Gå till innehåll

NL50 - SH - QQ får svårt beslut


Recommended Posts

Jag anser mig ligga bra till i denna handen tills killen ställer.

Jag har 2 potter innan visat ordentlig agg men inte mot denna killen. har inga stats. Är ny på SH men känner mig ganska slagen här, är jag?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com

 

MP ($64.65)

Hero ($60.40)

SB ($50)

BB ($30)

UTG ($49.25)

 

Preflop: Hero is Button with Qd, Qh.

2 folds, Hero raises to $2, 1 fold, BB calls $1.50.

 

Flop: ($4.25) 6h, 4s, 5d (2 players)

BB checks, Hero bets $3, BB calls $3.

 

Turn: ($10.25) 9c (2 players)

BB checks, Hero bets $7, BB calls $7.

 

River: ($24.25) Kc (2 players)

BB bets $18 (All-In), Hero folds.

 

Final Pot: $42.25

 

Results below:

BB doesn't show.

Outcome: BB wins $42.25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade absolut synat, på denna nivån kan han säkert spela ett missat drag såhär. Det känns mycket tveksamt att nån i situationen skulle slowspela floppad stege hela vägen till rivern. Någon med set kan inte gärna slowspela så länge egentligen, han måste vara rädd för ytterligare stegkort.

 

AK kan han inte spelat på detta sätt heller..och hade han verkligen ställt rakt ut när han träffar sin kung?

 

Jag tror att en syn ger vinst mer än varannan gång. Han missade och försöker desperat ändå få potten eftersom han tror du också är tom/har för svag hand för syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl ge min åsikt också;

 

Antingen har han set och fiskslowspelar, eller så har han inget (Läs: Missat drag).

 

De enda andra han kan ha är ett ruskigt fiskspelat tvåpar och just i dom fallen, av egen erfarenhet, så hoppas han att du träffat kungen på river och då helt plötsligt är villig att syna, och att han trott att du varit tom dessförinnan.

 

Precis som Herveao här ovan så synar jag alltid här och sätter note på det FI håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda andra han kan ha är ett ruskigt fiskspelat tvåpar och just i dom fallen, av egen erfarenhet, så hoppas han att du träffat kungen på river och då helt plötsligt är villig att syna, och att han trott att du varit tom dessförinnan.

 

Precis vad jag tänkte. Antagligen är man slagen här för det mesta, men det är ett ganska marginellt beslut. Och man ju inte verka vek, så jag tar synen. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...