Gå till innehåll

Mina svagheter(eller är det verkligen det)


purplecard

Recommended Posts

Hej. Spelar NL 1/2$ och förstod i somras att jag måste bli mer aggressiv för att fortsätta gå plus. Ändrade spelstil och har nu statsen 21/17/4 på 110000händer. Mitt BB är 6 och jag är mycket nöjd.

 

Men man vill ju optimera sitt spel så jag kollade efter luckor i spelet och hittade att jag går marginellt back eller medelback på låga par,connectors,suited och Axo. Det är främst de här händerna som jag börjat preflophöja med.

 

Nu är ju frågan om man får mer betalt på övriga händer i och med att man spelar de här händerna hårdare. Dvs att motståndarna inte vet var de har mig och att jag därmed får ett bättre resultat i längden. Jag har ett kanonbra BB och i och med att jag inte går kraftigt back på dessa kanske jag får accepptera detta.

 

Är det nån som har några funderingar kring detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Spelar NL 1/2$ och förstod i somras att jag måste bli mer aggressiv för att fortsätta gå plus. Ändrade spelstil och har nu statsen 21/17/4 på 110000händer. Mitt BB är 6 och jag är mycket nöjd.

 

Men man vill ju optimera sitt spel så jag kollade efter luckor i spelet och hittade att jag går marginellt back eller medelback på låga par,connectors,suited och Axo. Det är främst de här händerna som jag börjat preflophöja med.

 

Nu är ju frågan om man får mer betalt på övriga händer i och med att man spelar de här händerna hårdare. Dvs att motståndarna inte vet var de har mig och att jag därmed får ett bättre resultat i längden. Jag har ett kanonbra BB och i och med att jag inte går kraftigt back på dessa kanske jag får accepptera detta.

 

Är det nån som har några funderingar kring detta?

Jag skulle inte ta för allvarligt på dessa siffror. Exempelvis är AK (både suited och ej) en av mina största vinsthänder i en av mina databaser (30 k händer) medan den är en av mina största förlorare i en annan ungefär lika stor databas. Många av händerna du nämner ligger ju ganska nära noll i EV och variansen gör att den kan ligga på minus ganska ofta. Om du ser några väldigt specifika mönster kan du ju gå in och kolla på händerna du har spelat och se om det är något mysko, men överlag tycker jag inte du ska ändra för mycket i ditt spel som verkar funka bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokertracker bb 6+ eller ?variera dej höj ibland med småpar

 

Ja det stämmer med pokertracker 6,05 i bb. Höja ibland med småpar kanske hade vart bra. Som det är nu höjer jag alltid i en ohöjd pott med par på mitten, cutoff och knappen.

 

Å andra sidan som jag skrev förrut ökar ju vinsten på AA om jag höjer med 22 och T9o på knappen eftersom de inte vet var de har mig. Jag vet inte om man kan få så mycket bättre bb under en längre period eller vad ligger de bästa på?

(Jag vet att inte 110000 händer är statistiskt säkerställt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så alla håller med Waggho om att så länge som de här händerna går marginellt back vilket gör att jag blir svårläst med en bredare HD så ska jag fortsätta med detta spelet?

 

Spelar man 21/17/4 kanske jag inte ska räkna med att gå plus på alla händer jag spelar? Men man är ju inte bäst anser jag och att det därmed finns mer att lära.

 

Är det så att om man når ett bb på över 6 på en nivå så är det i princip max och att man efter det i så fall får gå upp en nivå om man ska utvecklas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 600 000 händer så är 45s 56s 67s de händer jag förlorat mest med.

 

Gissar att om man ska spela dom vinnande måste man ha position och även kunna spela de bra vid marginäll träff. Alltså inte bara folda bort de så fort de inte träffar tvåpar eller bättre. Det är alltså tvärtom mot hur jag har spelat dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer med pokertracker 6,05 i bb. Höja ibland med småpar kanske hade vart bra. Som det är nu höjer jag alltid i en ohöjd pott med par på mitten, cutoff och knappen.

 

Å andra sidan som jag skrev förrut ökar ju vinsten på AA om jag höjer med 22 och T9o på knappen eftersom de inte vet var de har mig. Jag vet inte om man kan få så mycket bättre bb under en längre period eller vad ligger de bästa på?

(Jag vet att inte 110000 händer är statistiskt säkerställt)

 

Jag hade 7.19ptbb/100 på nl200 men det han inte bli mer än 60k händer man vill väll uppåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...