Gå till innehåll

Bluffbryderier med djupa stackar, NLFR200


Recommended Posts

Stats på fi 24/8/0.9 över 465 händer.

 

Brukar sällan skjuta turn i detta läge på dessa äckligt passiva bord. Men nu valde jag den linjen och när ytterligare en kung kommer på rivern är en push solklar, eller?

 

 

***** Hand History for Game 6407025341 *****

$200 USD NL Texas Hold'em - Friday, October 12, 20:40:21 ET 2007

Table Table 125480 (No DP) (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: SIMPLY_No_1 ( $432.85 USD )

Seat 5: HERO ( $380.70 USD )

Seat 4: LolOmgTilt ( $210.85 USD )

Seat 8: matthew132 ( $172 USD )

Seat 9: loulin3 ( $189.70 USD )

Seat 10: dingdangdo7 ( $155.15 USD )

Seat 6: matsu123 ( $169 USD )

Seat 2: Raoh_ ( $31 USD )

Seat 1: sannih ( $202.65 USD )

Seat 7: Squidish ( $37 USD )

dingdangdo7 posts small blind [ $1 USD ].

sannih posts big blind [ $2 USD ].

 

Holecards:

Dealt to HERO [:As::Qs:]

Raoh_ folds

RAISE SIMPLY_No_1, $8 USD

LolOmgTilt folds

RAISE HERO_ , $25 USD

matsu123 folds

Squidish folds

matthew132 folds

loulin3 folds

dingdangdo7 folds

sannih folds

CALL SIMPLY_No_1, $17 USD

 

Flop:

[ :4c::5d::9d: ]

SIMPLY_No_1 checks

BET HERO , $40 USD

CALL SIMPLY_No_1, $40 USD

 

Turn:

[:Kc:]

SIMPLY_No_1 checks

BET HERO , $95 USD

CALL SIMPLY_No_1, $95 USD

 

River:

[:Ks:]

SIMPLY_No_1 checks

HERO ALIN

 

Edit: Ända jag trodde han skulle syna min riverpush med är floppat set alternativt KK.

AA trodde jag var föga troligt då han isf borde spelat handen aggresivare med tanke på stackdjupen. AK är väl möjligt, men kändes ändå inte troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns rätt onödigt och FPS att panga in mer än halva stacken tom på river när du har rätt klara indikationer på att fi vill spela + att din hand har rätt bra showdownvärde på en sån dragig bräda och du har möjlighet att knacka ner den. Antingen bluffar du med bästa handen rätt ofta här, eller så får du syn av typ JJ, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att ni har rätt alla tre. Sällan jag bluffar så här hårt men magkänslan skrek verkligen att han var svag. Men vafan hjälper det när fi gladligen synar ner med 10c9c kallar mig fisk och lämnar bordet på studs.

Men klandrar inte hans spel på flop och turn. Att syna mitt 3-bett är standard med våra stackar och olyckligtvis dyker färgdraget hans upp på turn.

Olyckligtvis så läste han antingen sönder mig på rivern, eller mera troligt synade av bara farten utan att ens tänka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte preflop mot en sån tight snubbe...

Så du förespråkar alltså en kallsyn? Isf får du gärna utveckla. Skulle du rättfärdiga mitt preflopsspel mera om vi satt med 100BB? Tycker man är rätt vilsen på flopen om man träffar sin dam och fi bombar vidare.

Men jag har märkt att jag ofta hamnar i jobbiga situationer och mycket oftare tar felbeslut när det handlar om 200BB istället för 100BB, en läcka jag gärna vill täppa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att preflop känns lite väl aggro. I hans tidiga position hade jag nog övervägt att slänga händer som AQo (men ok kanske raisa med suited). Visserligen har han högre vpip än mig men o andra sidan preflop-raisar han ju med färre händer så det känns som han från den positionen borde ha en ganska legitim hand. Jag hade nog synat eller foldat men att raisa..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots många bra svar så tycker jag inte jag blivit speccielt mycket klokare dessvärre. Har fått en del kritik på mitt preflopsspel vilket jag visserligen köper. Men kan verkligen inte bestämma mig för vilken linje jag föredrar.

En syn låter relativt vettigt, men klonkar man sin kvinna på floppen och fi inte ger sig vid omslag på flopen alternativt bombar vidare på turn, samtidigt jag väljer att bara syna hans förmodade c-bett så känns resterande gator svårspelad.

 

Fold funkar väl givetvis men orka folda AQs preflop med djupa stackar. :shock:

 

Så nu för stunden leder nästan 3-betts linjen lite svagt. Sen att jag i denna hand bettade vidare tom och gick back är en sak, i princip alltid ger jag upp efter flopen vid dessa händer.

 

Sen kanske inte slutbluffen är så solklar som jag tyckte precis när jag förlorat potten och postat handen. Men min magkänsla var stark och hade jag infakto kunnat se min motspelares 10c9c hand skulle jag nog agerat likadant. Dessvärre kunde han inte hitta folden. :cry:

 

I like.

 

Väldigt aggressivt spelat men ser helt klart ok ut :)

Fan vad skönt att få åtminstonde ett medhåll. :-D

 

 

 

Bluffen i sig ids jag inte kommentera, men min fråga är om inte ett drygt pottbett på river har samma skrämseleffekt som en all in?

 

På så vis sparar vi ju en slant de gånger Fi väljer att syna ner.

Du har absolut rätt. Jag kan också inbilla mig att ett sådant bett nästan skulle kunna skrämma mera än en push. Tänkte tyvärr inte på detta i stridens hetta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså killen har ju tur, han viker antagligen turn utan färgdraget och när sen sista kungen kommer är det många som bara bettar AK och runnerrunenrtrips tycker han väl är för otroligt för att du ska ha det eller något.

om river är en blank, undrar om han synar då...?

 

han kan iofs fråga sig om du värdebettar AA på en Kxxxx bräda så djupt då inte många sämre händer kan syna, du kan ju inte sätt ahonom på Ak eftersom float OOP skulle vara ganska kallt.

 

frågan är ändå om han överhuvudtaget tänkte eller floppat toppar=nuts.

 

tycker ofta det slutar illa när jag drar stora bluffar på dessa nivåer, folk resonerar inte utan letar mest efter anledningar, hur dåliga de än må vara, att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...