Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Tja, om folk nu är så lösa preflop, och man är rädd för floppen? Då borde man ju få in mest preflop.

Fast lös är ju inte samma sak som aggressiv. Den typiska fisken är löspassiv och kommer bara limpa bakom.

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Fast lös är ju inte samma sak som aggressiv. Den typiska fisken är löspassiv och kommer bara limpa bakom.

Hm, förutom om de hittar en hand va? Det som är bra är väl att OM de höjer kommer de inte släppa den? Kanske är värt risken. Du har ju alltid set-värde annars. :)

Postad
Ska sluta posta HH's, blir bara en massa tjafs jämt ju! :roll: Kanke vi kan starta en ny del på PF?! Tjafsa-om-Max Cady's-HH's-delen kan den heta! :mrgreen:

Ja eller kalla den Maxz dåliga eller bra speldel för allmän analys och mega bråktråd :mrgreen:.

Äsch, du vet att alla diskussioner om HH är bra diskussioner. Sen att några tycker si och några tycker så är väl helt normalt. Mig veteligen finns inget facit för hur man ska spela poker. Det är en av många sköna sidor med spelet.

Mer HHs och mer diskussioner gör oss till bättre pokerspelare.

Postad

Sorry Max, men jag kände också att jag ville köra lite OT ;)

Min erfarenhet är att det är stor skillnad antalet syner man får på 3 eller 5x och jag tar gärna med mig lite motståndare till floppen med en så pass stark hand som QQ.

Jo tack, med QQ tar jag gärna syn av fler än 1. Allt beror på hur ens postfloppsspel är. Känner man att man inte behärskar det så är det rätt att bara ta med sig en spelare.

Jo precis och därför bör vi beta turn. Checkar vi så är det svårt att syna en allin om man inte har en read som säger att Fi bluffar ofta.

Fråga: vilka händer synar du en 7x med? Eller en 3x med?

Beror ju lite på vad som hänt i övrigt, men en raise på 3BB synar jag ofta med alla PP, sitter jag sent även med SC, och ju fler som hängt med, desto oftare är jag med och grötar.

IMO spelar det ingen roll hur bekväm man är med det ena eller det andra. Faktum kvarstår att handen tappar i värde ju fler motståndare som är med i handen.

Vi vill möjligtvis inte checka turn för att ge bort färgen gratis, men ställer han är det ingen svår syn i min bok som spelat.

60 eller 140 ger ingen större skillnad på de implicita oddsen i min mening.

Det jag menar är att man jagar bort en hel del händer man gärna tar syn av genom att höja till 7x.

Jovars, det ger en väsentlig skillnad, gå bara till dig själv och kolla hur du spelar så tror jag att du ser det.

Vilka händer tar du gärna syn av så här tidigt i turneringen? Och av hur många? Det är ju det som är poängen med dlinders resonemang

Jag tycker dock att balansen blir fel med 7xBB då vi ger bort för mycket för tidigt vid omslag. Som handen i exemplet har spelats, så gör det för mig skillnad vad jag sätter fi på. Setminers spelar ofta på precis det här sättet som Max frågar om, medan vi förhoppningsvis vet lite mer med en något större raise pre (cirka 5BB ;)).