Gå till innehåll

NL100SH - AKs - Är detta godkännt SH spel?


Recommended Posts

Jag håller på att lära mig SH spel. Min agression måste upp upp upp så jag funderade på denna handen jag spelade idag? Gillar egentligen inte att pusha med drag men det finns några fördelar här. Potten är här 47BB vilket är ett halvt inköp. Fi har tillräckligt bakom för att inte vara ordentligt committad. Han visar ganska stark hand här dock men det kan lika gärna vara en bluff med två höga som jag. Hans handmöjligheter är enligt mig riktad ganska högt men frågan är om han skulle betat ut så kraftigt på floppen med överpar? Som sagt så är jag nu på SH så HJÄLP!

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($111.05)

BB ($28.25)

UTG ($28)

MP ($101.95)

CO ($98.50)

Hero ($101.20)

 

Preflop: Hero is Button with Kc, Ac.

3 folds, Hero raises to $4, SB raises to $13, 1 fold, Hero calls $9.

 

Flop: ($27) 7d, 2c, 5c (2 players)

SB bets $20, Hero raises to $88.2, SB folds.

 

Final Pot: $135.20

 

Results below:

No showdown. Hero wins $135.20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg fi har något mellanpar (88-JJ) (qq-aa känns lite meningslöst då degen nog åker in oavsett med 100bb), ställer hero direkt så är det lättare för han att sätta hero på bluff/färgdrag/ och lite mer tveksamt monster (AA/KK/set). synar hero dock (och inte floatar särskilt ofta) så slår fi verkligen itne särskilt mycket med sitt mellanpar och kanske kör en c/f på turn (alternativt gratiskort). men känns att överanalysera "lite" ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg fi har något mellanpar (88-JJ) (qq-aa känns lite meningslöst då degen nog åker in oavsett med 100bb), ställer hero direkt så är det lättare för han att sätta hero på bluff/färgdrag/ och lite mer tveksamt monster (AA/KK/set). synar hero dock (och inte floatar särskilt ofta) så slår fi verkligen itne särskilt mycket med sitt mellanpar och kanske kör en c/f på turn (alternativt gratiskort). men känns att överanalysera "lite" ^^

 

Synar hero är det väldigt lätt hänt att Fi sätter honom på draget, vilket gör att han fortsätter betta om vi missar turn men kanske stänger av om vi träffar. Dvs worst of both worlds. Syna den här floppen är helt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...