Gå till innehåll

Defintion av skattefri sajt. Towergaming skatt?


Recommended Posts

Towergaming har både en maltalicens och en kanawake (lr hur det stavas) licens, kan jag få ut något av detta? Tänker på om det är skattefritt eller ej.

Läste i myssions stora tråd att vart de har licensen inte behöver betyda om de är skattefria eller ej.

Har mailat dem o frågat var de har sina servrar, men läste nu att de inte heller behövde betyda ngt.

De svarade mest att de hade en EU licens men att de tyckte jag skulle höra med

någon inom skatteområdet här hemma. Har dock mailat för mer info men min fråga är vad är det jag ska titta efter om jag vill veta om den är skattefri eller ej.

Har läst vad myssion skrev, men tyckte just denna del beskrevs luddigt. Kanske bara jag som är förvånad, men vore snällt med svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vem som innehar pokerlicensen, vem du som poker kund ingår avtal (mig veterligen kan du inte ingå avtal med annan part än licensinnehavaren), det viktiga är var det företaget är registrerat.

Towergaming bedriver inte bara poker, det är anledningen till varför de har fler än en licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vem som innehar pokerlicensen, vem du som poker kund ingår avtal (mig veterligen kan du inte ingå avtal med annan part än licensinnehavaren), det viktiga är var det företaget är registrerat.

Towergaming bedriver inte bara poker, det är anledningen till varför de har fler än en licens.

 

Men vilken av delarna är relevant för mig? bara pokern? eller är det typ casiono eller bettingdelen som räknas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...