Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå allihopa.. Jag är en ultrafisk nuförtiden men det har inte alltid varit så och med denna dagbok så kommer jag att ändra på detta.

Min pokerbakgrund sträcker sig tillbaka till 2003 då en polare spelade turneringar på bugsy club och jag började där jag med och vann några bugsy points. Sen började jag hitta frirullar och fick en fin klonk i en turre på ladbrokes som gav mig en startrulle på $247 som jag sakta men säker under ett par års tid omvandlade till vinster på ca $10k.

Nästan allt av det kapitalet cashades ut ca. $2k spelades dock bort när jag skulle börja med cashgame.

Nu har jag försökt att bygga ny rulle. Men eftersom jag var van att spela högre så har jag försökt att bummla upp rullen,, Men givetvis har detta bummel givit samma resultat som för de flesta andra personer.

Nu kommer jag att börja om på Fulltilt med en rulle på $50 och jag kommer att köra multi table sngs för att senare gå över till vanliga MTT's.

Önska mig lycka till,.

Postad

Full Tilt Poker Game #3884942066: $2 + $0.25 Sit & Go (29566512), Table 17 - 20/40 - No Limit Hold'em - 17:47:22 ET - 2007/10/17

Seat 1: Big_Prospero (5,450)

Seat 2: HERO (1,880)

Seat 3: delok83 (1,335)

Seat 4: jroll7 (1,025)

Seat 5: BLUFFEDBYSTONE (990)

Seat 6: blitz23 (2,095)

Seat 7: havokwon (1,225)

Seat 8: NateDiz (4,805)

Seat 9: DaveGeneroso (5,115)

Big_Prospero posts the small blind of 20

HERO posts the big blind of 40

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO10 of Diamonds Jack of Diamonds

delok83 folds

jroll7 raises to 80

BLUFFEDBYSTONE folds

blitz23 calls 80

havokwon folds

NateDiz folds

DaveGeneroso folds

Big_Prospero calls 60

HERO calls 40

*** FLOP *** 6 of Diamonds2 of HeartsQueen of Diamonds

Big_Prospero checks

HERO checks

jroll7 bets 945, and is all in

blitz23 calls 945

Big_Prospero raises to 4,640

HERO calls 1,800, and is all in

blitz23 calls 1,070, and is all in

Borde jag syna här grymma pottodds om en eventuell färg står sig. Men är ju sannolikt att jag åker om jag synar.

Postad

åkte precis i $5.50 efter att ha torskat med KK och QQ tidiht i turren.. lyckades aldrig återhämta mig och slutade 48 av 90

Sen kom en minitilt tänkte jag skulle köra en sng på sidan av min 2.25 turre. Blev en 4.40 9 manna vilkte vusade sig vara en sattelit med $26 token pris i första ocj $10 i andra pris¨.

Bara att vinna den då.. tur man e kung på sattelit sngs :)

Postad

isatteliten åkte jag med floppat tvåpar mot färgdrag..

I $2.25 turren är det nu andra pausen och jag hade ett jätteläge att vinna turren tills alldeles nyss.. har dubblat upp samma kille 3 gånger nu. Han var otrloigt lågstackad men sitter nu på en bra hög med marker.. sista handen var lite sjuk.. Jag i BB med Q9 han är i mittenpos och limpar bara flopp 998 vi hamnar all in och jag tror jag ska få tillbaka markerna jag lånat ut till han.. men givetvis visar han upp 89 :)

Så nu ligger jag på plats 18 av 21.. 18 betalda e det.

Postad

Blev 21:a klev in i en stege med topparet

Samlat resultat

$5.50 90 manna plats 48

$4.40 9 manna plats 5

$2.25 180 manna plats 21

Så rullen slutar på ca $38

Bara ta nya tag nästa pass.