Gå till innehåll

Hur många böter har du?


bumbum

Recommended Posts

Åkte över 200km/h på E20 för några år sedan och blev förföljd av en civil polispatrull. Eftersom jag trodde det var någon som ville köra ikapp med mig körde jag ifrån dem.

 

I polisrapporten stod det att polispatrullen valt att avbryta när deras fartmätare visade 195 km/h och min bil fortfarande ökade avståndet. Enligt rapporten hade de även viftat med en "polisspade" och blinkat med ljusen för att påkalla min uppmärksamhet.

 

Länsrätten drog in körkortet och jag fick mycket höga böter. De drog av 10km/h för "eventuella mätarfel" så jag blev bara dömd för att ha kört 185km/h. Trots att min dåvarande arbetsgivare (jag sommarjobbade) intygade att jag var en nyckeltillgång för företaget och att samhället skulle lida stor skada om jag blev av med körkortet valde länsrätten att dra in kortet 8 månader :(

 

Nu i efterhand ångrar jag att jag saktade ner och lät fi hinna ikapp mig.

 

Jag ångrar ännu mer att jag stannade när jag insåg att jag körde ikapp med en snutjävel. Det enklaste hade varit att helt sonika köra ifrån dem och sedan vägra svara på frågor om vem som framfört fordonet (som vid tidpunkten av försäkringsskäl var registrerat på min mor).

 

Fienden får tydligen inte syna din bluff om du går all in och kör över 190km/h, de måste avbryta förföljandet, en viktig read i dylika sammanhang!

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, själv har jag fått 250 kr i bältesböter samt ett par 3 stycken p-böter samt 1 fortkörning. Men har dock en oerhört rolig historia som utspelar sig för ca 3 veckor sedan upp i Norrbotten.

 

Börjar med att en kompis kör mot Gult/Orange i ett trafikljus och han har en WV passat med takbox och extraljus på tänker inte så mycket på det ca 300 meter längre bort stannar dom han och det är civilpolisen, han får då 3000kr i böter för det samt att bilen var obesiktad vilket gav 1500kr till i böter men pga att den första bötern var så stor får han "rabatt" 50% på andra böterna så blir totalt 3750kr. Det var ju ungefär väldigt kul när han berättade det, för det är verkligen en kille som lyckas med det mest konstiga! Sen har vi vår traditionella Fredagslunch veckan efter, Oskar kommer dit som killen heter och berättar att han kvällen innan fått en till böter på 1500kr av samma polis, denna gång hade han varit och köpt en hylla av något slag hos en kompis. Skulle anta de bor ungefär 1km ifrån varan, han lastar in den i baksätet men den e lite lite för stor så han kan inte stänga dörren men den går igen så att det är ca 5cm glepa. Polis stannar honom hon han får 1500kr för att han kört med "öppen dörr". Polisen säger dessutom att ja visa saker kan vi ju se genom fingrarna på men detta är en sån allvarlig förseelse så jag måste ge dig böter eftersom det är förenat med livsfara att köra med dörren öppen!

 

Någon som slår detta?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte över 200km/h på E20 för några år sedan och blev förföljd av en civil polispatrull. Eftersom jag trodde det var någon som ville köra ikapp med mig körde jag ifrån dem.

 

I polisrapporten stod det att polispatrullen valt att avbryta när deras fartmätare visade 195 km/h och min bil fortfarande ökade avståndet. Enligt rapporten hade de även viftat med en "polisspade" och blinkat med ljusen för att påkalla min uppmärksamhet.

 

Länsrätten drog in körkortet och jag fick mycket höga böter. De drog av 10km/h för "eventuella mätarfel" så jag blev bara dömd för att ha kört 185km/h. Trots att min dåvarande arbetsgivare (jag sommarjobbade) intygade att jag var en nyckeltillgång för företaget och att samhället skulle lida stor skada om jag blev av med körkortet valde länsrätten att dra in kortet 8 månader :(

 

Nu i efterhand ångrar jag att jag saktade ner och lät fi hinna ikapp mig.

 

Jag ångrar ännu mer att jag stannade när jag insåg att jag körde ikapp med en snutjävel. Det enklaste hade varit att helt sonika köra ifrån dem och sedan vägra svara på frågor om vem som framfört fordonet (som vid tidpunkten av försäkringsskäl var registrerat på min mor).

 

Fienden får tydligen inte syna din bluff om du går all in och kör över 190km/h, de måste avbryta förföljandet, en viktig read i dylika sammanhang!

 

Var rättvist att du åkte dit - du var ju en fara för allmänheten på vägen, blåser man på 195 km , då jävlar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit av med kökortet 2 gånger (under 2 månader/gången) + böter, 1 gång böter ....körde 34 km/h för snabbt på 70 väg men konstapeln va 3vlig nog att skriva ner till 29 så bara böter.

Böter för att jag inte haft fegsnöre.

Sen har jag fått blåsa hur många ggr som helst..... där jag finns finns polisen tydligen :(

 

Jobbade mer eller mindre på vägarna under en tid så kanske inte så konstigt !

 

EDIT: några parkeringsböter och innehav av narkotika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ung och oerfaren som jag var ok jag e fortfaranade ung men tebax på ämnet så drog man på sig en heldel,

mopedkörning utan hjälm, olovlig körning, narkotika, olaga utseende ett okänt antal gånger, med mera men har lyckats hålla mig borta ifrån böter i ett par år nu och då jag även har blivigt snyggare nu så slipper jag därmed det sist nämda :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snittar väl 1 p-bot i veckan:oops: Sen har det väl blivit ett par för speeding varje år, men tack försäkring som gör det billigt. Är såna försäkringar egentligen helt lagliga? Dom funkar åtminstone.

 

Och folk klagar på att pokerspelare inte skattar!

(ett totalt ironiskt inlägg, och jag är för skattning på poker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...