg folded

NADNERB folded

andvanwyk raised - $28.50 får en hård re raise här och nu ligger 40% av stacken inne, killen har spelat ganska löst och aggresivt vid bordet.

DrRobot called - $28.50 Väljer att bara syna för att inte trycka bort t.ex. AK & QQ, kommer ta all-in på floppen oavsätt vad som kommer.

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, 10 of Diamonds, King of Clubs floppen är ju i princip värsta tänkbara.

andvanwyk bet - $35.00 Ja, pengarna ska ju in, finns ju en hyfsad range av händer jag slår fortfarande, t.ex. AK AA för splitt och QQ.

DrRobot called - $35.00 Push hade kanske varit lika bra här? skiten ska ju ändå in?

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

andvanwyk went all-in - $36.50

DrRobot called - $36.50 In med det sista bara

 

** Dealing the river: 2 of Clubs

andvanwyk shows: King of Spades, King of Diamonds

DrRobot mucks:

andvanwyk wins $198.50 from the main pot

 

 

Inte så mycket att göra, kommer ju förlora handen oavsätt hur jag spelar den, frågan e bara om man ska spela annorlunda nånstans, push på floppen känns ju ganska rimligt nu när ja kollar igenom i efterhand, eller ska jag möjligvis dra på en re reraise preflopp? även om jag i princip aldrig drar på bettar så hårt pre, tycker jag är betydligt bättre postflopp spelare så ja försöker ta mina beslut där.

 

 

 

En hand jag var lite mindre nöjd med:

 

Killen jag spelar potten mot har spelat riktigt aggresivt innan och haft svårt för att folda, t.ex. bettade han på hela vägen med 44 mot min AK på bordet A J xxx vilket gav mig en hyfsad pott, dessutom ingen stor bet på river i förhållande till potten, snarare i stil med en värdebet, så han verkar inte allt för vass.

 

 

** Game ID 1686128331 starting - 2007-10-25 17:23:56

** Schweinfurt [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- DrRobot sitting in seat 1 with $557.28

- Houwwie sitting in seat 3 with $94.00

- Ouzo11 sitting in seat 4 with $131.03

- moscafly sitting in seat 5 with $98.90 [Dealer]

- PBaek sitting in seat 6 with $95.50

 

PBaek posted the small blind - $0.50

DrRobot posted the big blind - $1.00

** Dealing card to DrRobot: Jack of Clubs, Jack of Hearts

Houwwie folded

Ouzo11 folded

moscafly raised - $4.00

PBaek folded

DrRobot called - $4.00

Synar bara för att trycka till rejält på en låg flopp och hoppas att han gör bort sig totalt.

 

** Dealing the flop: 5 of Diamonds, 7 of Hearts, Queen of Diamonds

DrRobot checked

moscafly bet - $7.00

DrRobot called - $7.00 Tar ett kort för att se vad som händer, borde kanske check raisa redan här?

 

** Dealing the turn: 6 of Hearts

DrRobot checked

moscafly bet - $15.00

DrRobot called - $15.00 Tar syn igen mest eftersom det ligger rejält med drag ute och jag borde kunna få den nercheckad av t.ex. mellanpockets utan träff, A flushdrag eller möjliga stegdrag

 

** Dealing the river: King of Spades

DrRobot checked

moscafly bet - $52.50 Kung trillar in och han skjuter pott, QK eller missat drag? Storhetsvansinne att syna ner här?

DrRobot folded

moscafly mucks:

moscafly wins $102.38 from the main pot

 

 

 

De blir nog allt för idag, återkommer när det händer något roligt i den riktiga världen eller om det spelats lite, vilket förmodligen dröjer några dagar, försöker hålla mig borta från pokern under helgen, träffa lite vänner och vara ute känns trevligare, see you all later!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags för lite nytt, har haft sjukt mycket att stå i på senaste så det har inte blivit allt för mycket poker (Jag har varit i ett konstant rus ett par dagar).

 

Såhär ser veckans resultat ut hitintills:

 

27-Oct 14.30-18.00 NL100$ 496$-

29-Oct 15.20-17.20 NL100$ 442$-

30-Oct 16.30-19.00 NL100$ 134$+

 

Finns inte allt för mycket att säga igentligen, 27e låg jag på rejäl otur och fick smaka på fantastiska 3st KKvsAA på 20min, fick inte ett set betalt och allt gick väll på fel håll, sånt händer. 29e, ja, här får jag väll skylla mig själv, i en blandning av bakfylla, fylla, och ett par riktigt vidriga trötta fuktiga gamla snus blev det ändå 2 timmars spel, de var nog ingen bra idé i efterhand. Hehe.

