Gå till innehåll

Mitt Netellerkonto hackat!!


LiFFa

Recommended Posts

Angående psw så är det som någon säger att jag har ungefär samma på de flesta siterna...
Om nån stjäl användar databasen på en sajt du är reggad på:

Har du samma lösen på en sajt som på mailkontot, har dom ju även kommit över mailkontot redan...utan att anstränga sig. Har du andra sajter reggade på detta mailkonto? Nu börjar dom använda glömt lösenord/återställ lösenord funktioner och du riskerar bli av med allt annat du reggat via den mailen också(även om dom andra sajterna har andra lösenord).

 

Att databaser med users/passwords stjäls från sajter är inte så ovanligt, även om dom är hashade så sitter folk med dedikerade datorer och knäcker dom 24/7(ju svårare lösen man har destu längre tar det att knäcka).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena igen... Spammarn är igång... :)

 

Nej har faktiskt inte ngn av medlemmerna på msn. har faktiskt bara folk som jag känner brapå msn.

 

Dock en sak osm jag märkt nu när man börjar lägga ihop ett och ett är att den senaste månaden har jag fått mkt mer spam än tidigare.

 

En annan konstig sak är netellers aggerande i denna affär är ju att olika konton har fått olika behandlingar,jag kunde ju t ex bara ringa dom och be dom låsa upp det utan att dom sa att ngt hade blivit baxxat. Men johan å andra sidan har inte ens fått en förklaring varför dom har låst hans.

Sen har Kenan för länge sen fått sitt konto upplåst och pengarna tillbaka utan att dom har informerat varken mig eller JOhan(iofs vet jag inte om johans konto var inblandat där också).. fattar som inte deras rutiner..

 

Någon som vet hur mkt dom informerar till de drabbade om hur det går i deras processer ?

 

Har iaf skickat mail idag vid 11, men fortfarande inget svar.. hur länge brukar det ta ?

 

Mvh

Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena igen... Spammarn är igång... :)

 

Nej har faktiskt inte ngn av medlemmerna på msn. har faktiskt bara folk som jag känner brapå msn.

 

Dock en sak osm jag märkt nu när man börjar lägga ihop ett och ett är att den senaste månaden har jag fått mkt mer spam än tidigare.

 

En annan konstig sak är netellers aggerande i denna affär är ju att olika konton har fått olika behandlingar,jag kunde ju t ex bara ringa dom och be dom låsa upp det utan att dom sa att ngt hade blivit baxxat. Men johan å andra sidan har inte ens fått en förklaring varför dom har låst hans.

Sen har Kenan för länge sen fått sitt konto upplåst och pengarna tillbaka utan att dom har informerat varken mig eller JOhan(iofs vet jag inte om johans konto var inblandat där också).. fattar som inte deras rutiner..

 

Någon som vet hur mkt dom informerar till de drabbade om hur det går i deras processer ?

 

Har iaf skickat mail idag vid 11, men fortfarande inget svar.. hur länge brukar det ta ?

 

Mvh

Jacob

 

Pratade precis med neteller och de ska ringa mig snart och då ska de säga vad som har hänt. Det ville inte säga så mycket på grund av att de försökte hitta han som gjorde det, men jag ska fråga om dig och Johan så uppdaterar jag i tråden här. Resten tar vi i pm ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med neteller och de ska ringa mig snart och då ska de säga vad som har hänt. Det ville inte säga så mycket på grund av att de försökte hitta han som gjorde det, men jag ska fråga om dig och Johan så uppdaterar jag i tråden här. Resten tar vi i pm ;)

 

 

Haha jaa låter jävligt bra!!

 

Tillsammans är vi starka :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan uppdatera att jag pratat med neteller och fått kontot upplåst! Kommer få tillbaka alla förlorade pengar inom 2-3 dagar.

 

Har även formaterat hela datorn, kopplat in en fungerande hårdvarubrandvägg, senaste antivrus och skapat ett unikt pw för neteller som bara finns på skrivet papper nu.

 

Så förhoppningsvis är jag lite mer säker nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan uppdatera att jag pratat med neteller och fått kontot upplåst! Kommer få tillbaka alla förlorade pengar inom 2-3 dagar.

 

Har även formaterat hela datorn, kopplat in en fungerande hårdvarubrandvägg, senaste antivrus och skapat ett unikt pw för neteller som bara finns på skrivet papper nu.

 

Så förhoppningsvis är jag lite mer säker nu.

 

Nee det är du inte :(

 

Öppna konto på redbet istället och förvara dina pengar där. Glöm inte att beställa dosan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan uppdatera att jag pratat med neteller och fått kontot upplåst! Kommer få tillbaka alla förlorade pengar inom 2-3 dagar.

 

Har även formaterat hela datorn, kopplat in en fungerande hårdvarubrandvägg, senaste antivrus och skapat ett unikt pw för neteller som bara finns på skrivet papper nu.

