Ängeln17 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Först vill jag klargöra en sak. Jag säger inte att mitt spel är det "rätta" utan bara att jag spelar så. Du vill inte ha syn av fler än 1, och om du spelar 3xBB från UTG+1 så finns det stor risk att du får med dig betydligt fler händer än så. Själv föredrar jag 5xBB... Jo tack, med QQ tar jag gärna syn av fler än 1. Allt beror på hur ens postfloppsspel är. Känner man att man inte behärskar det så är det rätt att bara ta med sig en spelare. Så här tror jag aldrig att du spelar på turn!?! Nä eftersom jag inte höjer 7xBB. Ville bara visa skillnaden i hur mkt det kostar att höja 7x mot 3x. Men jag lirar så på turn med 3x preflopp. är det inte att ge en väldig massa cred att sätta honom på färgen i en 5-dollar-SNG? Jo precis och därför bör vi beta turn. Checkar vi så är det svårt att syna en allin om man inte har en read som säger att Fi bluffar ofta. Man kan inte spela QQ för att få så bra vikläge som möjligt, tvärtom. Tro mig, 3bb raise pre är jättedåligt. Du ger tex setminers superodds.. Skillnaden i synodds vid kallsyn är 3x = 1,5 i synodds 7x = 1,2 i synodds och jag vet inte om 1,5 är superodds direkt utan det som lockar är väl i så fall de implicita. Första nivån är det bäst att spela väldigt tight och höja sina få händer kraftigt. Jag har mycket svårt att tro att en 7bb raise för det mesta innebär rundfold, skulle så vara fallet är det dags att byta sajt fortare än kvickt. Just pga av det så är det bättre att bara höja till 3x. Fråga: vilka händer synar du en 7x med? Eller en 3x med? Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 och jag vet inte om 1,5 är superodds direkt utan det som lockar är väl i så fall de implicita. Ja det är enbart de implicita jag pratar om. Man kan inte vika överpar mot fiskar som är jättebenägna att dega flopp med allt möjligt, och därför vill vi inte ge dem bra imlicita att stacka oss. De ska få betala. Just pga av det så är det bättre att bara höja till 3x. Va? Är det bättre att höja lite för att man ska spela tight? Tight innebär ju att spela få händer, inte att spela dem passivt. Fråga: vilka händer synar du en 7x med? Eller en 3x med? Om en tight spelare höjer 3x synar jag med alla par, en massa SC och lite annat skräp. Om han höjer 7x eller mer synar jag nästan inte med nåt alls. Citera
eurythmech Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Ja det är enbart de implicita jag pratar om. Man kan inte vika överpar mot fiskar som är jättebenägna att dega flopp med allt möjligt, och därför vill vi inte ge dem bra imlicita att stacka oss. De ska få betala. Hmmm. Citera
Ängeln17 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Ja det är enbart de implicita jag pratar om. Man kan inte vika överpar mot fiskar som är jättebenägna att dega flopp med allt möjligt, och därför vill vi inte ge dem bra imlicita att stacka oss. De ska få betala.. 60 eller 140 ger ingen större skillnad på de implicita oddsen i min mening. Va? Är det bättre att höja lite för att man ska spela tight? Tight innebär ju att spela få händer, inte att spela dem passivt.. Fel uttryckt av mig. Däremot ser jag inte hur 3x preflopp skulle vara passivt. Om en tight spelare höjer 3x synar jag med alla par, en massa SC och lite annat skräp. Om han höjer 7x eller mer synar jag nästan inte med nåt alls. Och med andra ord vill du inte ha syn av andra händer än de som är bättre än dina QQ när du höjer till 7x? Det jag menar är att man jagar bort en hel del händer man gärna tar syn av genom att höja till 7x. Citera