 

30e, spelade riktigt seg poker här faktiskt, seg dryg tight ABC poker men det funkade ganska bra, var bakfull här också så jag orkade inte på och spela varje hand.

 

 

Har en intressant hand history dessutom från ett pass där man var lite mer med i spelet, kommer härunder senare.

 

Annars har det varit full fart i veckan, massor med fester och utgångar, en god vän kom hem från lumpen efter att ha varit där i en månad i måndags, så då ställde vi till med lite kalas hemma i lägenheten. Sen har jag fått tag på 2 biljetter till Shout Out Louds på KB i Malmö den 30e nov, och dessutom börjat planera in någon typ av weekend i Europa i nov/dec, tänkte överaska tjejen med det, hoppas hon är ledig helg bara, haha :P

Sen ska det bokas in en resa till Amsterdam i mitten av januari.

 

Här har vi hand historyn:

 

- zutiste sitting in seat 1 with $102.61

- Goobben82 sitting in seat 2 with $199.96

- Aronia sitting in seat 3 with $116.10

- nuggeth sitting in seat 4 with $10.00

- Schnuff sitting in seat 5 with $97.00

- DrRobot sitting in seat 6 with $98.50 [Dealer]

 

zutiste posted the small blind - $0.50

Goobben82 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to DrRobot: 2 of Clubs, 2 of Spades

Aronia folded

nuggeth folded

Schnuff folded

DrRobot raised - $4.00 knappraisen känns standard.

zutiste folded

Goobben82 called - $4.00

 

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 3 of Spades, 7 of Clubs

Goobben82 checked

DrRobot bet - $5.00 floppbet brukar växla mellan 5-7 de e helt random för att förvirra lite.

Goobben82 called - $5.00 Här har vi lite read på killen, har sett honom syna i princip varje flopp och om det blir checkat turn pottar han direkt på rivern.

 

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

Goobben82 checked

DrRobot checked här kommer väll igentligen den stora frågan, slänga en bet till och se vad som händer eller hitta checken och syna eventuell pottbet på river? bordet känns ju absolut inte livsfarligt, samtidigt kan jag tänka mig att han synar med any 2, check sen syn av hans pottbet borde väll iof vara EV+ med en del döda pengar i potten så det blir den linjen jag väljer. Dessutom kan jag tänka mig att jag får honom lite småtiltad genom att syna ner en pottbet med 22

 

** Dealing the river: 6 of Spades

Goobben82 bet - $18.50 här kommer den inte helt oväntade pottbeten

DrRobot called - $18.50 syn känns väldigt mycket EV+ här på denna brädan

Goobben82 shows: Ace of Hearts, 5 of Clubs Ibland går det ibland går det inte, denna gången gick det fin fint.

DrRobot shows: 2 of Clubs, 2 of Spades

DrRobot wins $52.73 from the main pot

 

 

 

 

 

Just ja, nu har vi ny månad dessutom och det är väll dags att slänga ihop en liten raport på hur oktober gick.

 

Antal händer: 90100 exakt.

Resultat: 2450$+ efter ett misslyckat skott på 5/10 för bananpengarna och en ruskigt tung badbeat session på 1/2$ (vilket resulterade i 11 inköp back på 4h) så känner jag mig ändå relativt nöjd med resultatet.

 

Mål inför Nov:

Antal händer: 100 000+

Resultat: 3000$+ utan bananer, 25% bananer skottas, 25% till resor & 50% till mat & hyra.

Övriga mål: Få igång PAHUD, inte orkat ställa in allt skit där, drygt som fan.

Utveckla spelet, bli aggresivare preflop, relativt nöjd med mitt postflop spel men borde förbättra mitt turnspel, där har jag nog min svagaste sida.

 

Mål utanför pokern: försöka hålla nere festandet till 2-3gånger i veckan, gymma 3-4 dagar i veckan istället, göra lite roligare mat, inte bara makaroner & köttbullar, sluta äta ute 5 dar i veckan.

 

För övrigt så ska jag ut och bli tankad ikväll så det blir nog inte så mycket poker imorgon, hehe.

 

Tills vidare, ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nytt, passat på och tryckt några händer i dagarna, såhär har det sett ut:

 

02-Nov 14.15-16.15 NL100$ 158$+

03-Nov 13.00-15.00 NL100$ 12$+

 

har inte rört sig allt för mycket, ganska tråkigt för de har verkligen varit 0 action för min del medans borden varit galna, ja har snott en jävla massa småpotter och sen förlorat ett par mellanpotter, knappt några potter på över 100$, vilket är för jävla tradigt.