 

Så förhoppningsvis är jag lite mer säker nu.

 

Tjena!! Jaa det låter ju jävligt bra att du får tillbaka alla pengar, då lär ju jag också få det eftersom både du och Kenan får tillbaka :)

 

nu ska jag börja köra alla satans spaningsprogram som går..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee det är du inte :(

 

Öppna konto på redbet istället och förvara dina pengar där. Glöm inte att beställa dosan ;)

How about, bara ha dom på banken, de du inte behöver ha för att spela? :D

Kom just på en ny teori, det är ett insiderjobb. Nån ansvarig på en pokersajt där ni använt secureID :S som skeppar ut $$$ via flera neteller konton. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu ska jag börja köra alla satans spaningsprogram som går..

 

jag åkte på en stealth-keylogger och upptäckte det i tid. för att testa så drog jag hem samtliga anti-program (virus, spyware, trojan, osv) för att se vilket som hittade keyloggern. inget!

 

det som gjorde att jag upptäckte keyloggern var att jag körde en realtids-skydd som kollade av registret hela tiden. keyloggern gjorde misstaget att göra nånting där och jag fick en varning. så en rekommendation är att köra ett program som mer eller mindre låser registret och att du måste godkänna alla ändringar.

 

för min del hann jag stoppa keyloggern i tid och byta lösenord och formatera datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag åkte på en stealth-keylogger och upptäckte det i tid. för att testa så drog jag hem samtliga anti-program (virus, spyware, trojan, osv) för att se vilket som hittade keyloggern. inget!

 

det som gjorde att jag upptäckte keyloggern var att jag körde en realtids-skydd som kollade av registret hela tiden. keyloggern gjorde misstaget att göra nånting där och jag fick en varning. så en rekommendation är att köra ett program som mer eller mindre låser registret och att du måste godkänna alla ändringar.

 

för min del hann jag stoppa keyloggern i tid och byta lösenord och formatera datorn.

 

Ok jaa det låter bra! Minns du vad programmet hette ?

Andra tips på program tas också emot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag åkte på en stealth-keylogger och upptäckte det i tid. för att testa så drog jag hem samtliga anti-program (virus, spyware, trojan, osv) för att se vilket som hittade keyloggern. inget!
antagligen för dom är rootkits, där några rootkit scanners:

AVG Anti-Rootkit Free

Sophos Anti-Rootkit

 

(obs, allt som dessa hittar är inte elakt. tex Deamon tools hittas som Hidden registry key)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen för dom är rootkits, där några rootkit scanners:

AVG Anti-Rootkit Free

Sophos Anti-Rootkit

 

(obs, allt som dessa hittar är inte elakt. tex Deamon tools hittas som Hidden registry key)

 

Ok körde bara sophos då det var ngt fel på den andra länken, fick bara ett resultat... men varför går den inte att ta bort ?

 

Area: Windows registry

Description: Hidden registry key

Location: \HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\d347prt\Cfg\0Jf40

Removable: No

Notes: (no more detail available)

 

tack för all hjälp btw..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok körde bara sophos då det var ngt fel på den andra länken, fick bara ett resultat... men varför går den inte att ta bort ?

 

Area: Windows registry

Description: Hidden registry key

Location: \HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\d347prt\Cfg\0Jf40

Removable: No

Notes: (no more detail available)

 

tack för all hjälp btw..

 

Det är Deamon tools virtuella drivrutin. Avinstallera D-tools så försvinner den..., som sagt ovan: det finns även legitima saker som använder rootkit teknik. Har samma själv(dock inte på pokerdatorn)

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=5793.msg38691

 

Ok körde bara sophos då det var ngt fel på den andra länken

AVG verkar vara lite segt just nu, men det gick att ladda hem den bara man väntade lite(testa välj region English)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena!

 

har fortfarande inte fått ett svar från neteller.

hur länge brukar det ta ?

Ska man ta och ringa dom ändå även fast livesupporten bad en skicka mail till investigations ?

 

Btw så har ju nu kört en herrans massa program och nu tror jag iaf att den är ren, de senaste har inte hittat ngt iaf :)

 

Mvh

Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjena Alla!

 

Nu är allt löst.

Processen har varit seg samt att jag har fått grymt lite information av neteller tills för ca 1 vecka sen när en jävligt skön och slak kille från investigations ringde och berättade vad som hände.

 

Det som nu är gjort är att jag fick skapa ett nytt konto, skicka in bankstatement och en massa samtal och bekräftande.

 

Men nu är allt löst och jag kan använda mitt nya konto som vanligt.

 

Har lärt mig grymt mkt av detta, kör varje vecka massa antispam program osv.

Har en speciell netellermail som ajh bara ska använda till det.

 

Tack för alla svar! Extra creed till brainslicer för alla tips :)

 

Ha det bra gott folk :)

 

LiFFa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...