Gå till innehåll

En Bookmakers


starkater

Recommended Posts

Hej

 

Tänkte starta en dagbok, mest för egen del att försöka få lite struktur o motivation med mitt spelande.

 

Jag är en 28 åring ursprungligen ifrån Norrköping men numer boendes på Malta sen 6år tillbaka. Jag jobbar heltid som bookmaker för ett av europas största spelbolag.

 

Jag har inget direkt ekonomiskt mål med poker, utan mer en sysselsättning för mig o jag försöker hela tiden bli bättre. Jag kommer aldrig hävda att jag är bra poker eftersom jag är alldeles för emotionellt instabil och har fortfarande mkt att lära.

 

Jag har inga direkt vänner som sysslar med poker så jag är mer eller mindre självlärd den hårda skolan. Den person som lärt mig mest om poker är utan

tvekan Bart Hanson från gamle "liveatthebike" en person jag har mkt stor respekt för, saknar deras program.

 

Mina största vinster så här långt är när jag tog ned cryptos söndagsturre för över 1.5 år sen 17k£, o när jag tog ned "the big deal" på Ongame för ngn månad sedan 32k$, hade en även en hyfsad cash i PS WCOOP. Har endast spelat live 4 gånger, EPT Baden 2006 EPT Köpenhamn 2007, Poker SM 2007 o APPT Manilla 207, utan ngn cash.

 

Jag kommer just av en riktig tung periond på NL2000 där jag har kombinerat världens sämsta spel med världens värsta otur. Jag har otroligt svårt att klara av downswings o spelar riktigt dåligt i negativa perioder, jag är den första att erkänna att jag spelar som en fisk ibland. Över 25k$ på en vecka o 14k på 2 dagar. Innan dess hade jag haft en enorm upswing så antar att kraschen skulle komma förr eller senare.

 

Ni kommer finna mig spelandes på Ongame, o Pokerstars o ibland UB o Fulltilt

 

Styrka som pokerspelare:

 

x Bra djupstacks turneringspelare

x Bra förståelse för poker rent teoretiskt (i fall vad jag tro), matte, sannolikhet, o strategiskt tänkande är det jag jobbar med.

 

 

Svagheter

 

x Fokus, har svårt o hålla fokus en längre tid, har svårt o förstå regulars på highstakes, som nöter dag in o dag ut utan att göra misstag.

 

x Dålig förlorare, jag tar förluster för personligt vilket gör att jag ibland spelar otroligt dålig poker i downswings. Otroligt många saker har gött sönder i närheten av mig.

 

x Otålmodig i förlustperioder

 

x För impulsiv ibland, tänker inte alltid igenom mina beslut.

 

x Följer inte alltid mina instikter, jag vet ibland vad motståndaren har men klarar inte att följa mina instinkter.

 

 

Jag kommer posta mina resultat dag för dag här under en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...