 

Däremot uppstod det faktiskt en stor pott idag, och handen i sig är för jävla rolig, här kommer den:

 

- Datacrunchr sitting in seat 1 with $83.05 [Dealer]

- monkeybudg sitting in seat 2 with $98.50

- Madoek sitting in seat 3 with $146.68

- OnlyChips sitting in seat 4 with $94.46

- nao1 sitting in seat 5 with $110.65

- DrRobot sitting in seat 6 with $84.00

 

monkeybudg posted the small blind - $0.50

Madoek posted the big blind - $1.00

** Dealing card to DrRobot: 10 of Spades, 10 of Diamonds

OnlyChips folded

nao1 called - $1.00

DrRobot raised - $4.00 standarraise

Datacrunchr folded

monkeybudg raised - $13.50 här blev det reraise

Madoek folded

nao1 called - $13.50 och en kallsyn

DrRobot called - $13.50 klart vi ska in och titta

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 6 of Clubs, 3 of Hearts

monkeybudg checked KK slowplay eller QQ? känns väll tveksamt om någon checkar AA där och AK känns ju som en bet de också

nao1 checked

DrRobot checked här blir de gratiskort

 

** Dealing the turn: 10 of Clubs Jahapp, där satt settet, frågan är om man blivit slowplayad av KK vilket hade varit typiskt, möjligt färdrag börjar planera sig på brädan.

monkeybudg bet - $33.00 här kommer betten, är det KK?

nao1 called - $33.00 och en syn dessutom, nu får vi väll trycka upp det lite

DrRobot raised - $66.00 mini dubbling, har ändå bara 4$ kvar så ja orkar inte trycka all in, man blir lat när man kör 9 bord, he he.

monkeybudg called - $66.00 call, va fan kan han ha?

nao1 called - $66.00 call dessutom?

 

** Dealing the river: 3 of Clubs färgen sitter på brädan men vi kåkar

monkeybudg checked

nao1 checked

DrRobot went all-in - $4.50 in med sista skiten i en 240$ pott

monkeybudg folded fold???!

nao1 folded fold dessutom!? va händer?

DrRobot mucks:

DrRobot wins $241.00 from the main pot jahapp, trevligt, hade varit kul att visa T.ex. JQs med Q hög här, hehe.

 

 

Om någon förstår vad fan som händer i handen så säg gärna till :P

 

Annars händer det inte allt för mycket idag, allas våran nemesis systemet har ju självklart stängt, och jag är skitförbannad då ja drack upp all öl & all mintuu i torsdags, dock ligger det en vidrig jävla flaska Jeltzin i frysen så de får väll bli ner till netto investera i 3.5or hoppas på det bästa och sen en jävla massa red bull i vodkan, tur nog är det ju inte allt för dyrt på ögs.

 

 

Tills vidare, lycka till vid borden när jag inte är där =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passade på att spela ett par händer innan förfesten, hade inget annat för mig och tur var väll det, såhär gick det:

 

03-Nov 18.00-19.30 NL100$ 450$+

 

upstod väll i princip 2 intressanta händer, kommer härnedan:

 

 

 

- Russern79 sitting in seat 1 with $201.03

- underO sitting in seat 2 with $110.51

- gaero sitting in seat 3 with $297.11 [Dealer]

- Uglerimosen sitting in seat 4 with $42.88

- DrRobot sitting in seat 5 with $100.18

- Tsastis sitting in seat 6 with $53.05

 

Uglerimosen posted the small blind - $0.50

DrRobot posted the big blind - $1.00

** Dealing card to DrRobot: 8 of Spades, Queen of Clubs

Tsastis folded

Russern79 called - $1.00

underO folded

gaero folded

Uglerimosen folded

DrRobot checked

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 10 of Diamonds, Jack of Clubs

DrRobot checked

Russern79 checked

 

** Dealing the turn: Ace of Hearts

DrRobot checked

Russern79 checked

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

DrRobot bet - $2.50

Russern79 went all-in - $200.03

DrRobot went all-in - $97.68

DrRobot shows: 8 of Spades, Queen of Clubs

Russern79 mucks:

DrRobot wins $199.86 from the main pot

 

Orkar inte plocka upp statsen på Russern79 hade ändå bara runt 50 händer på honom men vi har sett honom ställa preflopp mot mini raisar och annat skit ungefär 3-4 gånger på 20 min, riverstället är kanske inte allt för kul men tycker synen känns rätt självklar mot en sådan spelare en lördagkväll. Hade det varit vardag mot en random hade jag hittat folden.

