Gå till innehåll

Fisk


Sekko

Recommended Posts

Hej hej!

 

Nu är det dags för mej att skriva dagbok. Skoj skoj. Det gör gör jag för att få mer disiplin i spelet .Dessutom hoppas jag att få lite goda råd av människor som är visare än mej..

 

OM MEJ

Jag pluggar på naturvetarprogramet på gymnasiet (hur gammal är jag8-) ). Jag håller på med kampsporten taekwondo och håller på med musik; gitarr, slagverk, blås. Detta och min flickvän tar upp nästan all min tid så därför kommer jag inte ha så mkt tid till pokern...men det är väl en skön omväxling till alla 10h-grindningsdagböcker ;)

 

Poker har jag spelat ett år. Spelar mest CG 0,5-1 fyra bord på nätet och lite 2-4kr lajv också.

 

 

KORTSIKTIGA MÅL

-Bygga upp bankrullen

-Köpa ny skärm

-Börja spela 5 eller 6 bord

-Spela minst 6h per vecka

-Inte sitta inne på msn,plugga.

 

LÅNGSIKTIGA MÅL

-Spela 1-2, 2-4 och högre så småningom

-Bli bättre på turrar

-Inte gula ;)

-Spela en EPT

-Ta körkort

-Köpa fin bil

 

Ska försöka lägga ut interessanta händer och bespara er från bad beats.

 

Enjoy!

 

UPDATE: Nu härjar jag på svs.

 

RESULTAT FEBRUARI:

1/2:

2/2:

3/2:

4/2:

5/2:

6/2:

7/2:

8/2:

 

-----

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja! Jag lirar för närvarande bara på betsson. Känns som om jag har rätt bra koll på alla regulars på nivån jag lirar där. Samt bra support.

 

Japp nivån är $0,5-$1. Har egentligen inte rulle för det men spelar man för lägre känns det meningslöst. Brukar köra typ två bord 0,5-1 och typ två 1-2 eller 2-4 när jag har lust och bankrullen tillåter det.

Det känns som om jag spelar tillräckligt bra för att kunna gå upp å bli regular på 1-2 och 2-4 men har inte BR för det.

 

Storleken på BR e just nu $1800. Hade oskönaste sessionen i lördags morse där jag backade $1600. Så nu e det back to grajnd som gäller!

 

puss pusss va snälla mot varandra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nyss en sjuk session till. Otur + för liten rulle = katastrof..

 

-$1600

 

Ligger 20K kr back den här veckan, vilket e väldigt mkt för en studerande sjuttonåring.

 

Rullen e nu på $160 typ. Jag ska nog ta en liten paus från pokern ett tag. Måste få tillbaka en bra syn på pengar..

 

JAG SKA INTE SPELA $10-$20 PÅ ETT TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nyss en sjuk session till. Otur + för liten rulle = katastrof..

 

-$1600

 

Ligger 20K kr back den här veckan, vilket e väldigt mkt för en studerande sjuttonåring.

 

Rullen e nu på $160 typ. Jag ska nog ta en liten paus från pokern ett tag. Måste få tillbaka en bra syn på pengar..

 

JAG SKA INTE SPELA $10-$20 PÅ ETT TAG.

 

:shock::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Shit va det e kallt idag!! Regn också..Fy fan....Drömmer å va en high stakes grindare som sprutar ner brudar med champagne i san tropez...aja det kommer :)

 

Hade franskprov idag. Det gick bra! wohoo.

 

Har tänkt å ta lite paus från pokern ett tag men gick in å spelade en halvtimme precis. Gick in med hela rullen å spelade $0,5-$1. Att spela för mindre pengar känns bara meningslöst. Gick iaf +$80.

 

Nu e rullen på $240. NU E DET NYA TAG SOM GÄLLER!

 

Mål: ha spelat upp rullen till $4000 innan 15december.

 

Nu ska jag dra å lira gitarr.

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Har lirat rätt bra under helgen; spelade upp rullen till $440. Jag är på väg tillbaka!! 8-)

 

På torsdag har jag två matteprov! Både i matte C och i en specialkurs som heter matte breddning. Tror ni det suger eller?? Därför blir det mer reducedrade echelon-matriser än poker den här veckan.. :(

 

Hade bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Höstlov. Vädret e skit. Ja e tokförkyld och jag är GUL :( Alla snackar om "dagboksriggen" men den har jag minsann inte kännt av.

 

I förrgår spelade jag lite CG 2-4kr och 4-8kr live med några kompisar också. Slutade på

 

-700 kr

 

men spelade brutalt dåligt men jag var förkyld och trött så kan skylla på det. dessutom spelade vi på tok för länge; mellan 7 och 3, det pallar man ju inte.

 

ska nog sätta in på poker-kontot snart.

 

hade bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att det känns meningslöst att spela lägre än 0.5/1. Då är det nog dags för dig att tänka till ordentligt. Att spela med 3-4 inköp är meningslöst. Gör du alltid det så kommer det ALLTID att betyda bust förr eller senare. Det spelar ingen roll om du är Phil Ivey, du kan lika gärna skänka pengarna till välgörenhet.

 

Du kommer aldrig att kunna bli en regular på högre stakes om du inte tar itu med dina grava money management-problem. Du som läser matte C borde ju kunna tillräckligt mycket sannolikhetslära för att veta att du är dömd att misslyckas om du fortsätter som du gör.

 

20k på en vecka är sjukligt för en 17-åring. Du borde inte spela överhuvudtaget.

 

Hoppas allt ordnar upp sig för dig och att det går bra i skolan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

hej alla! Under julen satte jag in 1000kr 2 gånger men gulade båda. :(

 

För några dagar sen tog jag ut rakebacken som var 37$. Igår spelade jag upp det till $72 och idag till $300. Det skall bli spännande att se vad som händer ;)

 

På tisdag spelar jag och mitt band på Klubben inne på Fryshuset i Sthlm. Kom dit! Jag tror det blir grymt bra

 

Just det. Hade som mål att ha $4000 till den 15 december. MISSION FAILED

Nytt mål: dra in $3000 innan påsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL

 

 

Jag tycker det är bättre att skotta hejvilt och antingen få en ordentlig rulle eller gula än å sitta grinda nl25. Gular man kan man ju göra nåt vettigt under tiden som man förlorar om man grindar low stakes.

 

Har nog spelat upp 200$ till 1000$ på 1-3 dagar över 50gg, synd jag bara cashat ut runt 10gg innan jag Gulat.

 

Skulle man kört efter lite BR-krav kanske man skulle plusat på pokern.

 

Bara ett litet tips...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...