Gå till innehåll

NY Dagbok! Jag_vinner jobbar sig uppåt på SvSpl!


Jag_vinner

Recommended Posts

Hej ny dagbok här. Skapar den mest för att följa mina egna resultat och sånt, samt låta den som är intresserad göra detsamma.

 

Kommer väl posta nån hand som känns intressant eller kul men inte för mycket annars. Tycker själv det blir ointressant att läsa för många såna på raken i andras DB:er.

 

Har spelat poker några år, upp och ner med resultaten. Det som dock gäller nu är lite av en omstart då jag haft problem med tilten innan.

 

5/10 SvSpel kommer jag hittas mest till en början.

 

Kommer uppdatera dagligen framöver, dock skulle jag behöva hjälp med dessa handhistorier på svenska spel, får nån error när jag försöker få fram dom?

 

Nån som vet hur man löser detta?

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ny dagbok här. Skapar den mest för att följa mina egna resultat och sånt, samt låta den som är intresserad göra detsamma.

 

Kommer väl posta nån hand som känns intressant eller kul men inte för mycket annars. Tycker själv det blir ointressant att läsa för många såna på raken i andras DB:er.

 

Har spelat poker några år, upp och ner med resultaten. Det som dock gäller nu är lite av en omstart då jag haft problem med tilten innan.

 

5/10 SvSpel kommer jag hittas mest till en början.

 

Kommer uppdatera dagligen framöver, dock skulle jag behöva hjälp med dessa handhistorier på svenska spel, får nån error när jag försöker få fram dom?

 

Nån som vet hur man löser detta?

 

:roll:

 

 

Ålder ....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Spelar själv 2,50/5,00 samt 5/10 emellanåt, ska bli intressant att följa.

 

error: menar du när det blir blankt och du skall kopiera historiken? ibland är det blankt iaf.

 

 

När jag går in på "support" tryck här för att öppna din handhistorik, så kommer det upp en error ruta som säger att "arkivet är antingen unknown format or damaged" eller nånting i den stilen. Aldrig testat historiken i svenska spel förut så ingen aning hur det ska gå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok... 8-)

 

Man vet att man har bra dygnsrytm när man ställer klockan på 15.30 stänger av snoozen ställer om klockan på 17.30... och vaknar trött. :roll:

 

I alla fall, åt lite renskav med blandade grönsaker och spelade en minisession. Plussade 1800 kr typ, bankrullen jag har att röra mig med ligger på cirka 34000 kr.

 

Fattar fortfarande inte vad problemet är med handhistoriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok... 8-)

 

Man vet att man har bra dygnsrytm när man ställer klockan på 15.30 stänger av snoozen ställer om klockan på 17.30... och vaknar trött. :roll:

 

I alla fall, åt lite renskav med blandade grönsaker och spelade en minisession. Plussade 1800 kr typ, bankrullen jag har att röra mig med ligger på cirka 34000 kr.

 

Fattar fortfarande inte vad problemet är med handhistoriken.

 

Lirar du SH eller FR? Själv lirar jag FR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe vet inte exakt vilken hand eller vad du syftar på... men ligger väl nånting i det.

 

använder inte pokertracker o sånt just nu... e lite newbie inom sånt där.

 

 

 

Ah, sett dig lite på svs, verkar va rätt aggro och efter tomte/hjälte synen av tight-jag i nån hand även lite spewig ^^

 

edit: angående handhistorik så fixxa någon hand-converter och sen kopiera från pt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde kvällssession... kändes som en halvrush.. körde nån timme började med att backa 2-3 lax, sen vände slutade plus 4 ungefär. Hade massa snack på msn och spelade tre bord, fan det blir stressigt på svenska spel. Orkade inte köra mer, trots att alla bord hade typ 2-3 pers på supertilt... value var det. Men är för trött helt ärligt.

 

Bankroll 38000 kronor ungefär

 

 

och jobba på risk skillsen till nästa gång :)

 

/jacob

 

 

lol... ty... ska göra min research innan jag sprider mina armeér nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och hå, spelat två sessioner på kvällskvisten. Två korta sessioner en med stora swings. Totalt plussade jag runt 5 lax, bankroll nu cirka 43000.

 

Kan skriva två händer jag finner intressanta får dock skriva in dom själv:

 

 

5/10 NL svspel

 

Jag raisar tidig pos till 40 med QQ, får en syn ur small blind av en 1800 stack.

 

Flop 368 med två klöver. Jag betar runt 80 typ, får checkraise till 180 ungefär. Synar.

 

Turn en offsuit 3 parar bordet. Han betar drygt 330 typ i cirka 400 pot. Han bör nu ha ungefär 1200-1300 bakom.

 

Hur spelar vi här? Min image bör vara rätt lösaggro, har inte så mycket info om min motspelare.