 

 

Hand nr 2.

 

 

- noob367 sitting in seat 1 with $176.66 [Dealer]

- Cruiser_X sitting in seat 2 with $255.20

- defuturo sitting in seat 3 with $109.44

- DrRobot sitting in seat 4 with $178.11

- underO sitting in seat 5 with $98.00

- gaero sitting in seat 6 with $261.27

 

Cruiser_X posted the small blind - $0.50

defuturo posted the big blind - $1.00

** Dealing card to DrRobot: 7 of Spades, Ace of Spades

DrRobot called - $1.00

underO folded

gaero folded

noob367 raised - $4.00

Cruiser_X called - $4.00

defuturo folded

DrRobot called - $4.00

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 2 of Spades, Ace of Hearts

Cruiser_X checked

DrRobot checked

noob367 bet - $10.00

Cruiser_X called - $10.00

DrRobot called - $10.00

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

Cruiser_X checked

DrRobot checked

noob367 checked

 

** Dealing the river: 5 of Spades

Cruiser_X checked

DrRobot bet - $21.50

noob367 raised - $43.00

Cruiser_X folded

DrRobot went all-in - $142.61

noob367 went all-in - $119.66

noob367 shows: Jack of Spades, 9 of Spades

DrRobot shows: 7 of Spades, Ace of Spades

DrRobot wins $365.32 from the main pot

 

 

Synar på floppen för att hålla spelare nr3 i potten och slippa ta syn mot set/ak push, spelet är rätt aggresivt på kvällarna, försöker mig på en värdebet på river och får omslag av vilket jag nu är relativt säker på är en färg, borde vara en hög också med tanke på preflop raisen, frågan är hur mkt ja re raisar, vanlig vardag slår jag nog om honom 60-80$ men spelet är så jävla galet så ja trycker in allt och får som tur är syn av J flushen.

 

 

Nu ska det förfestas och imorgon blir det nog inget spel, återkommer på måndag, ha det bra tills vidare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft rätt mycket för mig på senaste så har inte alls hunnit fylla i, ska ut snart dessutom så de blir bara en snabb report här:

 

05-Nov 12.15-15.50 NL100$ 360$-

05-Nov 24.00-02.20 NL100$ 125$+

06-Nov 12.00-15.00 NL100$ 226$+

06-Nov 18.00-21.00 NL100$ 301$-

06-Nov 22.30-01.30 NL100$ 152$-

07-Nov 12.00-12.00 // //

07-Nov 11.30-15.15 NL100$ 453$-

 

haft rätt tradigt flyt, tappat ruskigt många all ins enligt pokerev, låg på expected 780$+ på den men reslutatet var -917$ rätt tradigt..

 

Valde att ta ut pengarna från Prima, tycker de blivit för många mini buyin bots som sabbar spelet så ja tänkte flytta till svenska spel, ska spela lite turneringar för mina points

 

 

Spelade 2 turrar idag, NL2k$ garantin med 20$ buyin och 5 card draw med 10$ buyin, fanns inget annat under dagen...

 

Gick rätt bra, 8e plats i Nl2k$ gav 50$ åkte med TT mot AJ push pre turn J river J

 

5 card draw blev det vinst, 150$ aldrig varit med om en lättare turnering att vinna, tror knappt jag hade en showdown innan finalbordet och då gick jag in som chip2a, dominerade sedan och kände mig aldrig hotad, 18 000p kvar (dvs 180$ i inköp) så de får väll bli några spännande turrar när man hinner.

 

Nu ska man bli full, ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör lite turneringar idag igen medans ja väntar på att dega in på Svenska Spel, Primas 6k$ garanti har jag chipleaden på med 80 000 chips blinds 300/600 och i 2k$ shorthanded e jag chip4a med 25 000$ blinds 150/300

 

Får hoppas allt går bra och de blir lite extra deg innan det är dags för ögs ikväll!

 

Man kanske borde ta upp turneringspokern igen, verkar gå bra, hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte på 5e, chipleadern var årets klonkare, antar att det är det man behöver, först tar han en 500k pott med QK mot min AA sen tar han en 1.2milj pot med AQ vs AA flopp Q river Q, sen åkte man med QKs vs TT blinds 25k/50k 3k ante, 400k stack 5kvar pushar QKs utg o får syn från SB självklar syn men varför kan man inte få klonka :)

 

nu ska de ut o supas, ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...