eurythmech Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Vad Varför oroar du dig för att ge motståndarna implicita när du ändå vill stacka av på flop? Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 60 eller 140 ger ingen större skillnad på de implicita oddsen i min mening. Fast det gör det ju. Det är andelen av stacken som betalas för att se floppen som avgör de implicita oddsen, samt chansen att det stackas av. Och med andra ord vill du inte ha syn av andra händer än de som är bättre än dina QQ när du höjer till 7x? Det jag menar är att man jagar bort en hel del händer man gärna tar syn av genom att höja till 7x. Jag spelar väl ändå inte mot mig själv? Enligt de stats jag har får jag se flopp ca 75% av gångerna på nivå ett och två med mina premiumhänder. Och då skäms jag inte för att höja mycket, det ska jag säga. Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Varför oroar du dig för att ge motståndarna implicita när du ändå vill stacka av på flop? Givet att jag stackar av så blir ju priset Fi får betala för chansen att klonka en flopp jätteviktigt. Är det 60 gör han en kanonaffär med massor av händer, är det 200 är det en dålig syn oavsett hand. Citera
Ängeln17 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Fast det gör det ju. Det är andelen av stacken som betalas för att se floppen som avgör de implicita oddsen, samt chansen att det stackas av.. Chansen att stackas är väl oberoende av prefloppbetet eller? Sen är det 5% (80) skillnad av en stack på 1500 och det gör ingen skillnad imho. Jag spelar väl ändå inte mot mig själv? Enligt de stats jag har får jag se flopp ca 75% av gångerna på nivå ett och två med mina premiumhänder. Och då skäms jag inte för att höja mycket, det ska jag säga. Jag har aldrig sagt att du ska skämmas för ditt sätt att spela. Absolut inte. Var och en måste spela på det sätt som känns bäst för en själv. Det gäller att va trygg i det man gör. Däremot måste jag å andra sidan få diskutera med dig och påpeka vad jag skulle gjort anorlunda och varför. Det är väl därför vi diskuterar HHs här på PF eller? Min erfarenhet är att det är stor skillnad antalet syner man får på 3 eller 5x och jag tar gärna med mig lite motståndare till floppen med en så pass stark hand som QQ. Citera
eurythmech Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Givet att jag stackar av så blir ju priset Fi får betala för chansen att klonka en flopp jätteviktigt. Är det 60 gör han en kanonaffär med massor av händer, är det 200 är det en dålig syn oavsett hand. Du stackar ju gärna av, det kan knappast vara en kanonaffär för fi, såvida du inte är dum som stackar av. Citera
okocha Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Du stackar ju gärna av, det kan knappast vara en kanonaffär för fi, såvida du inte är dum som stackar av. Nu säger han ju att han höjer rejält pre för att kunna stacka av även på farliga floppar eftersom spelet i sig ändå är ev+. Om man istället höjer 3bb får fi korrekta implicita om vi stackar av mot ett set, samtidigt, om vi inte gör det blir vi exploaterbara mot bluffar. Vad som är bäst vet jag inte, men stora höjningar underlättar framtida beslut. Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Chansen att stackas är väl oberoende av prefloppbetet eller? Sen är det 5% (80) skillnad av en stack på 1500 och det gör ingen skillnad imho. Fast det är ett lite snett sätt att räkna. Implicita räknas bäst som en jämförelse mellan hur många gånger pengarna man får betalt när man träffar (och där leder ju en dubbling av synpriset till en halvering av oddsen) och hur ofta man gör det. Jag har aldrig sagt att du ska skämmas för ditt sätt att spela. Absolut inte. Var och en måste spela på det sätt som känns bäst för en själv. Det gäller att va trygg i det man gör. Däremot måste jag å andra sidan få diskutera med dig och påpeka vad jag skulle gjort anorlunda och varför. Det är väl därför vi diskuterar HHs här på PF eller? Alltså... jag skrev "jag skäms inte för att höja mycket" som ett sätt att antyda att jag höjer väldigt mycket (oftast mer än 7bb första nivån), inte att jag på något sätt menar att du påstått att jag borde skämmas. Ledsen om det var oklart. Självklart ska man diskutera, hade jag inte tyckt det hade jag ju inte skrivit i tråden. Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Du stackar ju gärna av, det kan knappast vara en kanonaffär för fi, såvida du inte är dum som stackar av. Okocha svarade åt mig här. Citera
