Fredrik123 Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Betrakta detta problem (Man själv e väldigt aggressiv TAG): En TAG raisar på cutoff eller på knappen. Personen på SB synar. Själv sitter man på BB, oparad, t.ex med AK, AQ eller helt enkelt med två blanka kort. Eftersom TAG sitter i sen position e hans handrange väldig bred allt i från 32 till AA. SB e oftast svag, dåligt äss eller något annat skit som vill se en billig flop. 1/2 $ NL: TAG raisar 8$. SB synar 8$. Reraise till 27$. SB lägger sig 90 % så han behöver man knappt oroa sig över. Oftast så lägger sig TAG men då TAG synar vad e bästa möjliga CB vid miss och hur ser handrangen ut vid syn av reraise? Citera
fiddski Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 bara jag som tycker sånna här frågor suger rejält? tänk lite själv och variera beroende på flopp, stackdjup, motståndare osv. beta så lite som möjligt men som ändå ger samma resultat som ett stort bet. Citera
strater Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 höj mer pre (beroende på djup givetvis, men mer än det där vid 100bb+, framförallt offpos)... cb på flopp beror ju på 28.6 olika faktorer så lite svårt att avgöra? vissa floppar kan du ju dessutom köra en c/c eller c/r på... vad TAG synar med pre mot såpass bra odds i pos är nog ganska brett och beror på vad han har för read på dig... Citera
Klyka Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Jag brukar tänka "hur mycket skulle jag bettat om jag träffat denna flop", och betta lika mycket. Du vill spela likadant med träffar och missar, annars lär sig fi snabbt att läsa dig. Om du bettar stort så kan du balansmässigt CB:a fler missar, om du bettar litet så bör du balansmässigt CB:a färre. Edit: Första stycket innebär troligen att du bettar större på välkoordinerade brädor och mindre på torra brädor. Citera
svint0 Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Säg så här. Istället slår du om till 32$ totalt. Denna raisen är alldeles för liten faktiskt. Du får syn av CO men inte CB. Floppen kommer T62. Det ligger 72$ i potten, jag brukar i detta läge betta mellan 36-56 typ. Mellan halvpot-2/3pot brukar räcka. Detta just för att inducera raise även de gånger jag träffat eller har typ AA! Egentligen är ju allting upp till dig, read på motståndaren, hur du brukar betta osv. Men thats just my 2 cents.- Citera
ebisumaru Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 32, CB:a 2/3 pott på dom flesta floppar, lite mer på vissa inte alls på vissa. Citera
Rackad Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 äh de har ju svaga Äss lr kungar, se en flop o vinn riktiga pengar istället för o sno lite blinds Citera
ebisumaru Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 äh de har ju svaga Äss lr kungar, se en flop o vinn riktiga pengar istället för o sno lite blinds Förlåt, men du har fel. Citera
Djens Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Har ni tänkt på att öl smakar godare om man inte äter godis (ex.vis risbräck) mellan klunkarna? --- Lite för mkt OT och nonsensinlägg från djens nu. En infraction kommer på posten. Enjoy! /Klyka Citera
ebisumaru Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Har ni tänkt på att öl smakar godare om man inte äter godis (ex.vis risbräck) mellan klunkarna? Vad är risbräck? Citera
Djens Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Det är typ puffat ris med choklad. Väldigt gott faktiskt! Angående handen så tycker jag en Kexraise vore på sin plats. Dvs du checkar, äter en kexchoklad och ser vad han gör. betar han, så tar du en tugga till. Här tycker jag att du betar ut och ser vart du står. med en minbet. Och äter en risbräck till. Nu vill jag också ha öl! många öl! och en snaps! I'm enjoying it! /Klyka Citera
Klyka Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Ovanstående är alltså inte tillagt av mig, men jag kan skriva under på det. F.ö. är inlägget iaf tillräckligt halvroligt för att inte leda till trigger-happy-klyka-insta-ban. Men nästa OT- eller nonsensinlägg eller namnförfalskning betyder dessvärre autoban i några dagar. Om jag känner djens rätt så kan han inte motstå frestelsen, så de e väl lika bra att säga "välkommen tillbaks om 10 dagar". Citera
Djens Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 då TAG synar vad e bästa möjliga CB vid miss och hur ser handrangen ut vid syn av reraise? jag skulle vilja säga: CB:a 2/3 pott på dom flesta floppar, lite mer på vissa inte alls på vissa. Jag tolererar inte vettiga inlägg, jag vill ju Banna djens! /klyka Syns om 10 dagar, Cheers! Citera
Klyka Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Jag tolererar inte vettiga inlägg, jag vill ju Banna djens!/klyka[/i] Woho! Äntligen försvann klådan i fingrarna. Fake edit: Det var alltså inte jag som skrev ovan citerad text, men det antar jag att alla förstod. Citera
hager Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Woho! Äntligen försvann klådan i fingrarna. Fake edit: Det var alltså inte jag som skrev ovan citerad text, men det antar jag att alla förstod. Jo det var ju verkligen en bra anledning till ban, du har inte så bra humor va? Citera
Klyka Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Postad 6 Oktober , 2007 Jo det var ju verkligen en bra anledning till ban, du har inte så bra humor va? Hehe, när jag säger "inget mer [bla bla], för då blir det ban", och personen i fråga gör [bla bla] bara för att testa gränserna, vilken auktoritet skulle jag ha som moderator om jag faktiskt inte bannar då? F.ö. så skrattade jag hela tiden, och det kan jag nog försäkra dig om att djens gjorde också. Han har inget emot att bli bannad i 10 dagar och han vet att han är välkommen tillbaks. Tror nog det är du som missar humorn här... Citera
Recommended Posts