Gå till innehåll

Dollarns Framtid?


Vichyn88

Recommended Posts

Hej jag har inte legat bakom speciellt många inlägg, endast svarat då och då men är ändå ofta inne och läser.

 

Jag har funderat lite över dollarn som den senaste tiden har haft en större downswing än min bankrulle och jag vet att folk brukar spekulera och ha rätt bra koll på vart vi är på väg. Är det någon som är tillräckligt insatt för att ge ett bra svar på frågan?

 

Tack på förhand// Timman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har inte legat bakom speciellt många inlägg, endast svarat då och då men är ändå ofta inne och läser.

 

Jag har funderat lite över dollarn som den senaste tiden har haft större swings än min bankrulle och jag vet att folk brukar spekulera och ha rätt bra koll på vart vi är på väg. Är det någon som är tillräckligt insatt för att ge ett bra svar på frågan?

 

Tack på förhand// Timman

Har läst på olika forum i trådar som behandlar dollarns framtid. Dem flesta verkar oense om vad som kommer ske på lång sikt. Dock verkar dem flesta vara relativt eniga om att dollarn kommer sjunka ytterligare på kort sikt.

Personligen har jag ingen kunskap i denna fråga, men detta är bilden jag fått utav flertalet trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget svar, för om vi visste att dollarn skulle vara värd 5kr om ett år, så skulle den vara värd 5kr nu med (alla skulle sälja sina dollar blixtsnabbt).

 

Man kan bara gissa, och tycka.

 

Jag gissar att dollarn kommer gå ner, men det är som sagt bara en gissning. Jag vet inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i Arizona 1998 kostade en dollar runt 11kr

När jag var i Washington 2003 kostade en dollar 8,90

När jag var i Vegas 2006 kostade en dollar 8,40

Nu när jag ska till Vegas i november kostar den cirka 6,40-6,50 kr

Min bankrulle vill inte att denna trend ska fortsätta :-) Tyvärr valde man fel sidor att spela på när man ratade eurosidorna för dollarsidorna för några år sedan ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har inte legat bakom speciellt många inlägg, endast svarat då och då men är ändå ofta inne och läser.

 

Jag har funderat lite över dollarn som den senaste tiden har haft en större downswing än min bankrulle och jag vet att folk brukar spekulera och ha rätt bra koll på vart vi är på väg. Är det någon som är tillräckligt insatt för att ge ett bra svar på frågan?

 

Tack på förhand// Timman

det finns ingen på detta forumet som kan säga något som är värt att lyssna på, och dom som är värda att lyssna på kommer berätta att det är omöjligt att sia om dollarns framtid.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget svar, för om vi visste att dollarn skulle vara värd 5kr om ett år, så skulle den vara värd 5kr nu med (alla skulle sälja sina dollar blixtsnabbt).

 

Man kan bara gissa, och tycka.

 

Jag gissar att dollarn kommer gå ner, men det är som sagt bara en gissning. Jag vet inget.

 

 

Det där är inte riktigt sant. Den svenska (om vi nu antar att vi jämför mot kronor) och amerikanska räntan spelar stor roll för det framtida väntevärdet på valutan.

 

Anta att den amerikanska räntan är sjukt hög, och den svenska löjligt låg. Då skulle det ju finnas ett arbitrage i att köpa amerikanska dollar, sätta in de på banken med bunden ränta och plocka ut dem om ett år (förutsatt ett förväntat värde på dollarn som är samma som idag). En valuta kan alltså ha ett väntevärde i framtiden som är större eller mindre än dagens värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite novice på att infoga bilder o sånt men om du går in på min tråd jag gjorde för nån månad sen så hade heltok en graf postad där på sida 1.

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/40637-dollarn-pa-vaeg-vart.html

 

Som jag ser det så är det ingenting som pekar på att den kommer gå upp, fast jag sitter lite i samma sits som dig antar jag, har stor del av mina tillgångar i dollar och sitter o väntar på att den kanske KANSKE går upp till 7~ igen som den gjorde i augusti.

 

Dock tror jag inte det kommer hända men också bara ren spekulation, dags att lira på någon eurosite, eventuellt pund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...