Gå till innehåll

Optimal strategi för vinlotteri?


ziddax

Recommended Posts

Hej.

 

Idag är det dags för vinlotteri på mitt jobb, och jag har funderat mycket på hur jag kan öka mitt EV.

 

Eftersom lotteriet inte avgörs med hjälp av en RNG utan av min VDs ganska råbarkade högerhand så är det enda skicklighetsmomentet utformandet av lappen med mitt namn på. Det finns dock ett orosmoment i detta då jag ännu idag inte sett till VDn på bygget, och jag misstänker då att det är någon av de kvinnliga dvärgarna på ekonomi som kommer få ta hand om dragningen.

De har alla väldigt små händer.

 

Jag behöver således en strategi för vikning av namnlappen som gör att en person med antingen väldigt stora eller väldigt små händer kommer att dra min lapp oftare än standardvikta lappar.

 

Mina tidigare försök på att variera vik-vinkeln med några grader har gått bet. Jag har brutit ner min strategi, tänkt om, läst teori och kommit fram till att det idag är dags att prova triangelvikningen (vika lappen diagonalt och på så sätt få den att sticka ut ifrån mängden). Jag vet, det är ett oprövat grepp och i värsta fall kan det leda till diskning. Lite av en slamkrypare, helt klart. Men Jag står inte ut med att receptionisten vinner idag igen och spelat förvånat utbrister "Va?! jag igen!? Vilken tur jag har!".

 

Hur slår jag fisken i detta låglimitlotteri? Vilket är nötvinet för 80:- ? Är jag berättigad min lön, egentligen? Varför är jag med i ett lotteri där priserna är vin som jag knappt ens dricker?

 

Frågorna är många.

 

En förhoppning från min sida är att vi som har någon slags gemenskap i arbetslivets meningslöshet med ett vinlotteri då och då som enda ljuspunkt i livet kan använda oss av denna tråden för att utbyta erfarenheter, strategitips och andra matnyttigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan mycket väl ha varit i en fantomentidning jag läste det.

Det kan ha varit i en trolleribok.

Hursomhelst känner jag till lösningen:

 

Man perforerar lappen ett djävulskt antal gånger med en synål. Sen är det bara en fråga om sekunder innan en svettig tumme har letat sig fram till din vinstlott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...