Gå till innehåll

Rätt belopp att beta efter reraise preflopp ur position?


Fredrik123

Recommended Posts

Betrakta detta problem (Man själv e väldigt aggressiv TAG):

 

En TAG raisar på cutoff eller på knappen. Personen på SB synar. Själv sitter man på BB, oparad, t.ex med AK, AQ eller helt enkelt med två blanka kort. Eftersom TAG sitter i sen position e hans handrange väldig bred allt i från 32 till AA. SB e oftast svag, dåligt äss eller något annat skit som vill se en billig flop.

 

1/2 $ NL:

 

TAG raisar 8$. SB synar 8$. Reraise till 27$. SB lägger sig 90 % så han behöver man knappt oroa sig över. Oftast så lägger sig TAG men då TAG synar vad e bästa möjliga CB vid miss och hur ser handrangen ut vid syn av reraise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höj mer pre (beroende på djup givetvis, men mer än det där vid 100bb+, framförallt offpos)... cb på flopp beror ju på 28.6 olika faktorer så lite svårt att avgöra? vissa floppar kan du ju dessutom köra en c/c eller c/r på...

 

vad TAG synar med pre mot såpass bra odds i pos är nog ganska brett och beror på vad han har för read på dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar tänka "hur mycket skulle jag bettat om jag träffat denna flop", och betta lika mycket. Du vill spela likadant med träffar och missar, annars lär sig fi snabbt att läsa dig.

 

Om du bettar stort så kan du balansmässigt CB:a fler missar, om du bettar litet så bör du balansmässigt CB:a färre.

 

Edit: Första stycket innebär troligen att du bettar större på välkoordinerade brädor och mindre på torra brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg så här.

Istället slår du om till 32$ totalt. Denna raisen är alldeles för liten faktiskt.

Du får syn av CO men inte CB.

 

Floppen kommer T62. Det ligger 72$ i potten, jag brukar i detta läge betta mellan 36-56 typ. Mellan halvpot-2/3pot brukar räcka. Detta just för att inducera raise även de gånger jag träffat eller har typ AA!

 

Egentligen är ju allting upp till dig, read på motståndaren, hur du brukar betta osv.

 

Men thats just my 2 cents.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är typ puffat ris med choklad. Väldigt gott faktiskt!

Angående handen så tycker jag en Kexraise vore på sin plats.

 

Dvs du checkar, äter en kexchoklad och ser vad han gör. betar han, så tar du en tugga till.

 

Här tycker jag att du betar ut och ser vart du står. med en minbet. Och äter en risbräck till.

Nu vill jag också ha öl! många öl! och en snaps! I'm enjoying it!

/Klyka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående är alltså inte tillagt av mig, men jag kan skriva under på det. F.ö. är inlägget iaf tillräckligt halvroligt för att inte leda till trigger-happy-klyka-insta-ban. Men nästa OT- eller nonsensinlägg eller namnförfalskning betyder dessvärre autoban i några dagar.

 

Om jag känner djens rätt så kan han inte motstå frestelsen, så de e väl lika bra att säga "välkommen tillbaks om 10 dagar". :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då TAG synar vad e bästa möjliga CB vid miss och hur ser handrangen ut vid syn av reraise?

 

jag skulle vilja säga:

CB:a 2/3 pott på dom flesta floppar, lite mer på vissa inte alls på vissa.

Jag tolererar inte vettiga inlägg, jag vill ju Banna djens!

/klyka

 

Syns om 10 dagar, Cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var ju verkligen en bra anledning till ban, du har inte så bra humor va?

 

Hehe, när jag säger "inget mer [bla bla], för då blir det ban", och personen i fråga gör [bla bla] bara för att testa gränserna, vilken auktoritet skulle jag ha som moderator om jag faktiskt inte bannar då?

 

F.ö. så skrattade jag hela tiden, och det kan jag nog försäkra dig om att djens gjorde också. Han har inget emot att bli bannad i 10 dagar och han vet att han är välkommen tillbaks.

 

Tror nog det är du som missar humorn här... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...