 

 

En annan hand 5/10 NL:

 

tidigt pos. med typ 80 bb limpar, sb med 200bb limpar, jag har AK off i big. Jag raisar till 70, får syn av båda.

 

flop 57K med möjligt flushdraw ute. sb checkar, jag bettar runt 200. Mindre stacken lägger, sb miniraisar. Hur spelar jag vidare?

 

Om raise: hur mycket? och hur spela till push?

Om syn: Hur spela till fortsatt stort bet på blank turn?

Om fold: varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vaknade omänskligt tidigt idag... körde en kort session på morgonen. kul grej som alltid har gällt på pokersajter och som även gäller på svenska spel är att även när det inte finns så många bord så är det bara öppna några nya. Dom fylls upp efter några minuter vilken tid på dygnet alla dar i veckan. fisken bara hänger i lobbyn och väntar på att nån ska starta games :-P

 

körde superaggressivt idag, torskade lite småbluffar i början. kände lite hatvibbar från en person till höger om mig på ena bordet som jag raisade hela tiden. sen fick jag handen:

 

5/10 NL

 

Han limpar utg, alla lägger sig till min bb där jag har AK sooted. jag raisar till 88. båda är djupa.

 

flop KJ5 rainbow. betar ut 180 typ han synar.

 

Turn K. överbetar 555, han miniraisar. Antingen har han en kung eller så har han trappat mitt ass med set känns det som... Tankar?

 

 

Sessionen slutade plus några lax, bankroll 47000 kronor typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite mer... har träningsverk och grejer så känner för att stanna hemma hela dagen så det blir en del spelande.

 

Mina bästa vinststreaks brukar vara när jag som nu kör många sessioner som är korta ofta inte mer än en timme styck.

 

Vart dock lite tiltad på en snubbe på slutet som miniraisade mig preflop typ 50% av alla händer jag höjde. rätt många alltså.

 

det resluterade i en hand jag inte är allt för stolt över:

 

5/10 NL svspel

 

jag höjer knappen med 22, standard höjning till 40.

 

miniraisaren slår om mini ur bb till 70.

 

ungefär 78:e gången han gör det så jag väljer psykosalternativet att slå om till 400 istället för standard spelet att bara syna.

 

Han ställer in jag synar, det blir en stor pot.

 

visar sig att han har AQ och min hand står, men känns inte EVmässigt korrekt mitt spel.

 

Tog paus efter det.. :oops::roll::shock:

 

vann några lax bankrulle: 51000 ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite mer... har träningsverk och grejer så känner för att stanna hemma hela dagen så det blir en del spelande.

 

Mina bästa vinststreaks brukar vara när jag som nu kör många sessioner som är korta ofta inte mer än en timme styck.

 

Vart dock lite tiltad på en snubbe på slutet som miniraisade mig preflop typ 50% av alla händer jag höjde. rätt många alltså.

 

det resluterade i en hand jag inte är allt för stolt över:

 

5/10 NL svspel

 

jag höjer knappen med 22, standard höjning till 40.

 

miniraisaren slår om mini ur bb till 70.

 

ungefär 78:e gången han gör det så jag väljer psykosalternativet att slå om till 400 istället för standard spelet att bara syna.

 

Han ställer in jag synar, det blir en stor pot.

 

visar sig att han har AQ och min hand står, men känns inte EVmässigt korrekt mitt spel.

 

Tog paus efter det.. :oops::roll::shock:

 

vann några lax bankrulle: 51000 ungefär.

 

 

WP :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kört lite mer fått upp rullen till 55000 kronor

känns bra lite halvrush.

 

spelar löst, får mycket action och älskar det. bluffar bort en del till och från men jämnar ut sig med valuebets... orkar inte lägga upp nån hand. vet inte ens om nån läser så :mrgreen:

 

iaf... känns nice som fan idag är jag säkert upp 11-12000 kronor på 5/10 vilket jag ser som ett mycket bra resultat. kört typ 4-5 korta sessioner kanske totalt 3.5 timme eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session på morgonen, vann en pot mot en tight kille med set mot överpar.

 

Sen två lustiga potter mot en snubbe:

 

cut off höjer till 40, knappen synar, jag synar med JT spader från blinden.

 

Flop K J T med två hjärter. Jag betar ut 110, raisaren lägger, den andra synar.

 

turn 8 klöver, finns nu även två klöver ute. Jag betar vidare 240, han synar.

 

River 5 klöver. backdoor flushen ute annars inget farligt kort. Ligger 800 i potten han har 800 kvar i stacken typ... Hur spelar vi? Vad är rimligt att han har?

 

 

 

Lite senare en annan pot mot samma kille jag raisar tidig pos. med 7,6 off.

 

flop 7 6 K med två klöver, heads up på floppen, han checkar jag betar 75 han miniraisar... han har typ 1700 bakom.

 

tankar?

 

 

vann runt 3000 denna session.

 

Bankrulle 58000 kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...