Max Cady Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Ska sluta posta HH's, blir bara en massa tjafs jämt ju! Kanke vi kan starta en ny del på PF?! Tjafsa-om-Max Cady's-HH's-delen kan den heta! Citera
Sansrom Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Ska sluta posta HH's, blir bara en massa tjafs jämt ju! Kanke vi kan starta en ny del på PF?! Tjafsa-om-Max Cady's-HH's-delen kan den heta! Men din ärkenöt, det är väl såna här diskussioner som är intressanta? Citera
Max Cady Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Du menar om man ska raisa 3BB, 5BB eller 7BB preflop? Ja det är möjligt att det är intressant? Ärkenöt förresten? Du menar att jag är nöten? Citera
MrKeen Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Ska sluta posta HH's, blir bara en massa tjafs jämt ju! Kanke vi kan starta en ny del på PF?! Tjafsa-om-Max Cady's-HH's-delen kan den heta! Klart man ska diskutera vad som är bäst spel, här verkar många tycka att det är fiskigt spel och låga blinds, därför bör man höja mer än 3xbb. Kanske rätt om det är ett synglatt bord och man känner sig obekväm att spela såna här händer mot flera motståndare. Nån som är het på vad proffsen säger? Jag själv är lite mer på ängelns inriktning att höja med 3xbb + 1bb för varje limpare och få med händer vi slår, som tex Ax och annat halvdant Citera
Max Cady Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Klart man ska diskutera vad som är bäst spel, här verkar många tycka att det är fiskigt spel och låga blinds, därför bör man höja mer än 3xbb. Kanske rätt om det är ett synglatt bord och man känner sig obekväm att spela såna här händer mot flera motståndare. Nån som är het på vad proffsen säger? Jag själv är lite mer på ängelns inriktning att höja med 3xbb + 1bb för varje limpare och få med händer vi slår, som tex Ax och annat halvdant Nu är vi ju först in i den aktuella handen, lite svårt att raisa +1 för varje limpare då. Och jag säger det igen, man FÅR med sig många om man endast raisar 3BB på Pokerstars $5.5 SnG's! Thats a fact! Sen är det upp till var och en att bestämma sig för om man vill/är bekväm med att spela QQ mot flera FI. Jag vill ha betalt för mina bra händer och dessutom INTE spela dem mot halva bordet, därför raisar jag 5BB. Säger dock inte att detta är rätt, bara hur jag gör... Edit: Med mindre startstackar, snabbare struktur eller helt enkelt på en högre inköpsnivå kanske jag skulle spela annorlunda. PÅ tex $109 kan jag tänka mig att 3BB räcker... Citera
dlinder Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 PÅ tex $109 kan jag tänka mig att 3BB räcker... Nej Citera
freso Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Vad sägs om att limp-raisa då? Citera
smiskos Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Nu är vi ju först in i den aktuella handen, lite svårt att raisa +1 för varje limpare då. Nä, det är ju döenkelt. 1*0 = 0 Lustigt förresten att det råder så pass delade meningar om en så pass vanligt förekommande situation. Själv höjer jag 4 BB först in. Citera
smiskos Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Vad sägs om att limp-raisa då? Det låter som det sämsta alternativet. Vad ska det tjäna till? Citera
AAAKK574821 Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 jag gillar att döda färger - allin på flopen - kanske inte det bästa sättet. Citera
freso Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Det låter som det sämsta alternativet. Vad ska det tjäna till? Tja, om folk nu är så lösa preflop, och man är rädd för floppen? Då borde man ju få in mest preflop. För övrigt höjer jag också 4xBB i den situationen. Citera
smiskos Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Tja, om folk nu är så lösa preflop, och man är rädd för floppen? Då borde man ju få in mest preflop. Om någon höjer ja. Folk synar ju mycket mer än de höjer i normalfallet. För övrigt höjer jag också 4xBB i den situationen. 4BB is teh shit. Citera
Recommended Posts