Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Nej, drömfloppen hade varit ATx regnbåge. Ett sårbart överpar mot fyra fi med både steg- och flushdrag ute är ingen dröm, i alla fall inte i min bok.

Läs igen tack.

Drömflop vid ett pre raise och eventuellt 1 caller.

Som eury konstaterar så är det stackdjupet som är den springande punkten. Med blinds på, säg, 25-50 eller högre med aktuella stackar så skulle jag normalt börja höja TT från SB. Men positionsnackdelen är större ju djupare vi sitter.

Så pga stackdjupet spelar vi inte bästa handen vid bordet på ett riktigt/bra sätt?

Om du isolerar dig mot 1 spelare, så spelar det mindre roll att du sitter OOP.

Postad
Läs igen tack.

Drömflop vid ett pre raise och eventuellt 1 caller.

Jag har läst igen. Du skrev inte så, läs själv igen tack. Du skrev

nu fick du en drömflop

och nu spelade jag mot fyra fi efter limp - inte efter pre raise och eventuellt 1 caller.

Så pga stackdjupet spelar vi inte bästa handen vid bordet på ett riktigt/bra sätt?

Om du isolerar dig mot 1 spelare, så spelar det mindre roll att du sitter OOP.

Om det är bästa handen eller ej vet vi inte, även om det naturligtvis är troligt. Men hur ser du på faktorerna stackdjup och position? Hur påverkar det vårt beslut i detta läge, som du ser det? Eller är det bara "Vi har TT, det är för det mesta bästa handen vid bordet just nu, alltså höjer jag för värde oavsett."?

För min del är stackdjupet det som avgör, ja. Att spela handen för set value innebär att vi är betydligt okänsligare för att sitta OOP samtidigt som vi konserverar stacken. Två klara fördelar som gör att jag tycker att det är bästa sättet att spela handen i detta läge.