Gå till innehåll

Multitabla


StuUngar

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag har några frågor angående multitabling, dvs att spela på flera bord samtidigt. Personligen har jag svårt för att spela mer än två bord samtidigt, oftast spelar jag bara ett. De få gånger jag försökt multitablat har spelet på samtliga bord blivit sämre, jag har haft svårt att hålla fokus på alla, dessutom får jag inga read på motståndare och kan därför inte ta korrekta beslut. Jag skulle vilja lära mig att multitabla så att det blir mer spel och mindre väntetid, dessutom kanske man kunde tjäna lite extra en vinnande dag. T.ex. 4 bord samtidigt skulle vara bra. Är det någon som har några råd att ge angående multitabling? Något speciellt man ska tänka på? Någon spelstil som lämpar sig bäst? Är det kanske bättre att vara TAG än LAG när man multitablar så att man slipper spela så många potter? Jag såg några på forumet som lirade 8-12 samtidigt, hur bär ni er åt? Övriga synpunkter?

 

Tacksam för alla konstruktiva svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis är det lättare att spela TAG. Går mest ut på att folda, samtidigt behövs inte lika mycket read på motståndarna eftersom man oftare är favorit och kan värdebetta istället för att behöva bluffa/folda.

Att hålla sig till en given förbestämd strategi gör det hela mycket enklare också, exempelvis bestämma sig för att alltid (nästan) folda 22-55 UTG och höja resten (6-max). Sen anpassar denna om den inte fungerar tillfredställande.

Allt för att automatisera besluten så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 9 bord oftast, har enligt PT en Semi-loose aggresive aggresive spelstil vilket funkar bra för mig, men det har ju blivit en hel del rutin, tror jag har runt 3.5milj händer spelade totalt, så man vet ungefär vad man ska göra så att säga.

 

Tror det är i princip det viktigaste, att man vet exakt hur man ska spela varje hand i varje situation, visst ibland får man ju tänka till ändå men de ska inte vara ofta det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag lirade passivt och enbart lirade monster och jagade set skulle jag nog klara 16bord.

Vissa skulle säkert klara av ännu flera.

 

16 bord är ju hur lätt som helst Fullring?

Om man skulle spela säg AKo/AKs, alla par, och typ limpa SCs i multiwaypotter..

 

Spelar 8-9 bord 6max. Tycker inte ens det är stressigt om jag har 4-5 händer samtidigt. AA/AK på 4-5 bord samtidigt har ju inträffat ett par gånger.

Det är ju ganska lätt att tänka i förväg. Raisar "han" slår jag om till XX, synar han innan där också. Då raisar jag si, osv.

 

Sen för att slippa lägga tid på att flytta runt borden och sånt. Så är ju 0 överlapp väldigt viktigt. Så om jag haft säg 2 st 30" skärmar hade jag nog utan problem kunnat lirat 24 bord fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...